Ga naar inhoud
  • 0

tikkend geluid motor


fusuy_23

Vraag

vanochtend aangekomen op stage begon mijn parkeer sensor raar te doen dus ik uitstappe (met lopende motor) om de sensoren schoon te maken, maar op het moment dat ik uitstapte hoorde ik gelijk een raar geluid.

een tikkende geluid, dus ik de moterkap opengegooid en geluisterd van waar het kon komen en het lijkt alsof het vanaf de blok komt.

wanneer ik gas geef hoor je het niet, en van binnen hoor je het ook niet je hoort het alleen van buiten en als hij stationair loopt.

iemand hier ervaring mee?

hopelijk niks ergs ik heb de auto pas 2 weken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

olie is pas vervangen :P

maar toch dadelijk even controleren

remmen heb ik al laten vervangen hahah door garage nu mag ik weer langs gaan als er iets mis is :P

maar grappige is de tikkende geluid houd op nadat je er even mee heb gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wil je niet bang maken, maar check je brandstoffilter... als dat zwart is, kan het zijn dat je tandempomp kapot is met alle gevolgen van dien.

 

Wat is de motorcode van je motor? BKP, BMP?

 

Ik denk dat Richard bedoelde of je oliepeil goed is, als deze langzaam stijgt, dan is je tandempomp kapot en komt er langzaam diesel in je olie. Dan word je olie schraal en dat kan grote gevolgen hebben op je motor (volgens mij je nokkenas, die wordt dat niet goed meer gesmeerd).

 

Emre, wil je niet bang maken, maar check dit, helemaal als je nog garantie hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oe dat klinkt niet al te best, maar ik heb al afspraak gemaakt vrijdag avond laat ik de auto achter gaan ze alles nog eens na kijken ik heb al een lijstje gemaakt met mogelijk andere geluiden die ze mee kunenn nakijken:P hopelijk snel gemaatk ik vind het irritant :( ben ook bang om te rijden, dalijk wordt het erger ofzo want ik ben echt blij met deze auto (behalve die geluiden dan):P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vanochtend aangekomen op stage (met lopende motor)

een tikkende geluid, en het lijkt alsof het vanaf de blok komt. :(

 

maar grappige is de tikkende geluid houd op nadat je er even mee heb gereden

 

het geciteerde snap ik niet helemaal,maar het is duidelijk dat je er gelijk over moet gaan zeuren bij de garage hierover.

vraag eens bij een andere dealer het reparatie historie op en laat desnoods een technische motor keuring doen door hen. komt er dan wat naar voren,heb je bewijs om aan te tonen wat er aan scheeld.verkopende garage zal een dure reparatie niet uit hun eigen onder garantie uitvoeren.dus sturen ze je steeds naar huis met de mededeling dat het geluid normaal is ofzo.

 

wel spijtig dat dit soort dingen met je pas gekochte auto gebeuren,daar zit niemand op te wachten, toch??

en misschien makkelijk voor ons wat info over je passat. jaartal ,km stand, motor type enzo :)

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag aparte garage geweest een bekende van mij,

en jah hoor hij is er zeker van dat het de 2m vliegwiel is.

@#$%#@#$% :angry::angry::angry:

ik moet nog op vakantie dit jaar naar turkije, rond 3000 km aan een stuk door maken en als er iets is met je vliegwiel

zit je ook te twijfelen aan je auto vooral als je langs gevaarlijke landen komt.

maar de monteur zei "hij zal nog wel heen en terug gaan op vakantie maar toch moet je hem een keer vervangen".

en nu ga ik zeker zeuren bij de garage morgen even bellen over hoe we het verder aanpakken.

iemand ervaring met het laten verwisselen van 2m vliegwiel en hoeveel het gaat kosten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even offtopic he want ik begin deze auto echt wan te trouwen , wat zijn de tekens voor een defecte brandstofpomp want ik hoor dat deze ook nogal

vaak kapot gaan en aan de hand van een zwarte bsfilter weet je dat die kapot is maar zijn er ook andere tekens ervoor

en hoe haal je de filerter eruitzodat te zien is of die zwart is of niet

 

motortype zou ik niet weten :P maar bouwjaar 2007 2.0 TDI kmstand 184.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hoeft je auto niet meteen te wantrouwen hoor.... mijn auto rijdt nu 125k rond zonder een enkel echt probleem. Mijn Egr klep rammelt, maar dat is verder niets ernstigs... zeggen ze.

 

Ik wilde je ook helemaal niet bang maken, want dat is zonde van het plezier met je auto dus...

 

mocht je zelf het BS filter willen checken...

 

Als je voor de auto staat met de klep open, heb je links het ruitenwisservloeistofreservoir en de koelvloeistof. Tussen die 2 en de motor zit een stalen cilinder met een klep met 4 slangetjes erop.... Daarop zitten een aantal torx die je moet open draaien.

 

Als je filter zwart is, dan kan het mis zijn...

 

Zoek anders even op dit forum, er zijn heel wat topics die hierover gaan...

 

Wat is btw je motorcode? BKP, BMP, BMR... zijn er meerderen nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Filter wordt altijd zwart...van mij is ook helemaal zwart maar ga er even met je vinger overheen...als er olie achter blijft op je vinger dan heb je een probleem.

Via de retour leiding komt er nogal hete diesel terug en daardoor lijkt er wel een soort roet achtige aanslag op het brandstoffilter te komen.

 

Verder heb ik hetzelfde gevoel over de auto als jij....heb alleen gelukkig de 1.9TDI maar bij mij gaat ook alles kapot.

Ergste is nog de houding van de dealers...noooooooooit coulance bij mij.

Maar goed wou hem eerst weg doen maar hij rijdt nu best aardig....dus probeer er km mee te maken om toch wat terug te verdienen van al de reparaties. Dan dump ik hem later wel eens. Is een erg mooie auto de 3C maar das het dan ook wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vliegwiel zal het niet zijn die hoor je ook stationair met warme motor en niet alleen met koude motor.

Heeft de garage de juiste olie er in gedaan? Ik vermoed van niet. Kijk even in je boekje voor de juiste specificatie. De garage dient olie met VW specificatie te gebruiken en niet de huis, tuin en keuken olie die ze in iedere auto gooien.

 

Een tikkend geluid bij koude motor wijst meestal naar een klepstoter.

 

Verder als antwoord op je vraag hoe herken je een defecte brandstofpomp: Ga in de auto zitten en doe de ventilatie en de radio uit. Zet de auto op contact en dan hoor je de brandstofpomp een aantal seconden lopen. Je kunt ook de slangen van het brandstoffilter verwijderen en kijken of hier diesel uit komt als de auto op contact wordt gezet.

 

Heb je een roetfilter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee , geen roetfilter.

de brandstofpomp is in orde hebben ze mij verteld, en de olie die ze hebbe gebruikt is ook met vw specificatie.

vandaag wordt de vliegwiel iig verwisseld hopen dat het geen klepstoters zijn

want nu is de tikkend geluid erger geworde je hoort het als je schakelt van achteruit naar 1 of omgekeerd en als je de koppeling half indrukt hoor je ook een gek geluid van voor komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden