Ga naar inhoud
  • 0

CC Tacho plaatsen in 3C


Kingversace

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou het zit zo... ik kan deze tacho voor redelijk weinig geld kopen. Maar om nou het hele plan in 1x uit te voeren word me een beetje kostbaar. Dus ik dacht misschien kan het deel voor deel gedaan worden.

 

Heb ik voor een CC tacho ook een passat of golf 6 stuur nodig of zou dat ook kunnen met het standaard MFL? (Deze moet ik ook nog hebben namelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let wel op dat wanneer je een gebruikte tacho op de kop kunt tikken dat daarvan de km stand niet kan aangepast worden aan jouw huidige km stand. Enkel een nieuwe tacho of een tacho met minder dan 100 km op de teller kan nog naar de gewenste km stand geprogrammeerd worden.

 

Voor de rest is er een andere connector nodig om de nieuwe tacho te koppelen met de bestaande bedrading. De rest van de bedrading is dan om te pinnen naar de nieuwe connector. Er moeten 2 nieuwe draadjes gelegd worden maar dat blijft maar enkel tot aan de connector (moet niet ergens naar een andere onderdeel getrokken worden)

Verder is het aan te raden een hogere versie van gateway te plaatsen (hoger dan E)

De rest is programmatie.

Ook heb je een nieuwe tachocover nodig omdat de brandstofmeter en t°meter in de grote wijzerplaten zit.

En als je nu carbon look hebt dan ga je meerdere delen moeten vervangen omdat volgens mij de nieuwe cover niet in deze uitvoering te verkrijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Wulfke

Pff ik dacht das even plug and play paar dingetjes coderen en het werkt. Nee dashboard eruit trekken maakt me niks uit maar dat gepriegel met kabeltjes vind ik maar niks als ik niet precies weet wat ik moet doen. :angel: Bedankt voor je duidelijke uitleg!

 

@Fopper

Moet voor een nieuwe tacho incl cover €250 betalen. Denk dat ik daar geen koni's en 19zoll R36 wieltjes voor heb. Kom ik net een paar €tjes te kort :roll: Maar idd nu ik dit zo hoor denk ik wel dat die wielen er eerder komen dan een CC-tacho :mrgreen::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Wulfke

Pff ik dacht das even plug and play paar dingetjes coderen en het werkt. Nee dashboard eruit trekken maakt me niks uit maar dat gepriegel met kabeltjes vind ik maar niks als ik niet precies weet wat ik moet doen. :angel: Bedankt voor je duidelijke uitleg!

 

Dat van de draadjes beperkt zich enkel tot de ruimte waarin de tacho geplaatst wordt hoor. niks ergs.

Er moeten een paar pinnetjes aan elkaar gekoppeld worden en dat zijn de extra draadjes.

 

maar een volledige inbouw is te zien op

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=890

dit is de uitleg voor een witte tacho maar de inbouw blijft hetzelfde, de codering zal wel een beetje afwijken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aaaahhh breng me nu niet aan het twijfelen! :cry:

Staat idd wel heeeeeeeeeeeeeeel vet!

 

Maar ben toch nog een beetje te bang voor een pens met werk. Ik moet mijn stuur ook doen heb een simpele 4-spaaks en moet dan ook andere stuurhendels hebben. Weet niet wat daar allemaal bij komt kijken. En ben niet zo heel gek op elektro :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige week bij de dealer geweest om stekker en kabel voor een nieuwe tacho.

Uit nieuwsgierigheid vroeg ik aan de magazijn man wat een nieuw instrumenten paneel kost ??

De dealer rekent 470 euro mits je je oude tacho achter laat.

Zonder inruil komt er nog 186 euro bij !!!

Vreemd ??? Zou dat iets te maken hebben met de kilometer stand ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, niet vreemd... de dealer kan gewoon geen nieuwe tacho leveren, dat zijn altijd ruil onderdelen (vandaar ook de 'X' bijgevoegd aan het indexnummer). En ruilonderdelen betekent ook dat je HETZELFDE onderdeel moet inleveren... Dus je kan niet een nieuwe CC tacho gaan halen en je oude 3C tacho achterlaten...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden