Ga naar inhoud
  • 0

distributieriem vervangen


vw-hetdakeraf

Vraag

Hallo,

 

Wat kost het vervangen van de distributie riem aan onderdelen en aan loon?

Ik heb namelijk nu mijn radiator lek, ook dan moet de hele kop er voor weg, en dan ga ik maar iets (20000km) eerder ook deze riem vervangen.

waarschijnlijk een dure klus.

 

Het antwoord mag je wel naar wsdjmast@hetnet.nl sturen,

de werkwijze van deze forum mail ken ik niet goed.

 

alvast bedankt

William

www.vw-hetdakeraf.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1
Passat liefhebbers.

 

Ik heb toch maar de radiateur, de distributieriem laten vervangen.

en ook maar direct een setje banden + een beurt

radiateur 127.00

distr riem 31.60

multiriem 1 18.60

multiriem 2 11.20

spanrol+houder 80.20

spanrol 63.20

spanrol+houder multiriem 79.60

Koelvin 36.80

waterpomp 79.00

olie vol synt 54.00

banden conti 204.00

verw bijdrage banden 4.00

kl mat 5.00

oliefilter 9.57

werkloon 7 uur 206.50

 

totaal 1010.30

+ nog natuurlijk nog die vervelende BTW

 

Veel gled, maar alles weer picobello.

eind goed al goed.

 

www.vw-hetdakeraf.nl

 

WAAR ga je heen ??? werkloon voor:

 

206.50 / 7 = 29.50 per uur!!! :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat noemen ze de lock carrier in service position zetten zodat je makkelijker bij de riem kunt, dat kost je iets van 2 uur (eraf en erop). Daarbij ook nog de werkzaamheden voor de db-riem + onderdelen en de radiator vervangen. 4 / 5 uur arbeidsloon en 300-400 euro aan onderdelen.

 

Ik had in het verleden ook een lekje, heb er een busje bars leaks in gedaan en het is tot op heden gestopt. Ik heb na verloop van tijd wel de koelvloeistof vervangen en alles doorgespoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha, je wagen aan de pil gedaan :P

Kijk even op deze topic http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=16682

Het kan een duur grapje worden als je besluit ook de dis te vervangen.

Ik zou heel het frond eraf halen, werkt een stuk makkelijker dan in de service stand. En zo heel veel meer werk is dat niet. Maar wel veel gemakkelijker voor deze klus. Ik zou dit ook niet bij een erkende garage laten doen, er zijn zat beunhazen die dit klusje kunnen klaren voor de helft van de prijs. Of zeg ik nu iets stoms :embarassed:

Ik heb het bij mijn vorige passat zelf de distributie riem vervangen. Heel klusje hoor. Ik zou het voorlopig bij de radiateur houden. Die dis houd het ook nog wel 30000 km vol. ik was ook 10000 km over de tijd, het is dan wel echt nodig hoor. Als je hem nu laat vervangen zou ik zonde van het geld vinden. Na 150000 km ben je dan weer aan de beurt :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Distributie vervangen is best wel te doen... Portie gezond verstand is in principe wel genoeg. Er zitten merktekens op de poulies en dergelijken, maar ik geef de voorkeur aan zelf de boel aantekenen.

 

Aan het eind van de klus even de boel ronddraaien met de hand, zodat je zeker weet dat de boel dusdanig op tijd staat dat de zuigers de kleppen niet raken, en dan gewoon starten. (maar als het goed is, staat de boel perfect op tijd en is het een kwestie van starten, lopen, rijden.)

 

@Arjen; wat komt er ook weer op die aansluiting op je TIP, naast de (roestige) N75? Is dat de recycle leiding van de DV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf gedaan op de deel van m'n ouders, het meeste werk is de boel demonteren zodat de oude riem eraf kan en de nieuwe erop + de nieuwe rollen/spanner. Risico is 0 als je, zoals Kenny al aangeeft, de zaak met de hand doordraait en de merktekens opnieuw checkt. Het bovenste tandwiel (uitlaat nokkenas) heeft een merkteken dat meestal iets voor loopt op de markering op de deksel. De krukaspoelie heeft een inkeping die pas loopt met een merkteken op de onderste beschermplaat. punt is dat zowel de beschermplaat als de poelie eraf moeten zodat de markering ergens op de vloer ligt als je de nieuwe riem bevestigd. Ik heb het tandwiel op de krukas (achter de poelie) gemarkeerd als safety.

 

De aansluiting op de inlaatbuis is idd de afvoer van de DV, deze moest los omdat ik die aansluiting verlegt heb naar de gasklep en in de weg zat:

 

fmic_mapdv1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat liefhebbers.

 

Ik heb toch maar de radiateur, de distributieriem laten vervangen.

en ook maar direct een setje banden + een beurt

radiateur 127.00

distr riem 31.60

multiriem 1 18.60

multiriem 2 11.20

spanrol+houder 80.20

spanrol 63.20

spanrol+houder multiriem 79.60

Koelvin 36.80

waterpomp 79.00

olie vol synt 54.00

banden conti 204.00

verw bijdrage banden 4.00

kl mat 5.00

oliefilter 9.57

werkloon 7 uur 206.50

 

totaal 1010.30

+ nog natuurlijk nog die vervelende BTW

 

Veel gled, maar alles weer picobello.

eind goed al goed.

 

www.vw-hetdakeraf.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden