Ga naar inhoud
  • 0

instapverlichting


wulfke

Vraag

collega's,

 

Wil in mijn passat 3C instapverlichting gaan inbouwen,

zit er op de instapverlichting in de deuren can-bus controle? wil namelijk er dan leds gaan inbouwen ipv gewone lampjes. indien er can-bus controle op zit moet ik rekening houden met welke leds ik ga aankopen.

Zit er in die instapverlichtingsunits een gewoon buislampje zoals in de nummerplaatverlichting ?

Zit er op de instapverlichting in de spiegels ook can-bus controle ?

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

de onderdelen van ledtuning zijn binnen, en de ledmodulen zijn te groot om ze mooi te kunnen verwerken :cry:

maar heb ondertussen al een alternatief gevonden hiervoor.

Had namelijk ook ledstrips besteld bij hen en daar zag ik dat deze ledstrip in groepjes van 3 leds kon worden afgeknipt. En dat is de ideale lengte voor de lampunit.

Wel ga ik 1 stripje met 3 rode leds plaatsen en 2 stripjes met (3) witte leds

En van lichtopbrengst is dit redelijk goed en zelfs nog iets beter dan de ledmodulen vind ik zelf.

Enkel heb ik maar een witte ledstrip en nog geen rode dus dat word weer online shoppen.

 

Ik heb dus een ledstrip gekocht die met een IP graad 68 (waterproof) en daar zit een rubber hoesje rond dan kan je gemakkelijk de ledstrip op de lamplens kleven zonder de leds te raken of beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en al iets gemod?

 

nee gast, nog geen tijd gehad. heb de hele week de late ploeg gehad en kan ik niet veel doen.

moet ook nog de rode led strip bestellen, wou nog wat wachten tot ik nog wat ledspullen nodig heb. ik hou je op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gisteren was ik bij Dreke om mijn CC tacho in te bouwen. Ineens dan ook maar wat tijd uitgetrokken om de elektrische klapspiegels en de instapverlichting in te bouwen. Is een werkje dat toch redelijk te doen is eens je al het materiaal hebt en de deurpanelen er heelhuids af hebt gekregen :blink: .

Omdat er een verkeerde rode ledstrip bij me was geleverd (30 leds ipv 60 leds per meter) heb ik de lampunits er met het gewone lampje in geplaatst. Als de juiste strip geleverd wordt pas ik de units dan nog wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo, eindelijk eens tijd gevonden om de ledstripjes in te bouwen in de instapverlichting in de deuren.

 

hierbij heb ik 2 ledstripjes wit waarvan 3 leds per stukje in de unit ingebouwd

en ook nog een ledstripje rood met hier ook 3 leds per stukje.

 

paar draadjes solderen en de stripjes in de unit kleven met wat sillicone

dan de aansluitdraadjes solderen in de unit en aansluiten.

dan terug in de deuren monteren.

 

hier wat sfeerbeeldjes

post-6473-1423825312,1801_thumb.jpg

post-6473-1423825312,4614_thumb.jpg

post-6473-1423825312,6176_thumb.jpg

post-6473-1423825312,7582_thumb.jpg

post-6473-1423825312,8988_thumb.jpg

post-6473-1423825313,0238_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Netjes, het zijn andere strips als je eerst wilde nemen toch?

Welke zijn dit precies?

 

Wou inderdaad eerst wat anders nemen maar dat probleem had ik bij voorgaande posts al aangekaart.

De led modulen (zoals deze zo op de website genoemd worden) zijn in een soort van omhulsel ingegoten en daarom zijn de afmetingen te groot om nog deftig in de unit te passen.

Hierbij heb ik dus een gewone ledstrip genomen met 60 leds per meter (ook van bij ledtuning)

Bij die ledstrip kan je de strip afknippen per 3 leds en dat is net de juiste lengte om nog goed in de unit te passen.

Wel heb ik de rode ergens anders vandaan. Had een bestelling gedaan en daar zat de witte ledstrip bij maar had geen rode besteld. Omdat ik geen andere ledspullen meer nodig had heb ik de rode ergens anders besteld omdat de verzendingskosten bij ledtuning te groot zouden zijn tov de kost van de aangekochte goederen.

Maar eigenlijk zou ik ze liever van bij ledtuning gehaald hebben omdat deze kwalitatief (materiaal en lichtopbrengst) wel beter zijn.

 

maar de rode hebben ze ook bij ledtuning

de witte

--> http://www.ledtuning.nl/catalog/product_info.php?cPath=95&products_id=321

de rode

--> http://www.ledtuning.nl/catalog/product_info.php?cPath=95&products_id=317

 

omdat je minimum 1 meter kan kopen heb je wel wat strip over.

de witte kan je misschien nog gebruiken als kofferverlichting of iets dergelijks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
alles (alsook de how to) staat op passat3c.info

 

Ik zal wel weer eens niet goed zoeken. Maar kan de how to niet vinden. :( Linkje?

 

deuren vooraan

--> http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=150

deuren achteraan

--> http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=151

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Wulfke bedankt voor de snelle reactie.

Zal eens kijken of er kabels in mijn deuren voorbereid liggen achter de rode reflectorplaatjes.

 

indien je de instapverlichting nu niet heb zitten zal je ook geen bedrading vinden vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Wulfke bedankt voor de snelle reactie.

Zal eens kijken of er kabels in mijn deuren voorbereid liggen achter de rode reflectorplaatjes.

 

indien je de instapverlichting nu niet heb zitten zal je ook geen bedrading vinden vrees ik...

 

:cry::cry::cry:

 

indien je dan ook die instapverlichting wil zal je de how to kunnen gebruiken en de nodige onderdelen bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey maar is die bedrading aanwezig zoals je die ziet op passatinfo??? die stekker boven

want als je dat hebt kun je toch simpel stroom naar onder te brengen niet?

of zit die er helemaal niet :) als je nu geen verlichting hebt

 

Hey Filip,

 

De stekkers boven zou je al moeten hebben, veronderstel toch dat je elektrische ruiten hebt zowel vooraan als achteraan.

De instapverlichting wordt gestuurd vanuit de ruitmotoren. Dan is het gewoon een kwestie van de originele stekker open te maken en juiste kabelschonetjes erin te pluggen. Wel heb je vooraan wat soldeerwerk om 2 paar draadjes aan elkaar te soderen, draadje heeft namelijk 2 verschillende kabelschoentjes nodig. Die voor in de connector is verschillend van dit van de aansluiting voor het lampje.

Achteraan is het nog makkelijker, hoef je zelfs niet te solderen.

 

is echt niet zo moeilijk, moeilijkste is eigenlijk de deurpanelen eraf zien te krijgen zonder de clips of cliphouders te breken.

De rest is maar inpluggen in de originele stekkers, indien je al het materiaal hebt hé.

Met het materiaallijstje die ik je eens heb doorgemaild heb je voldoende om dit werkende te kunnen krijgen.

Dan erna met VAG-com de deurelektronica instellen dat je instapverlichting wenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok bedank

maar aangezien ik geen vag-com heb en ik liever mij cliphouders niet breek spreek ik wel eens met je af in de loop van volgend jaar om dit eventueel samen eens in te bouwen :)

kan ik wat leds van je overkopen en die dingen die je per 10 moest kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok bedank

maar aangezien ik geen vag-com heb en ik liever mij cliphouders niet breek spreek ik wel eens met je af in de loop van volgend jaar om dit eventueel samen eens in te bouwen :)

kan ik wat leds van je overkopen en die dingen die je per 10 moest kopen :)

 

geen probleem, maar kan je niet garanderen dat ik zelf ook geen clips ga breken. zijn er bij mij 2 gebroken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Peter,

 

Denk aan het bouwjaar... modellen voor 2007 kunnen voor de achterdeuren niet aftakken aan de ruitmotor, moet van de comfortmodule komen...

 

grtz, dre

 

thx voor de herinnering hieraan !

indien het een pre 2007 model is moet ik dat nog even uitzoeken hoe het moet dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden