Ga naar inhoud

Motor laten draaien met gesloten deuren?


Eduardo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een B6 Passat, en vroeg me af of er een manier is om de motor te laten draaien met gesloten deuren?

 

De bedoeling is om het interieur warm te krijgen alvorens ik 's morgens vertrek.

 

Als ik de motor start met de eerste sleutel, kan ik de tweede sleutel niet meer gebruiken om de deuren te sluiten.

 

PS. Ja, ik weet dat dit slecht is voor de motor... Doch mijn comfort vind ik belangrijker dan de slijtage van een verbrandingsmotor.

 

PS2. Bij mijn volgende Pasat zal de standverwarming als optie aangevinkt worden :)

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe zoals zo veel mensen

koop een electrischvuurtje met termostaat en leg smorgens de verlengkabel in de wagen (of savonds en zet er een tijdschakelaar van je kersversiering tussen dan hoe je enkel buiten om af te breken)

dit brengt de wagen wel op temp

bij een variant kan je het in de koffer kwijt bij andere op de midden console.

lekker warm en goed voor de motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 3C diesel het interieur opwarmen als de auto niet rijdt lijkt me zo goed als onmogelijk. Er wordt simpelweg te weinig brandstof gebruikt als de auto stilstaat om de motor op temperatuur te houden, laat staan opwarmen! Ik denk dat na 1 uur stationair draaien de temperatuur nog geen 90 graden heeft bereikt.

Het is veel slimmer om snel een beetje tempo te maken met de auto en de airco op AUTO te laten staan. Door de motor te belasten wordt er veel meer warmte opgewekt en gaat het opwarmen veel en veel sneller.

Ik zou het idee van dmv stationair draaien de auto verwarmen snel laten varen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bm-er: blijkbaar heb je dit nog nooit geprobeerd... Ik doe dit namelijk al jaren (met voorgaande auto's) in de winter : na een kwartiertje is het al héél aangenaam in de wagen, en is het ijs van de vensters...

 

@PassatMotion: dit ga ik morgenvroeg eens testen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bm-er: blijkbaar heb je dit nog nooit geprobeerd... Ik doe dit namelijk al jaren (met voorgaande auto's) in de winter : na een kwartiertje is het al héél aangenaam in de wagen, en is het ijs van de vensters...

 

Klopt dat ik het nooit heb geprobeerd. (vind het namelijk een beetje zinloos) Daarnaast worden auto's zuiniger en zuiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei gelijk. Er worden bij het opwarmen van de motor enkele gloeipluggen in het koelcircuit ingeschakeld en bij sommige uitvoeringen zit er ook een elektrisch element in het luchtkanaal, maar mijn auto is na 15 minuten stationair draaien nog niet echt warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden