Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe Passat 2011 stuurhuis stuk?


Moris

Vraag

Mijn nieuwe Passat van 1 maand oud staat momenteel in de garage omdat het stuurhuis stuk is en dit na 1200Km :evil:

Op het moment dat het probleem zich voordeed kon mijn vrouw de wagen niet van de oprit krijgen omdat het sturen te zwaar was en zag op dat zelfde ogenblik het lampje op het dashbord branden.

Dat wou zeggen "electronische stuurbekrachtiging" stuk, neem met de garage contact op.

 

De wagen is vervolgens opgeladen om naar de garage te brengen, daar zit men nu te wachten op een nieuw stuurhuis dat in Backorder staat :?:

Dus hoelang ik de wagen kwijt ben is momenteel nog onbekend :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het stuurhuis is vervangen, maar nu merkte ik gisteren dat de "Park Assist" niet meer werkt.

Heeft dit met elkaar te maken :?:

 

Wanneer ik de wagen het parkeren wil laten uitvoeren, dan krijg ik op de boordcomputer "Park Assist Finished" en blijft het stuur stil staan :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt :!:

 

Alleen wil ik als iemand die hiervan geen kennis heeft weten of dit met het nieuwe stuurhuis te maken heeft of gaat dit enkel om opnieuw te coderen :?:

Mijn vrouw die begin deze week ook de "Park Assist" wilde gebruiken, merkte toen ook dat deze niet werkte en dacht hierbij dat dat ze zelf iets verkeerd had gedaan.

Vandaag hebben we dus alles geprobeerd, helaas "Park Assist" werkt niet :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk het nieuwe stuurhuis niet gecodeerd voor park assist... Het zou me niet verwonderen dat die jongens in de garage nog nooit een passat met deze optie gezien hebben....

 

De volgende keer dat je er komt kan je weer heel wat vragen gaan stellen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit wordt dan voor de garage het stuurhuis juist coderen, zoals ze bij de telefoonmodule eerder ook al

enkele problemen hadden om het voor elkaar te krijgen!

Mijn vrouw neemt morgen met de garage contact :!:

 

Toch ben ik blij dat het stuurhuis niet moet worden vervangen en het maar om coderen gaat :)

 

Even off-topic: Mijn Passat Variant is van het jaar 2011, heb ik nu dit model "Passat VII Variant (B7-36) 2011" :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, B7 is de nieuwe codering voor de 3AA, waar de 3C de codering B6 had en de 3BG B5 enz...

 

Ik heb eens in Etka gekeken, en op de 3AA wordt maar één type stuurhuis gemonteerd, dus weer wisselen zal niet nodig zijn...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 3C uit 2007 gehad waar het stuurhuis bij ongeveer 100.000 km stuk is gegaan.

 

Nu heb ik een 3AA uit september 2011 waarbij is allerlei irritante geluiden krijg als ik aan het stuur draai. Een soort schurend geluid. Volgens de dealer zat er een plastic kapje niet goed en de rest "hoort" bij de auto volgens de dealer. Iets waar ik het niet mee eens ben. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden