Ga naar inhoud
  • 0

Metertjes


subdin

Vraag

Hallo,

 

Misschien wel een domme vraag...

Heb het forum afgezocht maar ik kon geen thread vinden over meters mbt turbo boost in de Passat 3bg.

Ik wil ook een olietemp meter en volt meter plaatsen maar ik weet niet of ik dit kan bij een diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Haha okeee..bedankt voor de reactie.

 

De vraag was meer omdat de auto gechipt is ed en op mijn subaru had ik na het chippen ook een turbo-boost meter.

Ik weet echter niet of het principe hetzelfde is als bij een benzine..

 

Ik heb overigens geen vlammen (stickers oid) maar wel spoilers :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat DM op zijn Passat 1.8T ook een aantal extra meters geplaatst heeft, turbo druk, olie temp etc met een speciale houder aan de linker stijl naast het voorraam. Dus er zijn best wel mensen hier op t forum die dat ook mooi vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 1.8T is benzine toch?

Daarbij werkt zo een meter wel maar mijn vraag was eigenlijk of dit hetzelfde principe is.

Maw, is het monteren van zo een sensor hetzelfde bij een diesel als bij een benzine?

 

En inderdaad, wat de een mooi vindt dat vindt een ander weer lelijk, smaken verschillen (gelukkig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.fullcartuning.com/30482/AEM- ... Gauge.html

 

Ik was van plan deze te halen. Hierop staat beschreven dat je de meters elektrisch(in serie) aan kan sluiten.

Naar mijn weten moet je voor olietemperatuur altijd een sensor doortrekken naar je carter of via je peilstok.

 

Maar ik zou niet weten hoe je de turbodruk meter aan zou moeten sluiten en al helemaal niet met het apparaat wat ik wilde gaan halen.

Misschien dat jullie de moeite willen nemen de link te bekijken en erop te reageren.

 

@ vdub, heb je hier foto's van? Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt ivm airbag aan de Astijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat een forumlid met de naam alpine zijn radio frame omgebouwd had naar dubbeldin.

Het onderste deel van dubbeldin ruimte had hij de drie meters en de radio daarboven

http://www.vwpassat-ferry.mijnalbums.nl/

kijk maar eens in zijn album

post-2559-1423825654,2542_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De auto komt me ook altijd van m'n werk halen..ik hoef alleen maar op mn horloge te klikken ;-)

 

Hey das handig, praat die ook terug????

Nee zonder gekheid, vind je dat echt nodig? Er zijn toch inderdaad van die consoles te krijgen

waar je 3 metertjes in kunt plaatsen voor in je A stijl???!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee praat niet terug maar dat geeft niet, ik praat meestal tegen mezelf ha ha.

Er zijn inderdaad consoles voor de Astijl echter ik heb daar ook een airbag, weet niet hoe handig dat is dan :-).

 

Maar heeft iemand naar de link gekeken?

Ben benieuwd of dat hetgeen is wat ik moet hebben. Ze beloven dat je met 1 aansluiting zowel turbodruk,temp enz kan uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand??

De aanbieder( zie link) beweert dat het AEM kastje gebruik maakt van je board computer om allerlei waarden uit te lezen. Scheelt dus een hoop installatie werk.

Echter ik snap niet hoe dat kan want logischerwijs zou ik diezelfde waarden op de huidige board computer moeten kunnen zien.

Graag een reactie van iemand die dit weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je koopt alleen maar een serial gauge / digitale ronde meter (kost maar 400 euro), je hebt dan ook nog een EMS (engine management) nodig, in de adv. staat niet dat je dit er ook bij krijgt namelijk. EMS is een volwaardig motormanagement systeem, is de ECU in je wagen. Stel dat je zelf een motor wilt inbouwen en tunen dan heb je iets van een EMS nodig, je kunt dan meters toevoegen op een eenvoudige maar ook schrikbarend dure manier. Niet doen dus.

 

D'r bestaan ook systemen obv de OBD-2 poort, een LCD schermpje waarin je allerlei actuele waarden kunt uitlezen. Anders ben je aangewezen op meters met hun specifieke sensoren die je zelf moet inbouwen/aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie!

Je hebt een hoop geld bespaard:-).

Dat systeem wat jij noemde, kan je daarop je turbodruk, volt en olietemp aflezen zonder dat je alles moet inbouwen dan?

Zeg maar een soort plug and play systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat systeem wat jij noemde, kan je daarop je turbodruk, volt en olietemp aflezen zonder dat je alles moet inbouwen dan? Zeg maar een soort plug and play systeem?

 

Klopt, alleen maar aansluiten op de OBD-2 stekker, er zijn verschillende fabrikanten met dergelijke systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is wel erg handig, ik wist niet dat zoiets bestond eigenlijk.

Weet jij toevallig een internet site waar je dat kan bestellen?

 

Ik vind het overigens wel merkwaardig dat je dat niet middels de boardcomputer kunt zien als de ecu in je auto kennelijk wel die functie heeft dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Handige site. Heb jij er al eens eerder besteld? Zijn ze snel met leveren?

Ik ben van plan de "watchdog performance gauge" te halen. In de tekst staat dat er gebruik wordt gemaakt van je oem obd 2 port op je auto.

Ik neem aan dat ik deze heb in mijn Passat ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat een vragen allemaal adin

je geeft meestal al zelf antwoord op de meeste vragen

zo een systeem over de obd poort is het simpelste voor aan te sluiten , en ja jij hebt zo een obd poort

als je een 3 b hebt dan zit die poort in de midenste console net onder dat rubberen lapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden