Ga naar inhoud

ElRonno

Members+
  • Aantal items

    94
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ElRonno

  • Verjaardag 03-03-1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.inflection.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Betelgeuse
  • Naam
    Comfortfreak

ElRonno's Achievements

13

Community reputatie

  1. Bij mijn RNS510 hoor ik wel het geluid van een WhatsAppje als ik media afspeel via mijn iPhone, maar het afspelen zelf stopt niet. Als ik de radio aanheb, schakelt de RNS ook niet over naar de telefoon bij een geluidje; dat overschakelen gebeurt alleen als ik gebeld wordt. Kortom, bij mij werkt het prima. Inderdaad graag info over welk type radio en ook welk type telefoon.
  2. Kan het zijn dat die bestemmingen een ook een voice tag hebben? Dan moet je eerst die verwijderen voordat je de bestemming kunt verwijderen.
  3. Passat CC verkoopklaar maken

  4. Als men met Navilock probeert de RNS te stelen zal de schade aan de auto weliswaar groter zijn, maar ik denk dat de kans dat men het probeert enorm veel kleiner is. Per saldo schat ik in dat het plaatsen en gebruiken van een Navilock daarom uiterst zinvol is. Alles kan kapot, maar voor iemand aan een auto met interieuralarm en Navilock begint kijkt 'ie hopelijk even verder naar een makkelijker prooi.
  5. Nog even de ontknoping. Volkswagen Nederland verwees me door naar de dealer, maar het kwam er steeds niet van om daar langs te gaan. Uiteindelijk heb ik het touwtje teruggevonden door aan de voorkant van de bank mijn hand tussen de bank en de zijkant van de auto te steken en wat rond te voelen. Met behulp van een flexibel plastic buisje heb ik vervolgens het touwtje weer doorgevoerd naar de achterkant van de bank. Opgelost!
  6. Het gaat hier om een Passat CC uit 2011 met ondeelbare achterbank. De deelbare achterbank met knoppen bovenop was destijds een optie. Hier kun je de touwtjes in actie zien: https://youtu.be/9dEXjaa_zQs?t=2m47s Met Etka wordt ik uit de bouwtekening ook niet veel wijzer. Ik vraag me af of ik de gordelgeleider bovenop de rugleuning eruit zou kunnen halen en via die weg bij de vergrendeling kan komen.
  7. Nee, ik heb geen knoppen. Ik heb de versie met de touwtjes. (Je kunt ook Google'n op "Passat CC touwtjes achterbank").
  8. In de CC is de achterbank neerklapbaar door vanuit de kofferbak aan de twee touwtjes te trekken om hem te ontgrendelen. Maar nu ik hem weer wilde neerklappen blijkt het linkertouwtje opeens nergens te bekennen. Met een zaklamp zie ik hem nergens tussen zitten, dus tevoorschijn hengelen zit er niet in. Iemand enig idee hoe ik toch de ontgrendeling kan bereiken en de bank neerklappen? Mogelijk komt het touwtje dan ook wel weer tevoorschijn, ik zal hem met terugklappen wel erachter hebben gewerkt.
  9. ElRonno

    Deur mechanisme

    Ik krijg nog steeds de foutmelding van het forum "Het lid tailman kan geen nieuwe berichten meer ontvangen". Maar Google even zoals aangegeven, een van de eerste links bevat dan de tekening.
  10. ElRonno

    Deur mechanisme

    Ik heb wel een tekening met onderdelenlijst, maar volgens de forumregels mag ik dat hier niet plaatsen. Ik heb geprobeer je een PB te sturen, maar dan krijg ik een melding dat je geen berichten meer kunt ontvangen. Misschien mag ik wel zeggen dat je met Google even moet zoeken naar: etka body | Volkswagen Fox-EU 2007, window regulator front
  11. Heh, wat vervelend! Voor de beurt+apk is er zo te lezen een overeenkomst tot stand gekomen, voor het meerwerk niet. Ik adviseer dan ook om de beurt+apk wel te betalen en de extra werkzaamheden niet. Het niet betaalde deel van de factuur kun je betwisten door een brief te sturen waarin je bezwaar maakt tegen meerwerk zonder overeenkomst. Houd het vriendelijk, want het vinden van een gezamenlijke oplossing is vrijwel altijd beter dan ruziemaken en procederen. In de algemene voorwaarden van de garage is ongetwijfeld iets over meerwerk opgenomen. Ten eerste is de vraag of die voorwaarden hier van toepassing zijn, omdat ze ter hand moeten worden gesteld. (Misschien stonden ze hier in kleine grijze lettertjes achterop de opdrachtbon voor beurt+apk.) Ten tweede is het de vraag of een eventuele passage over meerwerk hier redelijkerwijs van toepassing is. Een lampje vervangen om door de APK te komen is dat mogelijk nog wel, maar 12 uur meerwerk voor een beurt+apk lijkt wel heel erg buitenproportioneel. Het is niet duidelijk of er werkelijk een lekkage was en of de verrichte werkzaamheden noodzakelijk waren; laat ik aannemen dat beide zo waren en dat de garage ter goeder trouw heeft gehandeld. Omdat je die reparatie misschien toch had willen laten uitvoeren als je van het defect op de hoogte was geweest, zou ik het eerst proberen met bezwaar. Mogelijk ziet de garage zelf ook dat het zo niet handig was en komen ze met een interessant kortingsvoorstel. Dan kun je alsnog besluiten te betalen of principieel te weigeren. Als je het meerwerk weigert te betalen wordt dit niet automatisch gratis; als je bij de rechter eindigt zal deze mogelijk vinden dat voor de reparatie weliswaar toestemming nodig was geweest, maar dat de reparatie desondanks is uitgevoerd en de kosten moeten worden verdeeld, omdat het niet redelijk en billijk zou zijn dat de garage door de communicatiefout volledig voor de kosten opdraait. Er is immers wel een prestatie verricht waarvan jij voordeel geniet. De auto laten terugbrengen in de staat van voor de reparatie is hier niet voor de hand liggend. Mocht je overwegen om uiteindelijk te gaan procederen dan kun je vast een ander garagebedrijf vragen om het verrichte werk te laten beoordelen op deugdelijkheid. Ook kun je ze vragen wat zij zouden hebben berekend voor dezelfde werkzaamheden. De (onderzoeks-)kosten die je moet maken voor die second opinion, waarvan je uiteraard een schriftelijke verklaring moet vragen, moet je echter zelf betalen. Het meeste bereik je in dit soort gevallen met een vriendelijk, niet veroordelend telefoontje naar de garage om te vragen wat er nu precies is gebeurd. Laat ze er zelf even naar kijken, misschien is het een foutje en wordt het dan vanzelf al opgelost. (Als ondertussen de betalingstermijn van de factuur verstrijkt: tijdig schriftelijk bezwaar maken om incassoprocedures te voorkomen.) Ik wens je succes met de afhandeling!
  12. Bracht je hem alleen voor beurt+APK of hebben ze tussendoor even gebeld voor melden van het koelprobleem, doorgeven van begroting en vragen van jouw toestemming voor reparatie?
  13. ElRonno

    Sloffen onder je auto

    Ik heb mijn 235/40R18 banden recent laten vervangen door Goodyear Efficientgrip Performance slofjes. Lang gezocht in test en reviews naar een balans tussen rijgeluid en verbruik en toen deze gekozen. Bevallen tot nog toe prima. Veel comfortabeler dan mijn vorige bandjes, maar die waren dan ook tot op de draad versleten... Voor vier stuks met monteren, balanceren en uitlijnen was ik 608 euro incl BTW kwijt.
  14. ElRonno

    Rammel in kap onder stuur

    De kunststof kap aan de onderkant van het stuur rammelt bij een snelheid rond de 50km/u. Nu kan ik die proberen los te wrikken om er wat tussen te proppen, maar is er een nettere oplossing?
  15. Voor mij persoonlijk heeft een auto met 25km actieradius (want je moet ook terug) geen enkel nut, dan pak ik beter de fiets. Ik kan hem ook nergens opladen. In de parkeerkelder van mijn appartement kan ik ook geen aansluiting realiseren. Dan zou ik hem op een openbare parkeerplaats ver van huis moeten zetten. Nee, dank u. Voor leaserijders lijkt het me ook zinloos. Mensen die zo weinig zakelijk rijden zouden geen leaseauto moeten krijgen. Van mij mag de baas ze dan best een auto geven/lenen, maar niet met fiscaal voordeel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden