Ga naar inhoud

Advies caravanbanden


Speedyace

Aanbevolen berichten

Zoals het onderwerp al zegt, ben ik een beetje aan het rond kijken naar een nieuw setje caravanbanden.

Nu weet ik dat er hier op het forum ook diverse mensen zijn met een caravan en ben dan ook benieuwd, wat voor banden hier onder zitten.

 

Ik heb momenteel nog de affabriek banden Maxmiler 185r14 100/102 onder mijn Knaus Sudwind 500FU zitten.(1500kg)

Deze bevallen mij eigenlijk perfect, maar de banden boeren kunnen het niet leveren of willen ze niet leveren.

Ze komen met banden merken als: Goodyear, Bridgestone, Hankook, Maxxis, Barum maar daar zijn de prijzen ook naar.

 

Gezien mijn goede ervaring met deze banden, wil ik wel weer een nieuw setje hebben.

Of jullie moeten jullie ervaring kunnen delen met het merk band wat er onder jullie caravans liggen.

 

Ik rijd hem altijd stevig aan(110-115km/h op de Franse wegen en hij ligt er altijd recht achter zonder dat hij slingert en dit wil ik graag zo houden. :mrgreen:

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nangang voldoet ook goed evenals Maxxis en ook met jou snelheden zou ik ze ook met stikstof laten vullen. De Nangang heb ik er nu voor het 2 de jaar onderzitten en nu dus voor de 2x Zuid Frankrijk van de Alpen naar de Dordogne ging prima ook zelfs net 130 km op de GPS als een speer erachter. :D

 

Groetjes vanuit de Dordogne. Helaas nog maar 1 week te gaan :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou met een caravan van 1500 kg achter een Passat zeker geen 130 gaan rijden :shock:

Maar ontopic maar weer: Ik heb zelf Vredestein laten monteren na een klapband met mijn vorige kauwgommerk banden. Schade aan de sleurhut was toen € 3.500,- :-(

Meestal zijn standaard banden onder een caravan onderbemeten en onder een caravan van 1500 kg zijn reïnforced banden meestal te licht. Ik heb nu 8 P.R. banden, en hij ligt een stuk stabieler op de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga al weer een paar jaar zonder sleurhut op vakantie. Maar bezuinigen op caravanbanden is wel het laatste wat je moet doen. Ieder jaar weer zie ik auto's met caravans langs de Franse Autoroute staan waarbij de caravan een klapband heeft gehad. Nu weet ik wel dat ook een dure merkband kan klappen onderweg, maar voldoende profiel en de banden goed op druk en een juist beladen caravan scheelt al een hoop ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het onderwerp al zegt, ben ik een beetje aan het rond kijken naar een nieuw setje caravanbanden.

Nu weet ik dat er hier op het forum ook diverse mensen zijn met een caravan en ben dan ook benieuwd, wat voor banden hier onder zitten.

 

Ik heb momenteel nog de affabriek banden Maxmiler 185r14 100/102 onder mijn Knaus Sudwind 500FU zitten.(1500kg)

Deze bevallen mij eigenlijk perfect, maar de banden boeren kunnen het niet leveren of willen ze niet leveren.

Ze komen met banden merken als: Goodyear, Bridgestone, Hankook, Maxxis, Barum maar daar zijn de prijzen ook naar.

 

Gezien mijn goede ervaring met deze banden, wil ik wel weer een nieuw setje hebben.

Of jullie moeten jullie ervaring kunnen delen met het merk band wat er onder jullie caravans liggen.

 

Ik rijd hem altijd stevig aan(110-115km/h op de Franse wegen en hij ligt er altijd recht achter zonder dat hij slingert en dit wil ik graag zo houden. :mrgreen:

 

Gr.

 

Er zijn diverse testen geweest. De Bridgstone r 630 komt daar zeer goed uit. Kosten 61 euro per stuk. Zijn 8 PR banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn diverse testen geweest. De Bridgstone r 630 komt daar zeer goed uit. Kosten 61 euro per stuk. Zijn 8 PR banden.

 

Vorige week in KCK:

 

De genoemde bridgestone R630 heeft een stug karakter. Als je met deze band het laadvermogen van de caravan te ver overschrijdt (bijv. 2x775 kg onder aan caravan van max 1200kg = 350kg teveel) en de adviesdruk van 4,5 Bar aanhoudt kan hij daardoor springerig gaan rijden. Dat wil je zeker niet hebben.

 

Via onderstaande link de caravanbandentest van de Kampeer en Caravan Kampioen.

 

http://www.kck.eu/?page=cms&sub=showpag ... &lastid=11

 

Succes

 

NB: Overbodige tip misschien, maar let ook op het gebruik van de metalen ventielen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo fff een update, nou 1 band aan flarden dus, velg blijkt ook gescheurd! Binnendoor hier in Frankrijk met linker caravan wiel iets geraakt nog gestopt om te kijken en kon zo op eerste gezicht niks ontdekken maar na een half uur trilde de auto een beetje en ik kijk in de spiegel en een hele dikke rookwolk achter ons en de flappen rubber vliegen over de weg reed op dat moment zo,n 80 km per uur. Nou pootje van het gas en stilstaan, band was op de wang compleet gescheurd en lag gewoon los van de rest :cry: Dus reserve wiel erop en verder. Bij de bandenboer langs, en tja velgen voor een caravan, is toch moeilijk hoor eindelijk gistermiddag bij caravanzaak in Villeneuve sur Lot een velg maar een band die ik moet hebben ze niet.Moet besteld wordenen...................... is er woensdag al. Dus Viva La France :|:|:|

 

 

Dus Nankang banden kunnen ook kapot :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

waar je het meest op moet letten bij caravan banden is het draag vermogen,

je kan beter voor een c band kiezen deze mogen meer gewicht hebben.

en productie datum is belangrijk caravan banden gaan maar 7jaar mee volgens de meeste verzekerings maatschappijen.

(deze keren dan ook niks uit met een oudere band)

 

werk zelf al 8jaar in de caravans van daar mijn mening.

(sorry voor eventuele spel fouten ben dislecties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden