Ga naar inhoud

Bochtenverlichting.nl


Fect

Aanbevolen berichten

anders moet je iets verzinnen met een schakkelaartje bij je hendel voor het richting aan geven. Je kan even snel knipperen maar je kan hem ook doordrukken zodat deze blijft knipperen. Als je gebruik zou kunnen maken van dat verschil!!? Dat de mistlamp dus niet aangaat bij het aantikken. Maar wel als je de hendel doordrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo jongens, dit is mijn product waar jullie het over hebben. Leuk om te zien dat het veel vragen opwekt. En vragen zijn er om te beantwoorden toch?

 

Het is inderdaad zo dat de set ook werkt als je iemand inhaalt, helaas is het gewoon niet eenvoudig mogelijk om dat anders te maken, en al helemaal niet voor deze kostprijs. Bovendien zal inbouwen dan niet meer zo eenvoudig zijn.

 

In de meest ideale situatie wil je dat de mistlichten dan zo ver mogelijk naar linksvoor en rechtsvoor wijzen, maar dat zal niet bij iedereen het geval zijn. Toch haal je een enorme lichtopbrengst in de bocht met iedere mistlamp, ga maar eens op een donkere weg stilstaan en zet je mistlampen eens aan terwijl je uit je linkerraampje kijkt. Dan zie je wat bochtenverlichting voor je kan doen natuurlijk :)

 

Kritiek, vragen, opmerkingen! Alles is welkom en ik zal proberen telkens zo snel mogelijk te beantwoorden. Mailen via www.bochtenverlichting.nl en dan contact kan natuurlijk ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
Maar dat betekent ook dat als je boven de 30km/h rijd het ook werk.

Bij orgineel dan gaat het systeem boven de 30km/h uit. en werkt het niet

 

dit is ook niet bij alle types zo, kwam laatst een auto tegen op de snelweg die van richting veranderde. Even meegeteld na de 4de keer knipperen ging het mistlicht/bochtverlichting idd aan. De keer daarna werd het knipperlicht (waarschijnlijk comfoorschakeling) gebruikt en knipperde het knipperlicht slechts 3x en ging het mistlicht niet aan. Bij de afslag, met direct een scherpe bocht ging de verlichting wel weer aan (werd geen knipperlicht gebruikt). Ben alleen even kwijt wat voor auto dit was, wel een uit de VAG groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt dit ook op de comfortschakeling?

 

 

Bij een 3C kun je dit gewoon activeren met vagcom als je originele mistlampen hebt

 

Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Het is mij niet gelukt om de mistlampen te activeren bij bochten?

 

Vag-com

 

Turn lights

(cent. elec.) 09

coding

long coding

byte 23

check bit 2 and 3

transfer coding - close - do it

 

Knippers aan en of stuurdraaien in rijrichting en het mistlicht aktiveerd in de af te slaane rijrichting.

Tussen 0 en 30 a 40km/h

viewtopic.php?f=126&t=24167&hilit=mistlicht+aktiveerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hallo,

Ik vind bochtenverlichting helemaal niets!

Het ziet er niet uit. Het lijkt alsof die auto's ineens een contactstoring in de verlichting krijgen: het andere mistlicht doet het nl. niet.

Het lijkt voor sommige ook aan het stuur gekoppeld. Dan gaat dat ding aan in een flauwe bocht naar rechts. Als in die bocht een zijstraat naar links is, waar die auto heen gaat, wordt het andere verkeer dus behoorlijk op het verkeerde been gezet. Helemaal als de automobilist (zoals tegenwoordig steeds vaker) zijn richtingwijzer niet gebruikt.

Levensgevaarlijk dus.

Meteen stoppen.

 

Groet,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik vind bochtenverlichting helemaal niets!

Het ziet er niet uit. Het lijkt alsof die auto's ineens een contactstoring in de verlichting krijgen: het andere mistlicht doet het nl. niet.

Het lijkt voor sommige ook aan het stuur gekoppeld. Dan gaat dat ding aan in een flauwe bocht naar rechts. Als in die bocht een zijstraat naar links is, waar die auto heen gaat, wordt het andere verkeer dus behoorlijk op het verkeerde been gezet. Helemaal als de automobilist (zoals tegenwoordig steeds vaker) zijn richtingwijzer niet gebruikt.

Levensgevaarlijk dus.

Meteen stoppen.

 

Groet,

Bart

 

 

Wel een beetje een negatief eerste bericht Bart :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit oude topic ook ff bevuilen. :wink:

 

In de tijd dat ik nog in de acc inbouw zat had je voor parkeer sensoren een kastje (merk?) dat je op snelheid kon instellen.

boven een ingestelde snelheid schakeld hij de stroom uit naar een eventuele gebruiker. dus dan zou je op de snelweg dus geen last hebben dat elke keer je mistlamp aan gaat met richting aangeven.

 

Is maar een idee :angel:

 

@bErt, een beetje kort door de bocht. (letterlijk en figuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik reageerde in het algemeen, niet specifiek op dat oude bericht. Start er desnoods maar een nieuwe discussie mee, als je weet hoe dat moet. Fijn dat jullie plezier willen hebben van het speeltje, maar weet wel dat je andere mensen ermee lastig valt. Dus hoezo de verkeerde plek om de frustratie te uiten?

En kijk ook even hoe je mijn naam spelt. Succes!

Groet,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart of Bert zit er wel echt mee. Hij heeft zich wel speciaal voor dit forum geregistreerd en probeert de mensen die dit leuk/handig/mooi vinden er vanaf te praten of in ieder geval zich er van bewust te laten worden dat sommige mensen deze mod/optie als vervelend ervaren. Ik vind dat Bart of Bert zich hier niet zo druk om moet gaan maken. Ik denk dat er wel andere problemen in het verkeer zijn, wat voor meer overlast zorgt. Maar goed, iedereen zijn eigen smaak/mening.

Ik vind het wel een leuke/handige/mooie mod/optie. Ik vind het wel jammer dat ze dus te alle tijde aan gaan, dus ook bij bijvoorbeeld: het inhalen op de snelweg. Zou het wel leuk/handig/mooi vinden als ze het alleen maar deden als ik een bocht om ga. Maar dan nog ga ik een ander niet zo afzeiken omdat diegene het wel leuk/handig/mooi vindt.

Bart of Bert heeft het er ook over dat het een speeltje is, en dat wij daar geen andere mensen mee lastig moeten vallen...

Misschien moet Bart of Bert dat ook maar niet meer doen met zijn berichten op dit forum. Maar dat is mijn mening, en iedereen mijn zijn eigen mening hebben. Toch?!

 

 

@ Bart of Bert

 

Maar is het nu Bart of Bert?? In je profiel overzicht staat namelijk Bert en in je nickname staat weer Bart.

Je sluit je berichten af met Bart, dus ik neem aan dat het Bart is?!

 

 

 

Groetend,

 

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bochtverlichting door mistlampen? Wassen neus...Mistlamp schijnt rechtdoor, en niet om een hoek. Dus het uiteindelijke doel - de bocht verlichten - wordt niet bereikt. Leuke gimmick? Ieder het zijne of hare... :wink:

 

Enige manier is de ingebouwde bochtverlichting in de koplamp zelf. De aparte reflector in de koplampunit schijnt 90 graden en is stuurgevoelig i.c.m. de automatische adaptieve lensverstelling van je koplamp. Boven de 60kmh werkt de bochtverlichting niet meer, alleen nog de adaptieve koplampen...Voor de bochtverlichting gebruik ik Philps Diamond Vision, da's de enige lamp die het kleur wit van de bi-xenon (oem) benadert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden