Ga naar inhoud

Nieuwe zomerbanden


ED_PASSAT

Aanbevolen berichten

Alvast voor de zomer ben ik me aan het verdiepen in nieuwe zomerbanden voor mijn 18 inchers.

 

Nu loop ik tegen een paar merken aan die prijs technisch erg aantrekkelijk zijn voor een 18inch en vroeg mij af of iemand daar ervaring mee heeft.

 

Op marktplaats gevonden het merk Sumitomo heb al gevonden dat dit een onderdeel van Dunlop is??

 

En via autobandenmarkt.nl de volgende: Linglong, Nangkang en TNG Starperformer.

 

Iemand advies of rijervaringen over een van deze merken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook voorstander van de merkbanden, ik heb nu 17" velgen met ook Nankang banden deze zater er al om toen ik mijn oude passat kocht. Ik moet eerlijk zeggen ik reed nu bijna 1 jaar met deze banden (heb inmiddels winterbanden onder de auto) maar ik moet zeggen dat ik best te vreden ben over de banden. De prijs ed. weet ik niet wat ze moeten kosten... daar heb ik mij nog niet in verdiept.

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet om wegligging en je eigen leven geeft kan je best die banden kopen. Voor een boodschappenwagentje wat alleen rond de kerk rijdt is dat niet zo'n probleem, Maar als je gewoon op je auto moet vertrouwen en kilometers maakt zijn die paar euro extra voor merkbanden echt geen weggegooid geld. Een collega heeft ook eens van die banden gehad. Hij heeft er ook een jaar op gereden. De velgen sleten harder dan de banden! Zo hard was het rubber. Met hard rubber heb je nul komma nul grip en zeker niet in de regen.

 

Mijn advies. Ga een beetje shoppen en rondkijken en afdingen Dan kan je best een paar leuke merkbanden vinden voor een fatsoenlijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook wel gaan voor de bekendere merken. Vorige week heb ik Bridgestone Turanzas laten monteren en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ik heb minder last van het afrolgeluid van de band en bij nat weer een uitstekende grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij in de zomer op Michelin Pilot Sport PS2 (225/45ZR17 91Y) Ben er meer dan te vreden over, veel grip, weinig afrolgeluid, goed gedrag op nat wegdek. Misschien een beetje zacht. Prijs weet ik niet precies, maar goedkoop zijn ze niet. Iig komt er als ze op zijn waarschijnlijk geen ander merk onder. Als ik wel naar een ander merk ga wordt het wel iets verglijkbaars zoals Bridgestone Potenza, Continental SportConcact 3, Pirelli P Zero. Ze zijn duur maar liever wat meer geld kwijt en wat meer comfort/prestaties dan goedkoop met weinig grip, veel lawaai en slechte prestaties op natwegdek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem merkbanden het enige contact met de weg zijn je banden als dat niet ok is ben je een gevaar voor je zelf en voor ANDEREN. Als er een spoiler of radio moet komen maakt t niet uit wat t kost want dat moet mooi zijn en banden zijn toch zwart en rond maar ze zijn zooo belangrijk dus daar moet je niet op bezuinigen. Heb zelf in de zomer 215/35/17 op corrado en 225/40/18 op passat allebei conti sportcontact2 en in de winter 195/50/15 op corrado en 205/55/16 op passat ook continental de TS790 kost allemaal wat maar rijd wel super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd zowel in de winter als in de zomer op dunlops...

 

In de winter op SP wintersport en in de zomer SP sport 9000 (oude v profiel)

De zomer banden hebben bij mij +/- 65000 a 70000 km uitgehouden voordat ik er 2 lek reed. (met dank aan de staat voor het opruimen van de weg na een ongeval) :(

En met mijn rijstijl is dat echt wonderbaarlijk :D

Ik heb ze toen alle 4 laten vervangen omdat ik toch net van zomer naar winter banden ging...en bij de keuring zouden ze net op de grens zitten.

 

Ik heb toen weer voor het oude type profiel gekozen net omdat ik er zo te vreden over was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden