Ga naar inhoud

  • 0

aanhanger maken van de passat


guyke

Vraag

natuurlijk moeten er in belgie weer een heel deel stommeregels bestaan waardoor dit niet mag

dit was mijn grote verassing

ik vandaag toch maar eens gaan informeren naar het ombouwen van een auto naar aanhanger , en op de keuring wisten ze me lekker te veretellen dat er in een aanhanger geen onderdelen mogen gebruikt worden van een auto

in holland mag da natuuuuuuurlijk weer wel

daar gaat mijn project :cry::cry:

als er ne belg op het forum zit die me een achterpoortje kan bezorgen voor da toch te bouwen dan ben ik een en al oor want ik wil me er toch aan wagen dit te realiseren

ben al belgen tegen gekomen die dat deden en ook naar de meetings reden daar mee , was da dan op eigen risico of wat

mischien weten de cops op dit forum wa meer 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

assen moeten van een erkende assen bouwer voor aanhangers komen

en zelfs geen carroserie delen werd me gezegd

ik wou nochtand dit maken van mijn 3c

voor ik er geld ga in duwen wil ik zeker weten dat ik er zorgeloos bij kan rijden , en anders gaat ie de verkoop in voor papieren

post-3679-1423825485,7639_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tjonge jonge... weer zo'n regeling, een veiligere aanhanger kun je bijna niet hebben.

maar 1tje die van ellende uit elkaar valt... dat mag natuurlijk wel!

 

misschien ombouw tot nieuw rolstoel.. hmm.. ik weet nog wel een liefhebber :lol:

 

Is in belgen land een keuring verplicht op een aanhanger tot 750 kg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kunnen we niet een achteras aanpassen dat van een originele aanhang bouwer komt???

Die kunnen we aanpassen dat die past, als zijnde starre as. Dat moet mogelijk zijn, ik ga me er ook in verdiepen.

Ik heb het zelf niet gedaan, puur omdat het veel kost,en niet meer enige ben, en omdat ik teveel delen verkocht had.

Maar is er geen mogelijkheid tot ombouwen tot een bepaald iets, een vee wagen, die regels zijn hier nog veel slapper, tenzij het weer tandemas treft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon een aanhanger maken met twistlocks.

Laat de carrosserie zonder achteras van de passat erop zakken en je vervoerd alleen nog maar een passat.

Niet van echt te onderscheiden

Denk dat dit nog de beste oplossing is. Een aanhanger kopen of bouwen die wel aan de voorschriften voldoet en de carrosserie daarop vastmaken 'met twistlocks. Dat wordt dan gezien als lading en valt buiten de keuringseisen, mits hij niet uitsteekt en dergelijke.

 

Ik zou wel eerst uitpluizen op welke regels die pipo zijn uitspraken baseert dat het niet zou kunnen, dan weet je ook hoe je dat kunt omzeilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag gebelt met de carroserie en afspraak gemaakt voor prijs te laten maken voor em te shoppen en trug dicht te laten lassen vanvoor

nu ben ik er niet uit als ik een vlakke plaat vanvoor ga laten maken of er iets in laat uitkomen een soort mini neus , kwestie voor em wat aerodynamisher te maken

alle voorstellen zijn welkom , kan iedereen er wat inbrengen

foto's van geschopde auto's die zijn omgebouwd zijn ook welkom , daar kan ik ook iedeen van opdoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zet er meteen een vaste bbq in. Trek je de achterklep open en dan zit daar bijvoorbeeld een bbq! Handig voor meetings.

 

ik ben zo iets van plan maar dan wel een uitschuifbaar exemplaar

gelijk een deur van een kast een soort railsysteem , en als je de barbeque beu bent en je wilt op een meeting bijvoorbeeld leds gaan verkopen schuif je er de barbeque uit en klik je er een andere plaat in op dezelfde rails , die plaat is dan voorzien van randen zodat de koopwaar er niet uit valt

het word een marktwagen :mrgreen::mrgreen:

en natuurlijk een matras op maat laten maken zodat je er eens in kunt slapen , ken al een maatschapij die dat maakt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kun je em niet als een soort caravan de weg op krijgen dan?

wulfke gaat eens informeren bij zijn collegas als die een achterpoortje weten

caravan daar had ik ook al aan gedacht , maar telkens als ge diverse forum's afschuimd op zoek naar mensen die het al gedaan hebben komen dezelfde vragen aan bod , mag het en hoe krijg ik het gekeurd , maar telkens nergens heldere antwoorden

die doen het gewoon en rijden op goed geluk er mee rond dan denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden