Ga naar inhoud
  • 0

Roetfilter


ElRonno

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Toch nog even een kickje.

 

Ik was gisteren met de hond aan het wandelen en bedacht mij het volgende :

 

Auto 100PK met roetfilter chippen naar 130PK zou in theorie toch goed moeten gaan v.w.b. het roetfilter? Er zijn tenslotte ook 130PK uitvoeringen (standaard)?

 

Of zijn de roetfilters verschillend van een 100 en 130 PK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik kreeg ook een uitnodiging om zo'n ding gratis gemonteerd te krijgen......

3 jaar of 80.000 km. garantie.

 

heb toch eerst maar ff Johan van vvt gebeld wat hij van zo'n filter vind en of dit verstandig is op het bij een gechipte passat te plaatsen.

 

het verwachte antwoord van Johan was: echt niet dat ik vrolijk van zo'n filter word.

het kost pk's en daar door kan je EGT te hoog oplopen.

en dat het beter voor het milieu is klopt ook niet geheel.

roet uitstoot word minder maar door het filter schijnen er weer andere nog schadelijker stoffen vrij te komen.

 

dus voor mij geen roetfilter.

 

volgende week wel ff bij Johan langs voor de 764 verstuivers en een nieuwe chip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt idd ja.

Er is onderzoek naar gedaan. en daar is uit gekomen dat er meer schadelijke stoffen ontstaan dat dat hij filtert.

Als het goed is komt er ergens in eind aug. of sept. een rapport over, ze gaan weer een nieuwe onderzoek starten.

Heb het van de week in de autoweek gelezen zal is kijken of ik het nog kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan mij herinneren dat in de tijd van de opkomst van katalysator ook zo'n ophef is geweest..Niet voor het chippen dan welteverstaan, maar wel allemaal tests / cowboyverhalen en de rest van de rimbam. (Nu zeg ik overigens niet dat jullie cowboyverhalen zitten te vertellen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden