Ga naar inhoud

Benzine verbruik 2.0fsi


Charles16v

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Volgens mij moet er meer op cruisecontrol worden gereden, dat scheelt op (middel)lange afstanden zeker 5 tot 10% brandstof.

 

Mijn vorige auto een Golf IV Variant met een 1.6 12 klepper reed bijna zo 'zuinig' als mijn huidige 3C 2.0 FSI. Het is dus ook een beetje afhankelijk van je referentie. Diesels zijn niet te vergelijken met benzine motoren qua rijeigenschappen vind ik. Ik haal daarnaast de km er niet voor om het rendabel te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet er meer op cruisecontrol worden gereden, dat scheelt op (middel)lange afstanden zeker 5 tot 10% brandstof.

 

Mijn vorige auto een Golf IV Variant met een 1.6 12 klepper reed bijna zo 'zuinig' als mijn huidige 3C 2.0 FSI. Het is dus ook een beetje afhankelijk van je referentie. Diesels zijn niet te vergelijken met benzine motoren qua rijeigenschappen vind ik. Ik haal daarnaast de km er niet voor om het rendabel te maken.

Ik rij als t kan op de cc! Heerlijk! Ik rij ook veel snelweg en daardoor heb ik een vrij hoog gemiddeld verbruik. Als ik geen snelweg rijd, rijd ik 1:18..

Link naar reactie
Delen op andere sites

rij je op 13" wielen ofzo? dat red ik nooit!

En ik kom weer totaal niet in de buurt van jouw cijfers.

ca 1 : 16 bij 120 en 1 : 18 bij 100

BMP met 19".

 

Maar om op de 2.0 FSI terug te komen, onze Eos rijdt gemiddeld tussen de 1:9 en 1:11 afhankelijk van hoeveelheid stads verkeer en voetje uiteraard.

Er wordt dagelijks maar max 10km grote weg mee gereden, dat helpt niet echt mee.

Bij lange ritten is 1:13 a 14 met snelheden tussen de 110 en 130 te halen.

Eos is wel lekker aerodynamisch denk ik, weegt wel rond de 1500Kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

dat FUN, dat geloof ik graag!!! 250pk is met JD chip?

 

Nog steeds mooie wagen hoor!

 

Bij onze oude buurman rijden ze tegenwoordig allemaal Skoda Superb 1.4tsi.... Zou uiteindelijk goedkoper zijn dan een diesel. Hoeveel km's ze daarmee rijden weet ik niet, maar hij heeft het over 1:16/1:18.... !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff als ik dit zo lees toch blij met men 2L diesel.

Bij 120 op de teller zit ik altijd rond de 4,5l / 100km dus 1:22

Wat heb jij dan voor een mega 2.0tdi? Als ik 80km/h rijd, geeft de MFA 1:30, bij 100km/h is dit 1:22 en bij 120km/h max 1:18!

 

Heb jij toevallig al de Common rail dan ofzo?

 

Ik red dat allemaal niet hoor!.

Mijn 2.0 tdi 8v rijdt 1/16.2, dat is dan het gemiddelde, ik heb wel eens momenten dat de bc op 3,8 staat (80km/h), maar dat zijn moment opnamens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat FUN, dat geloof ik graag!!! 250pk is met JD chip?

 

Nog steeds mooie wagen hoor!

 

Bij onze oude buurman rijden ze tegenwoordig allemaal Skoda Superb 1.4tsi.... Zou uiteindelijk goedkoper zijn dan een diesel. Hoeveel km's ze daarmee rijden weet ik niet, maar hij heeft het over 1:16/1:18.... !!!

 

Nee, de auto zo gekocht, zat info bij van OCT tuning.

ook K&N vervangingsluchtfilter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig vandaag even gecontroleerd wat mijn 2.0TFSI verbruikt en ik heb 755km gereden met 64liter dus dat is bijna 1 op 12.

Raar maar waar, een TFSI is op papier zuiniger dan een FSI.

 

Waarom is dat raar? Lijkt me logisch.

 

Mijn FSi rijdt ook 1 op 10, valt mij enorm mee. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Ik ben tijdens de vakantie over Duitsland gegaan en dan rij ik met de 2.0 TFSI (250pk) bij

80km/h 1:21

100km/h 1:18

160km/h 1:10

200km/h 1:8

250km/h 1:5 (heel kort dus geen goeie meting)

(dit is met 4 personen, volle kofferbak en volle tank)

 

Dit is wat de auto zelf aangeeft, ik heb geen idee of daar een grote afwijking in zit, gemiddeld rij ik zoals eerder aangegeven 1:12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze brandstofprijzen die alleen maar hoger worden is benzine haast onbetaalbaar. Je komt denk ik al zo goed als aan de € 100,00 voor 1 tank !!!!

 

Ja dat klopt ja prijzen zijn echt hoog nu.

Maar rij niet veel km. woon werk rij ik 42 km perdag.

Wegen belasting diesel kost mij 391 euro per kwartaal en benzine 188 euro.

Rij ongeveer 15dkm per jaar

 

 

Even uitrekenen,

 

km per jaar * prijs per liter diesel/ benzine / door gemiddeld verbruik auto = ???

+ wegbelasting op jaarbasis. = ???

 

Dan benzine tegen diesel afwegen. Omslagpunt voor gebruikte diesel ligt rond de 15.000 km per jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2.0Tdi rijdt gemiddeld 1:18,5.

Ik laat hem dan ook altijd wel goed uitrijden en rij dan ook geen 130km/h.

Zolang ik niet boven de 110km/h rij is hij goed zuinig.

 

Echter is alles ook afhankelijk van de ondergrond.

Ik merk als ik de A59 pak dat hij een stuk minder zuinig is dan als ik over de A29 of A16 rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

ik heb het idee dat mijn huidige (2.0 fsi 150 pk) zuiniger is dan m`n vorige (2.0 115 pk)

In mijn vakantie met caravan (1600 kg) ong. 1 op 7,5 à 8 gereden , de vorige kon dit niet redden, reed ong 1 op 6

zal denk aan het verschil in vermogen liggen maar zonder caravan rijd ie ook zuiniger

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het idee dat mijn huidige (2.0 fsi 150 pk) zuiniger is dan m`n vorige (2.0 115 pk)

In mijn vakantie met caravan (1600 kg) ong. 1 op 7,5 à 8 gereden , de vorige kon dit niet redden, reed ong 1 op 6

zal denk aan het verschil in vermogen liggen maar zonder caravan rijd ie ook zuiniger

 

Foeii toch :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 2.0 fsi.

 

Lange baan haalt ie toch wel 1 op 12 en korte stukjes 1 op 10

Op vakantie zwaar beladen en met dakoffer 1 op 10 gereden (zuid frankrijk)

Scheelt wel of je euro 95 of super 98 tankt

Als je sportief rijd gebruikt ie ook mee dat is ook logisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden