Ga naar inhoud
  • 0

Standheizung


Tikra

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraagje,

 

vandaag in het auto gestapt - bij -1 graad. Toen ik de verwarming op HI zette, zag ik dat het verbruik in de MFA aangegeven - duidelijk steeg xx l/h.

Zou dit kunnen betekenen dat wij een standheizung als bijverwarming al in de auto hebben, zoals andere forum leden hebben opgemerkt?

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vandaag in het auto gestapt - bij -1 graad. Toen ik de verwarming op HI zette, zag ik dat het verbruik in de MFA aangegeven - duidelijk steeg xx l/h.

Zou dit kunnen betekenen dat wij een standheizung als bijverwarming al in de auto hebben, zoals andere forum leden hebben opgemerkt?

Eigenschap en doel van een standkachel is dat deze werkt zonder dat de motor hoeft te lopen.

 

Een bijverwarming is precies wat het is, extra verwarming om de kachel sneller warm te krijgen als motor eenmaal draait aangezien de hedendaagse dieselmotoren zo zuinig zijn dat het in de winter te lang duurt voordat de kachel warm wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vraagje,

 

vandaag in het auto gestapt - bij -1 graad. Toen ik de verwarming op HI zette, zag ik dat het verbruik in de MFA aangegeven - duidelijk steeg xx l/h.

Zou dit kunnen betekenen dat wij een standheizung als bijverwarming al in de auto hebben, zoals andere forum leden hebben opgemerkt?

 

gr. Helge

 

Het zou best kunnen dat er een bijverwarmer gemonteerd is, alleen schakeld deze niet in door aan de ventilatieknop te draaien. De bijverwarmer start automatisch wanneer je de auto start en het is onder een bepaalde buitentemp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden