Ga naar inhoud
  • 0

olieverbruik 1.9 TDI 130 pk


turbojong

Vraag

Hallo allen,

 

Vooreerst de beste wensen voor 2012!

 

Verder het volgende. Mijn passat verbruikte normaal ongeveer 1L olie /10.000 km. De laatste keer gaf de boardcomputer de melding 'ölstand prüfen' al na 3.500 km. Ik heb de laatste twee maanden wel meer gereden dan normaal, maar vooral snelweg dus dat zou niet per sé tot hoger olieverbruik hoeven te leiden. De km-stand is nu 254.000 en de distributieriem moet uiterlijk bij 268.000 vervangen worden (interval 90.000 km). Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben of is 1L/3.500 km normaal olieverbruik voor een 1.9 TDI?

 

Groet, Eelco

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vulde bij mijn 130pk TDI ongeveer 1 liter bij tussen de longlife beurten. (25 a 30.000km) Ik reed met die auto 70% op de snelweg en heel veel in de file. Ik werkte destijds in Utrecht en woon in Haarlem. Heenweg file, terugweg meestal file.

 

Wat voor olie gebruik je eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover onduidelijk: als ik de melding "ölstand prüfen" krijg en vervolgens peil, is de stand ook echt laag. Ik vul dan bij met 1L 5W30 van Shell Helix en dan is het peil precies terug op normale waarde. Maar zou het te maken kunnen hebben met de distributieriem die binnenkort vervangen moet worden of maakt dat echt niets uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het kan dus wel zijn dat er bij de beurt niet gepeild is en dat het daardoor lijkt of ie ineens meer verbruikt, of heb je nu inmiddels al 4x een liter bij moeten vullen?

 

Bij 241.000 grote beurt gehad bij Jos (JB Autoservice), waarbij olie geheel ververst is. Daarna tegen de 250.000 melding, liter bijgevuld, nu bij 253.700 (zaterdag) opnieuw melding en 1 liter bijgevuld (vandaag nog gepeild, peil nu weer normale waarde).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden