Ga naar inhoud

punten van aandacht bij aankoop?


mike

Aanbevolen berichten

De 96kw motor lijkt wel voor de eeuwigheid gemaakt. Wat je tegen kan komen is een nukkige draadboom, het liefst gaan ze dan een verstuiver vervangen, maar dat terzijde. Enigste wat ik belangrijk vindt is dat de waterponp meevervangen wordt tijdens een distri. wissel. Draagarmen lijken wel goed wanneer je een auto van deze serie koopt.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

standaard dingen die ik hanteer bij aankoop van een gebruikte auto zijn:

NAP

volledig keuringsrapport

let goed op kleurverschillen

naadjes tussen de diverse plaatdelen

vraag naar onderhoudshistorie

hoe ziet het interieur eruit?

pedalen zijn die versleten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs is volgens mij best goed, namelijk 12.950,-

Auto is voorzien van nagenoeg alle opties behalve leer. Navigatie etc zit er wel in.

Inruil van mijn huidige auto is geen probleem en de inruilprijs is ook naar mijn zin. Nu nog een keer rijden en kijken hoe het staat met onderhoud enzo. Ik weet dat er bij de 180.000 een nieuwe distributieriem op moet dus dat neem ik mee in de onderhandelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad...bij 180K is de distributieriem aan de beurt, en nooit de waterpomp vergeten mee te laten vervangen.

 

Maar je hebt gelijk, er staan voldoende Passats te koop, het was (is?) de meest geleasde auto van Nederland, dus het aanbod is groot; ook makkelijk bij het onderhandelen over de prjs, trouwens :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind er inderdaad een heleboel op het web.

Kilometerstanden tot 175.000 km vind ik geen probleem. Prijzen zijn echt heel erg verschillend. Ik zoek gewoon op mijn gemak verder en blijf de esso en consorten nog even sponseren met mijn huidige verbruik van 1 op 7,5 :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het onderhoudsboekje staat dat de distributie elke 150 dkm gedaan moet worden hoor !! :cool:

 

Weet je zeker dat dat boekje van jou Passat is? Om de 90.000 km is echt de interval. Dit is al jaren zo, behalve bij een serie van de eerste pompverstuivers (115pk) die moesten om de 60.000 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het onderhoudsboekje staat dat de distributie elke 150 dkm gedaan moet worden hoor !! :cool:

 

Weet je zeker dat dat boekje van jou Passat is? Om de 90.000 km is echt de interval. Dit is al jaren zo, behalve bij een serie van de eerste pompverstuivers (115pk) die moesten om de 60.000 km.

 

Officieel was het om de 120dkm alleen die riemen die braken veel eerder vaak al bij net 100dkm vandaar de 90dkm interval.. bij de 115pk tdi was het de 1e keer op 60dkm, daarna elke 90dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus de dealer gebeld waar de leasewagen in onderhoud was (off. VW dealer) en die gaven aan dat de distributie bij de passat (de mijne is uit 2004) bij 120 dkm vervangen moet worden ! De mijne is pas vervangen bij 150dkm vandaar mijn opmrking en op mijn vraag waarom dan pas 30.000 km later de ketting bij mijn auto is vervangen, reageerde ze op dat het inderdaad vreemd is dat hij niet bij 120 dkm vervangen is....

 

Even voor de duidelijkheid... Mijn auto -> mei 2004 en heeft ongeveer 6 mnd bij een autobedrijf te koop gestaan (in afwachting van mij ;)) en heeft 155.000 km gelopen. Dat is dus krapgenomen in 2 jaar tijd ! Met andere woorden, altijd lange km's gemaakt en de ketting is pas bij 150.000 km vervangen dus ik denk toch zeker dat die 120.000 km gewoon klopt !

 

:idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don,

 

Ik moet even mijn excuses maken, bij jouw Passat is de interval idd 120.000 km.

 

zie hier: http://www.tdiclub.nl/ftpacces/pdf-file ... terval.pdf

 

Het is trouwens een getande riem en geen ketting die vervangen dient te worden.

 

Het is dus vanaf 2004 dat de interval van 90.000 naar 120.000 is veranderd. De riemen worden dus steeds beter. Mijn motorcode staat er ook bij en de laatste riem is in 2004 vervangen geworden. Dit zou dus kunnen betekenen dat mijn riem ook pas na 120.000 km vervangen hoeft te worden. Ik ga dit eens uit zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag gebeld voor de passat. De garage wil de riem tegen meerprijs wel vervangen maar geeft aan dat een vakgarage het voor 300-350 euro ook kan doen incl. nieuwe waterpomp. Klopt dat?

 

Ook wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met het reinigen van beige stoffen bekleding. Ik heb een andere passat gezien die technisch super is maar die van binnen echt smerig was. Volgens de dealer(jawel) is dit geheel schoon te krijgen door een vakman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden