Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Voor de 2e keer heb ik vorige week stil gestaan met mijn Passat 3C 2.0 TDi (BKP baggermotor).

Uiteraard was er weer een pompverstuiver kapot en gelukkig was de dealer coulant.

Ik kwam stil te staan midden op de snelweg A50. De auto hield er opeens mee op.

Aangezien ik VW mobiliteitsgarantie heb, heb ik dat nummer gebeld. Aangezien het buiten kantoortijd was, kwam er een ANWB autootje die de auto heeft uitgelezen.

Echter heb ik ook (al lang) een lidmaatschap van de ANWB.

WAT IS HET VERSCHIL????????

De keuze tussen anwb en vw mobiliteit lijkt me makkelijk als je de keus hebt en je hebt een vw.

Maar kan ik niet net zo goed het abonnement opzeggen van de anwb?

Kheb geen zin om dubbel te betalen, maar wil ook geen spijt krijgen als ik morgen de anwb nodig heb.

Gr. Nick

Geplaatst

VW heeft geen vervangend vervoer als je wagen langer dan 2 dagen in de garage is voor reparatie. Mocht je tijdens je vakantie bv je wagen in de prak rijden en er zijn voor de rest geen gewonden en verdere schade kan je toch je vakantie voortzetten met een leenauto van de ANWB. Voor de rest zijn er volgens mij niet zoveel verschillen. Kijk even op de beide sites naar de voorwaarden en leg ze naast elkaar.

Geplaatst

Heb anwb ook opgezegt. Nu alleen nog mobiliteits garantie...

Bij de dealer verklaarden ze me voor gek om voor anwb te blijven betalen.

Wat betreft het buitenland en de vakantie, dan heb ik hulp met vervangende auto in mijn reisverzekering zitten.

Geplaatst

VW geeft 3 dagen een vervangende auto. Daarna moet je betalen maar een goede dealer doet daar wat coulant mee.

Heb ook de vw mobiliteitsgarantie en dus geen anwb

Geplaatst

Ik heb ook enkele jaren geleden mijn lidmaatschap van de Wegenwacht opgezegd (van de ANWB heb ik wel gehouden is nl. wat anders!) omdat dit dubbelop is als je ook Mobiliteitsgarantie hebt. Vervangend vervoer buitenland zit in mijn doorlopende reisverzekering. Het is dus mogelijk om voldoende dekking te hebben met een verzekering, kijk even goed in de voorwaarden van je polis en zeg op tijd op.

Geplaatst

Over de vervangende auto: veel van jullie weten het misschien niet, maar een reisverzekering is verplicht bij een niet rijdende auto door storing/schade/total loss vervangend vervoer te regelen. Vorig jaar hebben we dit meegemaakt. Een zwager had pech, andere auto klapte achterop: total loss. Maar hij had in ieder geval een vervangende auto van zijn reisverzekering. Zelfs maaltijden en overnachting in een hotel werd vergoed.

Auto was weg... eigen schuld ook nog eens, maar de vakantie kon in ieder geval door gaan.

• 5 years later...
Geplaatst

.... Een zwager had pech, andere auto klapte achterop: total loss. .....

Auto was weg... eigen schuld ook nog eens, maar de vakantie kon in ieder geval door gaan.

als iemand achterop klapt ben je zelf toch niet schuldig?

Geplaatst

Tegenwoordig heb je toch allsecur (en nog een aantal), geen lidmaatschap, geen blad enz. Betaal je allleen wanneer je ze nodig hebt. Enkel voor het buitenland heb je dan wel weer iets nodig.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden