In augustus zette DannyDude1.8T zijn verlagingsset op dit forum. Na wat PM-etjes heen en weer hebben we een deal gemaakt en ben ik naar Tilburg gereden om de set op te halen. Het is een Eibach Pro Street S schroefset.
Daarna natuurlijk snel een mailtje gestuurd naar de monteur om een afspraak te maken. Dat duurde even want Dennis was nog op vakantie. Even later konden we een handige datum voor beiden afspreken; dat was dus vandaag.
Na een eerste inspectie van het materiaal zijn twee kundige monteurs aan de slag gegaan, Maurice de achterkant en Dennis de voorkant, ik sprong daar een beetje tussendoor om op handige momenten gereedschap aan te geven en op onhandige momenten voortdurend in de weg te staan. Het demonteren ging niet helemaal voorspoedig. Vooral aan de voorkant kwam niet alles los zoals we graag gezien hadden. Er moet een brander aan te pas komen om de bout te laten doen wat wij wilden.
Het leverde in ieder geval een spectaculair plaatje op:
Achter kwam alles goed los en kon als snel de veer gemonteerd worden. De stofkappen van de originele schokbrekers zijn gebruikt omdat de hoezen die bij de set hoorden al ver verteerd waren.
Ombouwen van de voorste veerpoten kon ook de voorkant weer opgebouwd worden.
Op de brug was al te zien dat we de voorkant iets omhoog moesten laten komen omdat de voorkant veel lager stond dan de achterkant. Na voor en achter precies dezelfde hoogte te hebben ingesteld zag het er al beter uit. (nu lukte het ook wat beter om van de hefbrug af te rijden )
De proefrit wees uit dat de wegligging met sprongen vooruit was gegaan, het comfort is natuurlijk wat minder maar ik heb begrepen dat je dat zo niet moet zeggen. Beter is te zeggen "dat de auto een stuk communicatiever aanvoelt"
Optisch ben ik er ook erg tevreden mee. Was even bang dat de 16" velgen te klein zouden ogen maar dat valt nogal mee; ik kan er prima mee leven. De achterwielen mogen voor het zicht wat verder naar buiten dus misschien dat spacers het overwegen waard zijn al wist de monteur te vertellen dat dat niet best is voor de wiellagers.
Vraag
BlackPassat
In augustus zette DannyDude1.8T zijn verlagingsset op dit forum. Na wat PM-etjes heen en weer hebben we een deal gemaakt en ben ik naar Tilburg gereden om de set op te halen. Het is een Eibach Pro Street S schroefset.
Daarna natuurlijk snel een mailtje gestuurd naar de monteur om een afspraak te maken. Dat duurde even want Dennis was nog op vakantie. Even later konden we een handige datum voor beiden afspreken; dat was dus vandaag.
Na een eerste inspectie van het materiaal zijn twee kundige monteurs aan de slag gegaan, Maurice de achterkant en Dennis de voorkant, ik sprong daar een beetje tussendoor om op handige momenten gereedschap aan te geven en op onhandige momenten voortdurend in de weg te staan. Het demonteren ging niet helemaal voorspoedig. Vooral aan de voorkant kwam niet alles los zoals we graag gezien hadden. Er moet een brander aan te pas komen om de bout te laten doen wat wij wilden.
Het leverde in ieder geval een spectaculair plaatje op:
Achter kwam alles goed los en kon als snel de veer gemonteerd worden. De stofkappen van de originele schokbrekers zijn gebruikt omdat de hoezen die bij de set hoorden al ver verteerd waren.
Ombouwen van de voorste veerpoten kon ook de voorkant weer opgebouwd worden.
Op de brug was al te zien dat we de voorkant iets omhoog moesten laten komen omdat de voorkant veel lager stond dan de achterkant. Na voor en achter precies dezelfde hoogte te hebben ingesteld zag het er al beter uit. (nu lukte het ook wat beter om van de hefbrug af te rijden )
De proefrit wees uit dat de wegligging met sprongen vooruit was gegaan, het comfort is natuurlijk wat minder maar ik heb begrepen dat je dat zo niet moet zeggen. Beter is te zeggen "dat de auto een stuk communicatiever aanvoelt"
Optisch ben ik er ook erg tevreden mee. Was even bang dat de 16" velgen te klein zouden ogen maar dat valt nogal mee; ik kan er prima mee leven. De achterwielen mogen voor het zicht wat verder naar buiten dus misschien dat spacers het overwegen waard zijn al wist de monteur te vertellen dat dat niet best is voor de wiellagers.
Nog een prentje van het eindresultaat:
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten