Ga naar inhoud
  • 0

[opgelost] Gordelalarm gaat vaak onterecht af


TomS

Vraag

Beste allen,

 

Het alarm voor het niet om hebben van de gordel gaat vaak onterecht af. Bijvoorbeeld als ik rem of een bocht omga. Het lijkt me iets met een draad, contact of schakelaartje. Als ik wat met de gordel beweeg stopt het weer. Iemand een idee? De auto is een 3c uit 2006.

 

Groet, Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag bij de dealer aangegeven: hun oplossing: een nieuw gordelslot want deze was 'kapot'. Kosten 110 euro ex montage. Dat heb ik laten zitten dus. Ik zal er zelf nog eens naar kijken en anders misschien via een sloper een gebruikte vinden. Is zoiets zelf te monteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist het kunststof kapje opengebroken. Dit zit verlijmd maar met een schroevedraaier wel open te krigen. Helaas niet helemaal zonder schade maar dat valt nog wel mee. Binnenin zit klein koperen stripje wat door een pal ingedrukt wordt als de gordel erin zit. Dit stripje zat vrij ver ingedrukt. Ik heb het nu een beetje naar voren getrokken zodat het volgens mij beter zou moeten werken. Ik heb goede hoop dat het hiermee opgelost is want meer 'techniek' zit er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laatst is dit bij mij weer irritant vaak voorgekomen dit verhaal.

dus heb het weer open gemaakt,beter gekeken en zag dat de swith in die gordelclip (goed)werkt doormiddel onderbroken stroomcircuit.

dacht in eerste instantie dat het juist contact moest maken,affin pennetje een beetje verder gebogen in een scherpere hoek en klaar.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wilde het gordelslot van de bestuurdersstoel vervangen. Stoel verwijderd (zit vast met 4 torx 50 bouten). Daarna wilde ik de bout losdraaien waar het gordelslot mee vast zit op de rail. Maar daar pakken mijn torx bitjes niet op  :blink1: Iemand enig idee wat voor een schroef daar zit? Helaas geen foto gemaakt  :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr

is niet de beste oplossing. Je bent van t gepiep af, maar bij een ongeluk kan je airbag weigeren omdat er dan geen juiste melding is of er iemand op de stoel zit.

Bestuurdersstoel heeft alleen een meldcontact in het gordelslot

Bijrijdersstoel heeft meldcontact in gordelslot en een drukschakelaar in de stoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij is dat aan bestuurderszijde gewoon uitgeschakeld. wat prima is, want ik draag altijd mijn gordel. En op deze manier gaat het ding niet beginnen lawaai te maken als ik de auto gewoon ff 'n paar meter moet verplaatsen (daarvoor doe ik m'n gordel inderdaad niet aan :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden