Ga naar inhoud
  • 0

instapverlichting


wulfke

Vraag

collega's,

 

Wil in mijn passat 3C instapverlichting gaan inbouwen,

zit er op de instapverlichting in de deuren can-bus controle? wil namelijk er dan leds gaan inbouwen ipv gewone lampjes. indien er can-bus controle op zit moet ik rekening houden met welke leds ik ga aankopen.

Zit er in die instapverlichtingsunits een gewoon buislampje zoals in de nummerplaatverlichting ?

Zit er op de instapverlichting in de spiegels ook can-bus controle ?

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
kort maar krachtig... heb zelf gezien bij geani, dat led daar geen probleem gaf!

 

inderdaad kort maar krachtig .... en zinvolle info !

wil namelijk leds inbouwen maar naar onder schijnend (dus de witte kant) met zo led vervangbuisjes met high powe leds

en aan de zijkant (de rode kant) zo een ledstrip met rode leds gaan inbouwen

of zowel aan witte als rode zijde een ledstip

zoiets als dit

LM12R5O10_popup.jpg

LM12W5O10_popup.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Huh, dan heb ik niet goed gekeken.

Degene die ik met 3 led's had gezien waren net zo lang.

Alleen de led's zaten dan verder uit elkaar.

Deze moeten wel passen lijkt me.

 

Maar even meedenkend.

Als je ze achter het glaasje plaatst wat er nu in zit, kan je gewoon witte plaatsen.

De zijkant van het glaasje is immers al rood.

Dan zijn ze net weer een paar cent goedkopen he! (Je ziet, een echte Hollander :P )

 

Edit:Hoe blind kan je zijn zeg, ze staan er gewoon bij :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Huh, dan heb ik niet goed gekeken.

Degene die ik met 3 led's had gezien waren net zo lang.

Alleen de led's zaten dan verder uit elkaar.

Deze moeten wel passen lijkt me.

 

Maar even meedenkend.

Als je ze achter het glaasje plaatst wat er nu in zit, kan je gewoon witte plaatsen.

De zijkant van het glaasje is immers al rood.

Dan zijn ze net weer een paar cent goedkopen he! (Je ziet, een echte Hollander :P )

 

Edit:Hoe blind kan je zijn zeg, ze staan er gewoon bij :embarassed:

 

jep weet ik, maar de leds schijnen toch alleen maar rechtdoor (stralingshoek van ongv. 25° of iets meer)

Dus met 1 ledbalkje per portier kom je er niet, dus 2

en dan kan je toch zowel de rode nemen voor achter het rode deel van het glaasje toch ?

En dan denk ik dat de rode leds achter het rode glaasje meer zijn rode tint gaat hebben dan wanneer er witte leds gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, alleen bij de opmerking;Gebruik alleen een electronisch geregelde voeding! vraag ik me af of gewoon 12V (of 13.6) van de auto wel geschikt is voor deze led's.

 

staat toch in de toepassingenlijst

 

# Verlichting in ziekenhuizen

# Tuning van auto’s

# Optische tuning van motorfietsen

# Verlichting in caravans, boten en jachten

# Dek verlichting

# Doe-het-zelf verlichtingsgroepen voor ieder project dat light vereist

 

dus denk wel dat dat moet lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ oele

wat een stemmingmakerij zeg. je hebt je halve wagen zelf verbouwd en je maakt je druk om een ledje. :mrgreen:

 

@ wulfke

tuurlijk gaat dat lukken. je biegmod heeft toch ook geen aparte voeding.

zoals je als zei: rode leds achter rood glaasje. witte leds achter wit glaasje. dat geeft het mooiste resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, alleen bij de opmerking;Gebruik alleen een electronisch geregelde voeding! vraag ik me af of gewoon 12V (of 13.6) van de auto wel geschikt is voor deze led's.

Ik heb ook bij deze site led strips gekocht en daar stond het zelfde bij, ik heb een rode ledstrip op mijn achterklep en heb er nog geen problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ oele

wat een stemmingmakerij zeg. je hebt je halve wagen zelf verbouwd en je maakt je druk om een ledje. :mrgreen:

 

:lol:

Maar het zijn vaak de details die het verschil maken he....

 

Wulfke, 2 per deur bedoelde ik ook.

Het lijkt me persoonlijk nutteloos om een al rode led achter een rood glaasje te doen.

Maar kwaad zal het ook niet doen.

Hoewel, ook al is de stralingshoek klein, misschien dat er toch wat strooilicht je witte licht 'vervuild'

Heb hier terug wat collega's aan een nieuwe mod geholpen denk ik ... :lol:

Ja, en bedankt he.

Kreeg vadaag alweer de vraag wat toch elke keer al die paypal afschrijvingen zijn :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, alleen bij de opmerking;Gebruik alleen een electronisch geregelde voeding! vraag ik me af of gewoon 12V (of 13.6) van de auto wel geschikt is voor deze led's.

 

staat toch in de toepassingenlijst

 

# Verlichting in ziekenhuizen

# Tuning van auto’s

# Optische tuning van motorfietsen

# Verlichting in caravans, boten en jachten

# Dek verlichting

# Doe-het-zelf verlichtingsgroepen voor ieder project dat light vereist

 

dus denk wel dat dat moet lukken

 

 

:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Leuke mod.

 

Maar doe geen witte leds achter een rood glaasje, dat ziet er gewoon niet uit. Je krijgt dan beetje roze kleur(als je er van houd is dat natuurlijk geen probleem) :roll:

 

Zoals ik eerde aangaf was ik dat ook niet van plan, er zijn rode en witte besteld.

En zoals je al zei gaat de kleur niet zo mooi zijn moest ik wit achter rood plaatsen.

En ook schijnen de witte zo wat koud wit, dus wat blauwachtig. dus ipv rood zal het eerder naar de paarse kan opgaan.

Roze is niet echt mijn kleur ... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag even gekeken, maar die reflectoren, die zonder lampje zeg maar, die zijn volledig rood.

Dus ook van onder.

Wil je wit licht aan de onderkant zal je toch echt de lamp behuizing ook moeten kopen.

Of was dat al de bedoeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb vandaag even gekeken, maar die reflectoren, die zonder lampje zeg maar, die zijn volledig rood.

Dus ook van onder.

Wil je wit licht aan de onderkant zal je toch echt de lamp behuizing ook moeten kopen.

Of was dat al de bedoeling?

 

ja hoor, dat was de bedoeling, is wat mooier en handiger dat de units dan met een connector kunnen worden aangesloten.

deze dus

leuchte.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden