Ga naar inhoud
  • 0

Grootlicht OEM Xenon-koplamp 3C


Ozzy

Vraag

Weet iemand hoe het nou precies zit met grootlicht bij OEM Bi-Xenon koplampen van een 3C, want als ik grootlicht aanzet, hoor ik een klikje, het lijkt alsof de lens dan omhoog gaat staan schijnen of zit er gewoon een apart lampje in voor de grootlicht die dan aangaat? :?:

 

Alvast bedankt,

 

Ozzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jawel is er wel, als je vol licht aan doet heb je geen xenon vol licht, enkel gaat je xenon lamp zo staan dat die nog een beetje meeschijnt in andere stand.

Je hebt volgens mij gewoon een h7 grootlicht.. Volgens mij is er maar heel weinig die origineel in mist of groot licht xenon heeft, meeste die het hebben is after inbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm.. nou ben ik dus echt door de war.. de ene zegt van wel en de andere zegt van niet.. waar blijft Dreke met ze reactie op deze topic :lol: , wat hij zegt geloof ik gelijk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C en 3AA hebben zogenaamde Bi-Xenon koplampen. Wat zoveel betekent dat de Xenonlamp voor twee doeleinden gebruikt wordt, zowel het dimlicht als het grootlicht.

Dit wordt bereikt door bij dimlicht een shutter (sluiter) in het lichtpad te plaatsen waardoor een deel van het lichtbeeld wordt afgeschermd en er een correct lichtbeeld voor dimlicht ontstaat. Wanneer de shutter nu uit het lichtpad verwijderd wordt dan onstaat het grootlichtbeeld.

 

Dit kan je zelf makkelijk waarnemen door voor een muur te staan met dimlicht aan en dan naar groot licht over te gaan. De onderste helft van het lchtbeeld veranderd niet, alleen de bovenkant 'komt er bij'. Het is dus echt één lamp die twee lichtbeelden kan weergeven.

 

De shutter wordt aangestuurd door een motortje. Bij m'n 3C kon ik de xenon shutter in de auto nog horen, bij m'n 3AA niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begin het langzamerhand door te krijgen, dus eigenlijk staat de grootlicht soort van altijd aan, maar wordt het afgeschermd en dan heb je gewoon dimlicht? Nja.. of de Xenon lampjes die erin zitten geven gewoon heel veel licht waardoor ze wel afgeschermd moeten worden.. anders krijgt het tegemoetkomende verkeer de volle laag :lol:

 

Zeg het maar als ik het fout heb :mrgreen:

 

Inderdaad, ik hoor ook de xenon shutter, je hoort een soort van klikje, toen ik dat voor het eerst hoorde dacht ik dat er iets mis was met 1 van de koplampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha! nu heb ik em door :lol:

 

Maare Bm-er, toen ik laatst me stadslichten en bermverlichting ging verwisselen zag ik aan de meeste zijkant (achterkant van koplampen), 2 klepjes achter de xenon, je zei dat je bij bi-xenon 1 lampje hebt, waarom zitten er daar 2 klepjes dan eigenlijk? dan zou toch bijna iedereen van uitgaan dat er 2 lampjes daar zitten? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Euh sorry. Dan is 3c compleet anders.

 

Waarom zeg je sorry? jij kan er toch niks aan doen dat je dat niet wist :wink: , ik hou nog (steeds) wel van je hoor :embarassed::mrgreen: pssstt niks tege Foppe zegge!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klepje voor het standlichtje en bochtverlichting...

 

grtz, dre

 

Nee die bedoel ik niet, ik bedoel die ene achter de lens van de dimlicht (waar je de xenon pitje in doet) daar zaten 2 klepjes, 1tje van de dimlicht en die andere weet ik dus niet..

In totaal zijn er 4 klepjes, 1ste dimlicht, 2e stadslicht 3e bermverlichting en de 4e :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij werkt de 'shutter' van m'n rechter unit niet.

Is dit zelf makkelijk te repareren?

 

Moet voor het uitnemen van de unit, dit is nodig denk ik want anders kom je er van geen kant bij, de bumper/grille verwiderd worden?

 

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat je dan een andere koplamp moest hebben, als je shutter daadwerkelijk niet meer werkt.

 

Je moet helaas de voorbumper eraf halen ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden