Ga naar inhoud
  • 0

ESP/ASR waarom uitschakelen


R-line

Vraag

Kan iemand mij en andere forumlezers uitleggen waarom je de mogelijkheid hebt om ESP en dus ook ASR uit te schakelen.

Ik kan in de handleiding en op internet hier niet veel over vinden.

Ik heb ook in de praktijk op gladde wegen/parkeerplaats met zand, regen en ijs wat dingen uitgeprobeerd maar merk eigenlijk geen verschil. Het enige is dat je voorwielen meer gaan slippen maar daar heb je niet veel aan tenzij je zwarte strepen wilt maken :lol: Dat het veilig is als het aan staat is duidelijk maar waarom kan je het dan uit schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

meen dat als je echt op het ijs staat de wielen blijven zoeken naar tractie en dat je daardoor niet weg komt, en dat je daarom het uit kan schakelen.

 

en uiteraard als je giganisch los wilt gaan met de auto (een beetje wat je in topgear ziet) is de wagen een stuk makkelijker dwars te krijgen als die zooi uit staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
meen dat als je echt op het ijs staat de wielen blijven zoeken naar tractie en dat je daardoor niet weg komt, en dat je daarom het uit kan schakelen.

 

en uiteraard als je giganisch los wilt gaan met de auto (een beetje wat je in topgear ziet) is de wagen een stuk makkelijker dwars te krijgen als die zooi uit staat

 

Als je echt vast staat op ijs/sneeuw, wil je door blijven spinnen om er door te smelten/graven. Met ESP/ASR aan valt dit tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden