Ga naar inhoud

  • 0

Skoda OEM LED dagrijlichten passen perfect in 3C mistlampen!


bm-er

Vraag

Op Motor-talk weer een leuke mod gezien die voor leden hier ook wel eens interessant kon zijn:

http://www.motor-talk.de/forum/skoda-le ... 73758.html

 

Het gaat dus om het plaatsen van de Skoda OEM led's in de mistlampen van de 3C. Het binnenwerk schijnt goed te passen en het stuurapparaat accepteert de leds zonder verdere foutmeldingen. Er is dus geen extra weerstand benodigd.

Dit ziet er wel netjes en lekker OEM uit en nog niet iedereen rijdt er mee rond. 8-)

Zal waarschijnlijk ook wel op de Golf V passen denk ik.

 

De unit heeft de volgende aansluitingen:

Pin 1: DRL (alle 4 branden 100%, I=380 mA)

Pin 2: Massa

Pin 3: PO (Positionlight) alle 4 LED`s gedimt, I=55 mA

 

Onderdeelnummers:

- SKODA Fabia Scout / VRS 2011 -> Skoda onderdeelnummer: 5J0941067 / 5J0941068

- Stekker voor op Skoda LED lamp: 1J0973723

 

tfl-100-5723984752552575959.jpg

 

tfl-15-7894525740280333735.jpg

 

umbau-nebel-auf-tfl-154745926007739794.jpg

 

gehaeuse-8704238142394969908.jpg

 

stecker-9016158286285352125.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zitten spelen met vag com en heb nu de drl aangezet op 50% nu kwam ik ook de optie tegen drl dimmen bij knipperlicht aan. Ben vergeten op te schrijven welke byte het was. Maar als ik deze optie aanvink gebeurt er niet veel iemand hier ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb zitten spelen met vag com en heb nu de drl aangezet op 50% nu kwam ik ook de optie tegen drl dimmen bij knipperlicht aan. Ben vergeten op te schrijven welke byte het was. Maar als ik deze optie aanvink gebeurt er niet veel iemand hier ervaring mee.

 

Werk je met de skoda lichten ?

Wat ik begrepen heb is het zo dat de skoda een vaste dimwaarde heeft en gewoon een 12V input moet krijgen op de stuurdraad en dan dimt naar de waarde die intern is ingesteld.

Zal dan Byte 8 bit 7 geweest zijn die je hebt gezien. Bij mij is het ook een 3C8 boordnet maar dan met de S6 audi drl's en daar kan je de functie wel activeren en dan dimt de drl aan de kant waar je richting aanwijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had met het cc boordnet ook ingesteld dat de drl's zouden dimmen bij aangaan van de pinker.

Maar door men Amerikaanse pinkers had ik toen geen drl meer :lol:

 

Bij de skoda's moet je inderdaad een signaal geven op de dim aansluiting.

Dreke gaf me de tip om die 12v gewoon af te takken van de standlichtjes.

Werkt prima zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog geen skoda leds wou eerst kijken hoe ik het voor elkaar moest krijgen. Ik heb een 3c0 boordnet wel highend 30. Dan moet ik op het boordnet nog een ongebruikt contact hebben wat ik dan aanstuurt. Dat is wel erg leuk als dat zo is. Ik heb ook de US pinkers aan staan zal morgen is kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat de skoda's dan ook te dimmen zijn ifv de knipperlichten als je wat speelt met de waardes in Byte 11 en Byte 20

bvb Byte 11 op 0% (weet niet of je op 0% kan instellen maar alleszins zo laag mogelijk)

en Byte 20 op 100%

dan ook Byte 8 bit 7 op 1 zetten - maar deze functie werkt enkel als je Byte 2 bit 5 op 1 zet.

Maar wanneer je Byte 2 bit 5 op 1 zet gaat het stadslicht uit - dit kan je dan terug aanzetten wanneer je

Byte 25 bit 3 op 1 = standlicht blijft aan, ondanks dat Byte 2 bit 5 gezet is.

 

Info komt ook uit dit topic --> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=160&t=40831

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaat enkel als je een 3C8 boordnet hebt.... met een 3C0 werkt die optie niet. En waarschijnlijk ook alleen als je echt DRL hebt, niet met mistlamp als DRL.

 

grtz, dre

 

Dre,

Hij heeft een 3C8, maar denk dat wanneer je met de skoda's werkt je Byte 11 en 20 omgekeerd moet instellen dan wanneer je ze instelt voor de S6 aangezien de sturing omgekeerd werkt.

S6 moet 12V krijgen om op volle sterkte te gaan branden, de skoda moet geen spanning krijgen om op volle sterkte te gaan branden.

S6 krijgt een PWM signaal (gemiddelde spanning gaat omlaag) om te gaan dimmen (bv 0V is volledig uit) terwijl de skoda net 12V moet krijgen om te dimmen (vaste waarde in de unit).

Dus denk ik als je Byte 11 op 100% zet en Byte 20 op 0% dat je dan de skoda kunt aansturen en ook dimmen bij richting aanwijzen. Of zie ik iets over het hoofd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter,

 

(We gaan even Ronald negeren...)

 

De Skoda DRL's hebben één aansluiting als mistlamp, en één aansluiting die de lampen doen dimmen, zonder andere instellingen....

 

Als je wil zoals ze werken bij ons moet je waarschijnlijk ook de aansluiting maken op de xenonshutter (bij niet oem xenon) en dan de coderingen doorvoeren met byte 11 en 21... ik weet alleen niet dat je ze kan dimmen door de voedingsspanning te wijzigen, hetgeen wij bij de S6 doen met de pilootspanning te moduleren.... Ik zou me er niet aan wagen....

 

Toch makkelijk hé Ronald... zo'n Wolfje (of is het Dolfje) met DRL af fabriek... maar daar is natuurlijk niks aan te modden...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gaat als ik tijd heb is even langs de Skoda om een lamp te bestellen, vind het altijd wel leuk om zo bezig te zijn.

Ik begrijp uit de post dat de functie mistlicht hiermee wel verdwijnt dat vind ik wel jammer.

Ik zit privé in een erg rumoerige tijd als deze voor bij zijn zal ik mijn bevinden posten.

bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Als je wil zoals ze werken bij ons moet je waarschijnlijk ook de aansluiting maken op de xenonshutter (bij niet oem xenon) en dan de coderingen doorvoeren met byte 11 en 21... ik weet alleen niet dat je ze kan dimmen door de voedingsspanning te wijzigen, hetgeen wij bij de S6 doen met de pilootspanning te moduleren.... Ik zou me er niet aan wagen....

 

grtz, dre

 

Dat bedoelde ik ook, aansluiten zoals de S6 maar dan andersom programmeren (net zoals het fenomeen wat ik eerst had met de S6'en)

Nja, maar een pulsbreedte gemoduleerde 12V is ook gewoon 12V en dat is toch wat ze nodig hebben om die skoda's te doen dimmen toch ?

 

Enne, Ronald negeren is nog eens niet zo moeilijk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch makkelijk hé Ronald... zo'n Wolfje (of is het Dolfje) met DRL af fabriek... maar daar is natuurlijk niks aan te modden...

 

grtz, dre

 

Nou, ik kan me anders herinneren dat ik bij de Mod-God de vraag had gesteld over een carkit. Kufatec d'r uit, VW d'r in. Dat lukte dan weer niet. Kan geen toeval zijn, ik denk gevalletje Wolf-nijd... :lol:

 

Maar in de Passie zou ik ook voor de Skoda's gaan. Ziet er prima uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Draadje sluit wat aan op het probleem wat ik heb met mijn Octavia...Passat 3C8 module erin en nu heb ik wel cornering fogs maar foutmelding op de achterlichten...

 

Moest hier iets uitgezocht moeten worden, stel ik gerust mijn Octavia ter beschikking! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is iets dat niet lukt ja. Ik kan kiezen;

 

1. 4 Werkende dimlichten + 2 remlichten aan elke kant, dan krijg ik op het dashboard foutmelding dat de achterlichten niet werken. Maar ze doen het dus wel.

 

2. 2 Werkende dimlichten + 2 remlichten aan elke kant, en geen foutmelding. Maar dan zie je dat de "C" vorm van de achterlichten voor de helft donker is.

 

Op dit moment heb ik dus optie 1, de foutmelding moeten we nog wegkrijgen. Guy heeft er al eens naar gekeken, en normaal dit weekend eens bij Dre langsgaan.

 

En Octavia LED? Wat een belediging voor mijn Oost Duits stuk staal, LED is voor decadente kapitalisten! :lol::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een passat heeft 1 voeding per kant voor de buitenste led ringen en 1 voeding voor de midden stip. Een octavia heeft toch 3 lampjes om de achterlichten volledig te laten branden. Mischien loopt er teveel stroom.

De remlichten gaan over dezelfde voeding maar dan een beetje meer spanning. Weet niet hoe de remlichten van een octavia aangestuurt worden. Op de zelfde manier als bij een passat of een extra voedings draad.

Verbeter me als ik fout zit.

Heb de achter lichten van de passat er nog nooit uit gehaald alleen van een golf V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weldus.

 

Bij Dre geweest. Probleem met mijn 3C8 boordnet uitgelegd. Na wat hoofdkrabben en hahum-men, is Dre erin geslaagd om;

 

1. De foutmelding op het dash weg te krijgen

2. Alle 2 de achterlichten aan elke kant te laten branden en de 2 zijlampjes aan elke kant.

3. Beide mistlampen te activeren

 

Hoe of wat hij juist gedaan heeft, ik weet het niet, maar ik ben alleszins wel héééél blij ermee! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden