Tijdens onze vakantie in Frankrijk is de distributieriem van onze Passat 2.0 FSI geknapt.
Volgens instructieboekje dient deze bij 180000 km te worden vervangen, huidige stand 172000.
Onze VW service garage is geen dealer meer, en heeft via een bevriende dealer coulance gevraagd bij VW, maar die doen er niets meer mee. Vind ik overigens helemaal niet correct, het jezelf houden aan de serviceintervals biedt dus geen enkele garantie!
Men adviseert ons een vervangende stripmotor. Een fabrieksnwe kost ca 4200 ex (en ex montage!), maar dan krijg je ook 2 jaar volle garantie. Of een gebruikte stripmotor a 2300 ex. Beide + ca 2,5 dag werk!
Na het doorlezen van een aantal onderwerpen op dit forum vraag ik me af of alleen een revisie cylinderkop zou volstaan? Of is aannemelijk dat ook dusdanige schade aan zuigers en/of krukas is ontstaan dat echt de hele motor vervangen moet worden?
Vraag
Anton
Tijdens onze vakantie in Frankrijk is de distributieriem van onze Passat 2.0 FSI geknapt.
Volgens instructieboekje dient deze bij 180000 km te worden vervangen, huidige stand 172000.
Onze VW service garage is geen dealer meer, en heeft via een bevriende dealer coulance gevraagd bij VW, maar die doen er niets meer mee. Vind ik overigens helemaal niet correct, het jezelf houden aan de serviceintervals biedt dus geen enkele garantie!
Men adviseert ons een vervangende stripmotor. Een fabrieksnwe kost ca 4200 ex (en ex montage!), maar dan krijg je ook 2 jaar volle garantie. Of een gebruikte stripmotor a 2300 ex. Beide + ca 2,5 dag werk!
Na het doorlezen van een aantal onderwerpen op dit forum vraag ik me af of alleen een revisie cylinderkop zou volstaan? Of is aannemelijk dat ook dusdanige schade aan zuigers en/of krukas is ontstaan dat echt de hele motor vervangen moet worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten