Ga naar inhoud

passat R36 onder de loep op Essen Motorshow


passatgt16vg60

Aanbevolen berichten

Ben vandaag zoals al 10 jaar op rij weer met en stel vrienden naar Essen Motorshow gereden .

Is voor ons vanaf Venlo maar een 65 km dus een dik half uur !

 

Ik vond dat er weinig nieuws te ontdekken was in het oerwoud van plastic fantastic en mega tupperware bumpers !

ik zag zelfs een F1 look a like neus voorbumper voor diverse autotypes !!

MOET NIET GEKKER WORDEN :shock:

 

Toen maar naar de echt interessante stands van Volkswagen , AUdi en Seat getogen ! zag er weer uit om af te likken moet ik zeggen ( de dames OOK :P )

 

het pronkstuk waar ik voor kwam bij VW was de Passat R36 , deze stond wat weggestopt achter op de stand tussen wat ander spul uit de winkel van VW !

 

er was vrij weinig interesse voor ?? snap ik nix van ! niet bekend gemaakt ofzo ?

Dus we hadden alle tijd om een s rustig op inspectie te gaan .

 

MIJN MENING !!! over de Passat R36 :

 

Ik vind de auto wat te gewoontjes en met de opgeplakte strips alias wielkastverbreders zelfs wat goedkoop aandoen !

op de foto's istie mooier en bruter !!

Toen naar binnen in het interieur en mensen wat kreeg ik daar een koude douche zeg , wat is die auto lelijk van binnen met dat te goedkoop inlegje in dashboard en deuren !

Ook het gebruikte plastic !!! op de deurpanelen om daar maar over te zwijgen , MAN de kwaliteit doet denken aan een gemiddeld japans pf koreaans merk ! het laatste harde plastic wat ik in een dashboard of deurpaneel bij een volkswagen heb gevoeld was bij een golf 2 !! en nu is het TERUG en dan ook nog bij een R36 !!!!!

 

De stoelen zitten erg lekker maar zien er NIET UIT !! veel te hoekig en spits wat totaal niet bij de auto past !

 

al met al een enorme domper op de feestvreugde , en van ergernis zijn we maar naar concern broer audi gegaan en daar het nieuwe speelgoed maar bewonderd : RS4 , RS4 Cabrio , S8 , S3 en de tt cabrio en in alle auto's mocht je plaatsnemen en rustig even de sfeer opsnuiven .

 

 

mijn mening is dat Volkswagen steeds meer steken laat vallen in het Topsigment en Audi blijft maar doorgaan met het maken van (h)eerlijke auto's !

 

ik zou graag jullie mening willen horen

 

grtz Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ich habe auch im R 36 gesessen letzte Woche und ich fand den sehr geil, schön. !!

 

Im Vergleich zu dem normalen 3C, also ich bin mir nicht vorgekommen als säß ich im billigen Japaner.

Ich mein, das Interieur ist nicht so schön, man hätte in der Mittelkonsole schönere Materialien verwenden können. Das sah im RS 4 besser aus.

Ansonsten sehr feines Ding der R36. Die Sitze passten mir sehr gut.

Naja, der Motor mit 300 PS soll nicht mit dem RS4 verglichen werden, der hat ja locker noch über 100 PS mehr, der R36 soll eher ein Nischenfahrzeug zu den TOP- Motorisierten von BMW oder Audi sein.

Dafürist der Preis für einen PASSAT mit Leder + Navi und Schiebedach mit 53.000€ sehr übel. Naja. Wer Premium fahren will, muß premium bezahlen.

 

Von aussen fand ich den sehr schön. Böse schaut der aus. Bischen tiefer noch, bischen größere Räder, dann wär er schon fast fertig. ;)

 

Ansonsten gabs ja nicht viel neues auf der EMS. so wie immer.

 

Hab noch den 3C mit Bodykit ;)

IMG_2588.JPG

 

IMG_2591.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de r36 daar ook even bekeken ik vondt het een zeer mooie auto.

Maar wat ik ook mooi vond was de witte passat r serie,vind normaal niks aan wit,maar moet zeggen dat het op deze auto zeer mooi stond.

Denk wel dat dit voor mij de laatste keer was in Essen,het gaat per jaar flink achteruit.

Misschien volgend jaar even op de technoclassica kijken.

 

Gr Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lijkt die VW totaal niet op een CRX (Dus waarom jij die link legt!!??)

 

Waarschijlijk vanwege al het plastic wat toegevoegd is aan die 3C.

Het is niet mijn smaak, ik hou niet zo van dat soort "opleuking"

Maar een ieder zijn eigen ding ! Dat is nou o.a.het leuke van auto's.

Ik ben meer voor de zo genaamde "sleepers" 't ziet er, min of meer, standaard uit....maar het gaat enorm van z'n plek !

Dat vind ik prachtig, maar zoals gezegt, ieder z'n eigen ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker altijd ! :D

 

Om even Ontopic te komen.. Vond de R36 ook tegenvallen, kan niet zeggen dat hij Lelijk is maar ook niet mooi.

Die zilvere Jetta wat er stond was naar mijn mening wel erg mooi.

 

Ahjaaa Audi stand was weer Prachtig !

Heb even gezeten in de RS4 Auww wat een stoelen voor korte(snelle) ritten wel fijn, maar lange afstanden denk niks voor mij.

Als ik op dit moment het geld had nam ik de A6 allroad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker altijd ! :D

 

Om even Ontopic te komen.. Vond de R36 ook tegenvallen, kan niet zeggen dat hij Lelijk is maar ook niet mooi.

Die zilvere Jetta wat er stond was naar mijn mening wel erg mooi.

 

Ahjaaa Audi stand was weer Prachtig !

Heb even gezeten in de RS4 Auww wat een stoelen voor korte(snelle) ritten wel fijn, maar lange afstanden denk niks voor mij.

Als ik op dit moment het geld had nam ik de A6 allroad.

 

Ik nam dan toch OF de S8, en dan een R36 erbij voor de snelle ritjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen naar binnen in het interieur en mensen wat kreeg ik daar een koude douche zeg , wat is die auto lelijk van binnen met dat te goedkoop inlegje in dashboard en deuren !

Ook het gebruikte plastic !!! op de deurpanelen om daar maar over te zwijgen , MAN de kwaliteit doet denken aan een gemiddeld japans pf koreaans merk ! het laatste harde plastic wat ik in een dashboard of deurpaneel bij een volkswagen heb gevoeld was bij een golf 2 !! en nu is het TERUG en dan ook nog bij een R36 !!!!!

 

grtz Olaf

 

Dashboard valt mij ook zwaar tegen. Echt lidl kwaliteit vergeleken met de strakke no-nonsense dash van de 3B(G) met goede materialen, onbegrijpelijk.. :roll:

 

Idd viel het mij ook al op tijdens mijn zoektocht naar een opvolger van mijn 3BG dat het afwerkingsnivo achteruit is gegaan en de materialen dito. Moet ze echt wat aan gaan doen.

:cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden