Ga naar inhoud
  • 0

wat is er mee????


duitslandvw

Vraag

hallo allemaal,

i yit met een probleem, heb een 1.9tdi uit 2005 met net 130.000km op de teller. nu stond ik voor 2 dagen voor het stoplicht en merkte dat mijn passat raar aan het schudden was, toen het groen was hoorde ik ineens rare geluiden onder de kap wegkomen, ik radio zachter raam los en luister...... toen ik weer gas gaf en optrok hoorde ik een fluitend geluid, ik op een parkeerplaats gestopt en op stationair dat ding trillen en een raar klappperend geluid maken als of er iets los zit. ik naar huis auto hoog gekrikt, bodemplaat onder motor weggehaald en zie daar metaal splinters liggen en soort van gebroken veertjes, kijk verder en zie dat het naast de motor weg komt (tussen motor en koppeling) wie kent dit probleem en weet misschien wat dit is?????

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

yep... dat kan (en niet alleen bij vw) zomaar gebeuren. Elk merk heeft dit soort problemen, alleen is het maar net hoe het merk er met betrekking tot coulance mee om gaat. Vw is hier geen held in, en ik kan uit eigen ervaring spreken dat ook mercedes hier absoluut niet sterk in is.

 

Weet niet precies hoe lang normaal een vliegwiel zou moeten draaien, maar die van mij was met 70 k al naar zijn grootje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je zeker dat de auto maar 130.000 heeft gereden of niet een keer kan zijn teruggedraaid? Het lijkt me wat weinig voor een 6 jaar oude TDI.

Bij mij moest ik de boel bij 220K vervangen na chippen omdat de koppeling te ver versleten was om het koppel aan te kunnen. Uit voorzorg maar gelijk het 2M vliegwiel meevervangen. Dat was niet fris meer (speling) maar had eventueel nog wel even mee kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, maar ook bij 130dkm kunnen ze kapot is gewoon pech. Ik heb 'm nu kapot op 275dkm, maar hoor ook verhalen dat ze wel eerder kapot gaan.

Inderdaad 900 euro aan materiaal en dan nog montagekosten erbij, dus tel op 1200 tot 1500 euro totaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden