vw-hetdakeraf Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Hallo, Wat kost het vervangen van de distributie riem aan onderdelen en aan loon? Ik heb namelijk nu mijn radiator lek, ook dan moet de hele kop er voor weg, en dan ga ik maar iets (20000km) eerder ook deze riem vervangen. waarschijnlijk een dure klus. Het antwoord mag je wel naar wsdjmast@hetnet.nl sturen, de werkwijze van deze forum mail ken ik niet goed. alvast bedankt William www.vw-hetdakeraf.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
1 Volkswagen Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Passat liefhebbers. Ik heb toch maar de radiateur, de distributieriem laten vervangen. en ook maar direct een setje banden + een beurt radiateur 127.00 distr riem 31.60 multiriem 1 18.60 multiriem 2 11.20 spanrol+houder 80.20 spanrol 63.20 spanrol+houder multiriem 79.60 Koelvin 36.80 waterpomp 79.00 olie vol synt 54.00 banden conti 204.00 verw bijdrage banden 4.00 kl mat 5.00 oliefilter 9.57 werkloon 7 uur 206.50 totaal 1010.30 + nog natuurlijk nog die vervelende BTW Veel gled, maar alles weer picobello. eind goed al goed. www.vw-hetdakeraf.nl WAAR ga je heen ??? werkloon voor: 206.50 / 7 = 29.50 per uur!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Wat voor model auto en welke motor rij jij ? moet je cilinderkop weg i.v.m het uithalen van je Radiateur ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-hetdakeraf Geplaatst 11 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Sorry, vergeten er bij te zetten. Het betreft een 2.0 130 pk twintig kleps benzine motor, en dan ga ik niet van uit dat de cilinderkop er niet af hoeft, hij is niet aan de kook geweest. Ik heb er eerst een "pil" in gedaan, maar dat blijft in mijn ogen een lapmiddel. bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 @Senad: met kop bedoelde vw-hetdakeraf het front van de wagen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Ja, dat noemen ze de lock carrier in service position zetten zodat je makkelijker bij de riem kunt, dat kost je iets van 2 uur (eraf en erop). Daarbij ook nog de werkzaamheden voor de db-riem + onderdelen en de radiator vervangen. 4 / 5 uur arbeidsloon en 300-400 euro aan onderdelen. Ik had in het verleden ook een lekje, heb er een busje bars leaks in gedaan en het is tot op heden gestopt. Ik heb na verloop van tijd wel de koelvloeistof vervangen en alles doorgespoeld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-hetdakeraf Geplaatst 11 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Ik lees iets over service stand zetten etc, ik heb op een Elsa CD iets gezocht over service stand , zonder succes dus. dus wie kan mij daar iets over vertellen (schrijven) alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Linkjes naar beschrijvingen: http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=167704 http://www.taligentx.com/passat/maintenance/timingbelt/ Dit is wel voor de 1.8 turbo maar geeft ook goed aan hoe je de service stand bereikt. Kan wel verschillen met jou auto maar zal voor 90% hetzelfde zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWV5 Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Haha, je wagen aan de pil gedaan Kijk even op deze topic http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=16682 Het kan een duur grapje worden als je besluit ook de dis te vervangen. Ik zou heel het frond eraf halen, werkt een stuk makkelijker dan in de service stand. En zo heel veel meer werk is dat niet. Maar wel veel gemakkelijker voor deze klus. Ik zou dit ook niet bij een erkende garage laten doen, er zijn zat beunhazen die dit klusje kunnen klaren voor de helft van de prijs. Of zeg ik nu iets stoms Ik heb het bij mijn vorige passat zelf de distributie riem vervangen. Heel klusje hoor. Ik zou het voorlopig bij de radiateur houden. Die dis houd het ook nog wel 30000 km vol. ik was ook 10000 km over de tijd, het is dan wel echt nodig hoor. Als je hem nu laat vervangen zou ik zonde van het geld vinden. Na 150000 km ben je dan weer aan de beurt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 dat betekend dat je het complete front, dus lampen, radiatoren en de verstevigingsbalken een cm of 20 verschuifd naar voren.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-hetdakeraf Geplaatst 11 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Alvast bedankt voor de vele info, v.w.b de DB riem, normaal zou die bij dit type bij 180000 vervangen moeten worden, dat vind ik eigenlijk al heel lang, ik heb nu ca 145000 km gereden, ja en wat is handig en verstandig? William Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Hier nog 2 pics van mijn distributieriem vorige week, het werk valt allemaal wel mee, in ieder geval geen speciaal gereedschap nodig, het kost wel veel uren: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gevanje Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Arjen.[edit]name edit by Vdub[/edit] Doe jij zo'n klus zelf?? Kijkt mij eerlijk gezegd altijd wel een beetje aan, veel werk en toch een zeker risico. De 2 witten strepen gebruikt je als markering en is dat voldoende?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Distributie vervangen is best wel te doen... Portie gezond verstand is in principe wel genoeg. Er zitten merktekens op de poulies en dergelijken, maar ik geef de voorkeur aan zelf de boel aantekenen. Aan het eind van de klus even de boel ronddraaien met de hand, zodat je zeker weet dat de boel dusdanig op tijd staat dat de zuigers de kleppen niet raken, en dan gewoon starten. (maar als het goed is, staat de boel perfect op tijd en is het een kwestie van starten, lopen, rijden.) @Arjen; wat komt er ook weer op die aansluiting op je TIP, naast de (roestige) N75? Is dat de recycle leiding van de DV? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2007 Zelf gedaan op de deel van m'n ouders, het meeste werk is de boel demonteren zodat de oude riem eraf kan en de nieuwe erop + de nieuwe rollen/spanner. Risico is 0 als je, zoals Kenny al aangeeft, de zaak met de hand doordraait en de merktekens opnieuw checkt. Het bovenste tandwiel (uitlaat nokkenas) heeft een merkteken dat meestal iets voor loopt op de markering op de deksel. De krukaspoelie heeft een inkeping die pas loopt met een merkteken op de onderste beschermplaat. punt is dat zowel de beschermplaat als de poelie eraf moeten zodat de markering ergens op de vloer ligt als je de nieuwe riem bevestigd. Ik heb het tandwiel op de krukas (achter de poelie) gemarkeerd als safety. De aansluiting op de inlaatbuis is idd de afvoer van de DV, deze moest los omdat ik die aansluiting verlegt heb naar de gasklep en in de weg zat: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 12 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2007 Duidelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 12 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2007 Maar het in service stand zetten is niet super veel werk.. Als het te duur wordt hoef je opzich niet meteen de riem te vervangen.. dan doe je gewoon alleen je radiateur. Komt nl wat meer bij dan alleen de riem. (Rollen, waterpomp) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 12 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2007 1 uurtje werk voor de service stand Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-hetdakeraf Geplaatst 12 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2007 De pil die ik gisteren in de radiateur gegooid helpt in ieder geval, ik heb dus even de tijd om te besliisen wat ik ga doen. William Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-hetdakeraf Geplaatst 29 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Passat liefhebbers. Ik heb toch maar de radiateur, de distributieriem laten vervangen. en ook maar direct een setje banden + een beurt radiateur 127.00 distr riem 31.60 multiriem 1 18.60 multiriem 2 11.20 spanrol+houder 80.20 spanrol 63.20 spanrol+houder multiriem 79.60 Koelvin 36.80 waterpomp 79.00 olie vol synt 54.00 banden conti 204.00 verw bijdrage banden 4.00 kl mat 5.00 oliefilter 9.57 werkloon 7 uur 206.50 totaal 1010.30 + nog natuurlijk nog die vervelende BTW Veel gled, maar alles weer picobello. eind goed al goed. www.vw-hetdakeraf.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Dat zijn redelijk normale tarieven... Vrij laag nog zelfs, volgens mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
vw-hetdakeraf
Hallo,
Wat kost het vervangen van de distributie riem aan onderdelen en aan loon?
Ik heb namelijk nu mijn radiator lek, ook dan moet de hele kop er voor weg, en dan ga ik maar iets (20000km) eerder ook deze riem vervangen.
waarschijnlijk een dure klus.
Het antwoord mag je wel naar wsdjmast@hetnet.nl sturen,
de werkwijze van deze forum mail ken ik niet goed.
alvast bedankt
William
www.vw-hetdakeraf.nl
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten