subdin Geplaatst 12 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2011 Hallo, Misschien wel een domme vraag... Heb het forum afgezocht maar ik kon geen thread vinden over meters mbt turbo boost in de Passat 3bg. Ik wil ook een olietemp meter en volt meter plaatsen maar ik weet niet of ik dit kan bij een diesel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 12 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2011 voor turbo boost meters ben je op het verkeerde forum. dit is geen forum met spoilers en vlammen op de auto olietemp en volt meter kun je wel plaatsen op je passie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 12 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2011 Haha okeee..bedankt voor de reactie. De vraag was meer omdat de auto gechipt is ed en op mijn subaru had ik na het chippen ook een turbo-boost meter. Ik weet echter niet of het principe hetzelfde is als bij een benzine.. Ik heb overigens geen vlammen (stickers oid) maar wel spoilers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 12 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2011 Ik weet dat DM op zijn Passat 1.8T ook een aantal extra meters geplaatst heeft, turbo druk, olie temp etc met een speciale houder aan de linker stijl naast het voorraam. Dus er zijn best wel mensen hier op t forum die dat ook mooi vinden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 12 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2011 Een 1.8T is benzine toch? Daarbij werkt zo een meter wel maar mijn vraag was eigenlijk of dit hetzelfde principe is. Maw, is het monteren van zo een sensor hetzelfde bij een diesel als bij een benzine? En inderdaad, wat de een mooi vindt dat vindt een ander weer lelijk, smaken verschillen (gelukkig). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 13 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2011 De turbodrukmeter kan ook gewoon op een tdi aangesloten worden, zowel met slang als met sensor(electronische meter) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2011 Ik heb ook een pilarmount aan de A-stijl met daarin Oliedruk, olietemp en turbodruk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 14 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 http://www.fullcartuning.com/30482/AEM- ... Gauge.html Ik was van plan deze te halen. Hierop staat beschreven dat je de meters elektrisch(in serie) aan kan sluiten. Naar mijn weten moet je voor olietemperatuur altijd een sensor doortrekken naar je carter of via je peilstok. Maar ik zou niet weten hoe je de turbodruk meter aan zou moeten sluiten en al helemaal niet met het apparaat wat ik wilde gaan halen. Misschien dat jullie de moeite willen nemen de link te bekijken en erop te reageren. @ vdub, heb je hier foto's van? Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt ivm airbag aan de Astijl. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 ik heb geen airbags aan de a-stijl, als je die wel hebt zou ik er niks aan bevestigen.. een paar van die metertjes terugkoppen is niet prettig.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 14 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 Ik weet dat een forumlid met de naam alpine zijn radio frame omgebouwd had naar dubbeldin. Het onderste deel van dubbeldin ruimte had hij de drie meters en de radio daarboven http://www.vwpassat-ferry.mijnalbums.nl/ kijk maar eens in zijn album Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 The Master Geplaatst 14 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 Turbo boost??? Dat zat toch in de Night Rider, whahahaha! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 14 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 De auto komt me ook altijd van m'n werk halen..ik hoef alleen maar op mn horloge te klikken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 The Master Geplaatst 14 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 De auto komt me ook altijd van m'n werk halen..ik hoef alleen maar op mn horloge te klikken Hey das handig, praat die ook terug???? Nee zonder gekheid, vind je dat echt nodig? Er zijn toch inderdaad van die consoles te krijgen waar je 3 metertjes in kunt plaatsen voor in je A stijl???!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 14 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 Nee praat niet terug maar dat geeft niet, ik praat meestal tegen mezelf ha ha. Er zijn inderdaad consoles voor de Astijl echter ik heb daar ook een airbag, weet niet hoe handig dat is dan . Maar heeft iemand naar de link gekeken? Ben benieuwd of dat hetgeen is wat ik moet hebben. Ze beloven dat je met 1 aansluiting zowel turbodruk,temp enz kan uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 14 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2011 Iemand?? De aanbieder( zie link) beweert dat het AEM kastje gebruik maakt van je board computer om allerlei waarden uit te lezen. Scheelt dus een hoop installatie werk. Echter ik snap niet hoe dat kan want logischerwijs zou ik diezelfde waarden op de huidige board computer moeten kunnen zien. Graag een reactie van iemand die dit weet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 15 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2011 Je koopt alleen maar een serial gauge / digitale ronde meter (kost maar 400 euro), je hebt dan ook nog een EMS (engine management) nodig, in de adv. staat niet dat je dit er ook bij krijgt namelijk. EMS is een volwaardig motormanagement systeem, is de ECU in je wagen. Stel dat je zelf een motor wilt inbouwen en tunen dan heb je iets van een EMS nodig, je kunt dan meters toevoegen op een eenvoudige maar ook schrikbarend dure manier. Niet doen dus. D'r bestaan ook systemen obv de OBD-2 poort, een LCD schermpje waarin je allerlei actuele waarden kunt uitlezen. Anders ben je aangewezen op meters met hun specifieke sensoren die je zelf moet inbouwen/aansluiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 15 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2011 Bedankt voor je reactie! Je hebt een hoop geld bespaard:-). Dat systeem wat jij noemde, kan je daarop je turbodruk, volt en olietemp aflezen zonder dat je alles moet inbouwen dan? Zeg maar een soort plug and play systeem? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 15 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2011 Dat systeem wat jij noemde, kan je daarop je turbodruk, volt en olietemp aflezen zonder dat je alles moet inbouwen dan? Zeg maar een soort plug and play systeem? Klopt, alleen maar aansluiten op de OBD-2 stekker, er zijn verschillende fabrikanten met dergelijke systemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 15 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2011 Dat is wel erg handig, ik wist niet dat zoiets bestond eigenlijk. Weet jij toevallig een internet site waar je dat kan bestellen? Ik vind het overigens wel merkwaardig dat je dat niet middels de boardcomputer kunt zien als de ecu in je auto kennelijk wel die functie heeft dan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 15 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2011 Anyone?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 16 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2011 @DM; heb de bekende tuningsites afgezocht echter het genoemde systeem niet kunnen vinden. Misschien kan je me verder helpen? Alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Ik heb ze wel gezien op ebay.com. Zoeken met obd boost pressure etc. Wellicht is de bully dog iets voor je. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Handige site. Heb jij er al eens eerder besteld? Zijn ze snel met leveren? Ik ben van plan de "watchdog performance gauge" te halen. In de tekst staat dat er gebruik wordt gemaakt van je oem obd 2 port op je auto. Ik neem aan dat ik deze heb in mijn Passat . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 wat een vragen allemaal adin je geeft meestal al zelf antwoord op de meeste vragen zo een systeem over de obd poort is het simpelste voor aan te sluiten , en ja jij hebt zo een obd poort als je een 3 b hebt dan zit die poort in de midenste console net onder dat rubberen lapje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdin Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Ik ben hier uiteraard om te leren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Zoiets als dit, kun je tussen je oliefilter plaatsen. Kun je aan de zijkanten er 4 sensors in schroeven, druk, temp, etc. http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?qui ... ry=32-1100 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
subdin
Hallo,
Misschien wel een domme vraag...
Heb het forum afgezocht maar ik kon geen thread vinden over meters mbt turbo boost in de Passat 3bg.
Ik wil ook een olietemp meter en volt meter plaatsen maar ik weet niet of ik dit kan bij een diesel.
Link naar reactie
Delen op andere sites
27 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten