mike Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Ik heb een mooie passat tdi zien staan met de bekende 130 pk motor met 5-bak. Hij is van 11-2002 en heeft 173.000 km gereden. Waar moet ik op letten bij de proefrit en de eventuele aanschaf? Zij er specifieke problemen bekend bij dit type motor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos_br Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 De 96kw motor lijkt wel voor de eeuwigheid gemaakt. Wat je tegen kan komen is een nukkige draadboom, het liefst gaan ze dan een verstuiver vervangen, maar dat terzijde. Enigste wat ik belangrijk vindt is dat de waterponp meevervangen wordt tijdens een distri. wissel. Draagarmen lijken wel goed wanneer je een auto van deze serie koopt. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 standaard dingen die ik hanteer bij aankoop van een gebruikte auto zijn: NAP volledig keuringsrapport let goed op kleurverschillen naadjes tussen de diverse plaatdelen vraag naar onderhoudshistorie hoe ziet het interieur eruit? pedalen zijn die versleten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sam_v5 Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Garantie bepalingen zijn vaak belangrijkste, het blijft iets mechanisch of elektrisch wat kapot kan gaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos_br Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Zo'n auto kun je wanneer je een leek bent laten keuren door een derkra of anwb. Zo'n auto zou ik wanneer de prijs goed is zonder garantie durven kopen. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mike Geplaatst 22 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 De prijs is volgens mij best goed, namelijk 12.950,- Auto is voorzien van nagenoeg alle opties behalve leer. Navigatie etc zit er wel in. Inruil van mijn huidige auto is geen probleem en de inruilprijs is ook naar mijn zin. Nu nog een keer rijden en kijken hoe het staat met onderhoud enzo. Ik weet dat er bij de 180.000 een nieuwe distributieriem op moet dus dat neem ik mee in de onderhandelingen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatvw Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 Ja het kan, maar volgens mij komt de distributieriem bij longlife olie pas na 190.000km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 Ik zou de distributieriem gelijk (laten) doen, geen risico nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mike Geplaatst 22 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 Ligt eraan wat hij met de prijs kan/wil doen. Anders laat ik de riem zelf op korte termijn vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mike Geplaatst 22 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 Alsof de duvel ermee speelt. De auto is afgelopen zaterdag middag nog verkocht Gelukkig staan er genoeg passats te koop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 distributie is na op 150 dkm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 distributie elke 90dkm... speel daar nou niet mee.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 inderdaad...bij 180K is de distributieriem aan de beurt, en nooit de waterpomp vergeten mee te laten vervangen. Maar je hebt gelijk, er staan voldoende Passats te koop, het was (is?) de meest geleasde auto van Nederland, dus het aanbod is groot; ook makkelijk bij het onderhandelen over de prjs, trouwens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mike Geplaatst 22 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 Ik vind er inderdaad een heleboel op het web. Kilometerstanden tot 175.000 km vind ik geen probleem. Prijzen zijn echt heel erg verschillend. Ik zoek gewoon op mijn gemak verder en blijf de esso en consorten nog even sponseren met mijn huidige verbruik van 1 op 7,5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 in het onderhoudsboekje staat dat de distributie elke 150 dkm gedaan moet worden hoor !! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 veel succes ermee dan, en niet klagen als ie breekt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 Elke 150 duizend? Haha... En mijn Tdi rijdt op water zeker. Ik heb niet veel technische kennis van de auto, maar dat weet ik dan nog wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
B5TDI Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 in het onderhoudsboekje staat dat de distributie elke 150 dkm gedaan moet worden hoor !! Weet je zeker dat dat boekje van jou Passat is? Om de 90.000 km is echt de interval. Dit is al jaren zo, behalve bij een serie van de eerste pompverstuivers (115pk) die moesten om de 60.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 in het onderhoudsboekje staat dat de distributie elke 150 dkm gedaan moet worden hoor !! Weet je zeker dat dat boekje van jou Passat is? Om de 90.000 km is echt de interval. Dit is al jaren zo, behalve bij een serie van de eerste pompverstuivers (115pk) die moesten om de 60.000 km. Officieel was het om de 120dkm alleen die riemen die braken veel eerder vaak al bij net 100dkm vandaar de 90dkm interval.. bij de 115pk tdi was het de 1e keer op 60dkm, daarna elke 90dkm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatvw Geplaatst 22 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2007 Ik heb me dus vergipst Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 23 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2007 Dat kan de beste overkomen toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 23 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2007 Ik heb dus de dealer gebeld waar de leasewagen in onderhoud was (off. VW dealer) en die gaven aan dat de distributie bij de passat (de mijne is uit 2004) bij 120 dkm vervangen moet worden ! De mijne is pas vervangen bij 150dkm vandaar mijn opmrking en op mijn vraag waarom dan pas 30.000 km later de ketting bij mijn auto is vervangen, reageerde ze op dat het inderdaad vreemd is dat hij niet bij 120 dkm vervangen is.... Even voor de duidelijkheid... Mijn auto -> mei 2004 en heeft ongeveer 6 mnd bij een autobedrijf te koop gestaan (in afwachting van mij ) en heeft 155.000 km gelopen. Dat is dus krapgenomen in 2 jaar tijd ! Met andere woorden, altijd lange km's gemaakt en de ketting is pas bij 150.000 km vervangen dus ik denk toch zeker dat die 120.000 km gewoon klopt ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
B5TDI Geplaatst 23 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2007 Don, Ik moet even mijn excuses maken, bij jouw Passat is de interval idd 120.000 km. zie hier: http://www.tdiclub.nl/ftpacces/pdf-file ... terval.pdf Het is trouwens een getande riem en geen ketting die vervangen dient te worden. Het is dus vanaf 2004 dat de interval van 90.000 naar 120.000 is veranderd. De riemen worden dus steeds beter. Mijn motorcode staat er ook bij en de laatste riem is in 2004 vervangen geworden. Dit zou dus kunnen betekenen dat mijn riem ook pas na 120.000 km vervangen hoeft te worden. Ik ga dit eens uit zoeken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mike Geplaatst 23 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2007 Ik heb vandaag gebeld voor de passat. De garage wil de riem tegen meerprijs wel vervangen maar geeft aan dat een vakgarage het voor 300-350 euro ook kan doen incl. nieuwe waterpomp. Klopt dat? Ook wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met het reinigen van beige stoffen bekleding. Ik heb een andere passat gezien die technisch super is maar die van binnen echt smerig was. Volgens de dealer(jawel) is dit geheel schoon te krijgen door een vakman. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 23 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2007 Wat is zijn meerprijs dan? 300-350 is wat aan de lage kant, of is dat alleen uurloon? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten