We zijn nog niet (veel) wijzer. Het bedrijf welke de cylinderkop heeft gereviseert, denkt in 1e instantie aan een sensorprobleem.
(bij het eraf halen van de stekker van de nokkenassensor was er geen verschil te merken in het slecht stationair lopen).
Toen is de nokkenas-sensor even omgewisseld geweest met die uit een Golf die er toevallig ook stond. Geen verschil.
Vervolgens nieuwe krukas-sensor besteld. Later bleek dat de stekker van de krukas-sensor los hing. (ikzelf vergeten vast te zetten? )
Na het vastzetten van die stekker zijn de storingen ook weer gereset (want men dacht dat als de boordcomputer had geregistreerd dat de sensor niet werkte, dat deze dan ook permanent buiten werking zou zijn gesteld). Helaas geen resultaat. Daarom de krukassensor afgelopen woensdag vervangen, ook weer zonder resultaat. (alleen zijn we vergeten nu weer de storingen te wissen).
Aanstaande woensdag kom ik er weer, dan wordt de nokkenas-sensor weer vervangen, omdat bij de vorige wissel met die donor-auto de stekker van de krukas-sensor eraf lag. En als dan , ná het resetten van de foutkreten, nog geen resultaat is, dan weet men niets anders meer dan de timing van de distributieriem en/of de nokkenas opnieuw af te stellen. Maar zal de resultaten dan ook melden!
Steef ik zou zeker aanraden om niet te wachten tot 180000km zoals voorgeschreven! Ook Matthijs vervangt ze bij de max 120k! Groeten terug, Anton.