Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is de Navi Lock inmiddels voor de Tiguan leverbaar?

 

Hoe zijn de ervaringen inmiddels bij de early adapters?

 

Zijn er al pogingen gedaan tor diefstal en hoe is dit verlopen?

 

Zag alleen op autoweek forum een Passat CC bezitter waar ze het halve dashboard hadden gesloopt, maar de RNS was er in gebleven.... so far so good?

 

Verder is het ASSA slot niet het zwakke punt? Lijkt me sowieso een soort wedloop tussen het dievengilde en bescherming. Ook daar zal gekeken worden waar er eventuele zwakke punten zitten in het ontwerp......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn CC dat ding er ook al een poosje inzitten en ik heb er zeker GEEN spijt van. Er zal best wel 'TE-enthousiast' (dom!!) tuig rondlopen die het ondanks de navilock toch gaan proberen, maar ik ben ervan overtuigd dat de slimmere (???? :-)) inbreker je auto voorbij loopt en dat dit echt de uitzonderingen op de regel zullen zijn.

 

Voor wat betreft 'hoe het bevalt'...:

-De kap is bij het wat wild openzwaaien van de deur wel twee keer vanuit het opbergvak in mijn autodeur op de grond gevallen en heeft daar wel op de hoek van de kunststof beschermkap een scheurtje opgelopen. Tis ook een hele klap als dat ding valt want hij weegt best wat.

-Hij gaat er bij mij ondertussen wel wat minder soepel op en af. Met 1 hand plaatsen/verwijderen is zeker geen sprake van (ook nooit geweest trouwens). Moet m.n. nu bij het plaatsen echt wat druk uitoefenen om na t plaatsen het sleuteltje omgedraaid /eruit/op slot te krijgen. Dat was in het begin NIET zo en heeft niets te maken met dat het schild gevallen is. Of t gebeuren nu een spray siliconen nodig heeft of dat de paddenstoeltjes verschoven zijn is me nog niet duidelijk. Moet ik nog naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is de Navi Lock inmiddels voor de Tiguan leverbaar?

 

Hoe zijn de ervaringen inmiddels bij de early adapters?

 

Zijn er al pogingen gedaan tor diefstal en hoe is dit verlopen?

 

Zag alleen op autoweek forum een Passat CC bezitter waar ze het halve dashboard hadden gesloopt, maar de RNS was er in gebleven.... so far so good?

 

Verder is het ASSA slot niet het zwakke punt? Lijkt me sowieso een soort wedloop tussen het dievengilde en bescherming. Ook daar zal gekeken worden waar er eventuele zwakke punten zitten in het ontwerp......

 

Hoi Tiguan2010,

Ik heb de fabrikant even een bericht gestuurd of de levering van de RNS Navi Lock voor de Tiguan inmiddels is gestart. Mijn laatste recente info is dat de fabrikant door PON enkele dagen een Tiguan en een Touran beschikbaar heeft gekregen om deze versies van de RNS Navi Lock te testen voor release op de markt.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@allen: Het ASSA slot is nadrukkelijk niet het zwakke punt. Er zijn verschillende sloten uitgetest en aan de topkwaliteit van het slot is geen enkele concessie gedaan. Deze sloten (Zweedse Assa-Abloy sloten) zijn de beste op de markt. Pon wilde hier ook geen zwak slotje in hebben, de constructie en het slot zijn beide zeer degelijk en solide.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb in mijn CC dat ding er ook al een poosje inzitten en ik heb er zeker GEEN spijt van. Er zal best wel 'TE-enthousiast' (dom!!) tuig rondlopen die het ondanks de navilock toch gaan proberen, maar ik ben ervan overtuigd dat de slimmere (???? :-)) inbreker je auto voorbij loopt en dat dit echt de uitzonderingen op de regel zullen zijn.

 

Voor wat betreft 'hoe het bevalt'...:

-De kap is bij het wat wild openzwaaien van de deur wel twee keer vanuit het opbergvak in mijn autodeur op de grond gevallen en heeft daar wel op de hoek van de kunststof beschermkap een scheurtje opgelopen. Tis ook een hele klap als dat ding valt want hij weegt best wat.

-Hij gaat er bij mij ondertussen wel wat minder soepel op en af. Met 1 hand plaatsen/verwijderen is zeker geen sprake van (ook nooit geweest trouwens). Moet m.n. nu bij het plaatsen echt wat druk uitoefenen om na t plaatsen het sleuteltje omgedraaid /eruit/op slot te krijgen. Dat was in het begin NIET zo en heeft niets te maken met dat het schild gevallen is. Of t gebeuren nu een spray siliconen nodig heeft of dat de paddenstoeltjes verschoven zijn is me nog niet duidelijk. Moet ik nog naar kijken.

 

Tipje: De productieversie heeft paddestoeltjes die aan de onderzijde met een klein steeksleuteltje zijn te stellen. Je kunt de 6-kantige constructie aan de onderzijde zien. Als je ze een klein slagje losser zet, dan schuift de kap er soepeler overheen. Dit gaat niet ten koste van de stevigheid.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is de Navi Lock inmiddels voor de Tiguan leverbaar?

 

Hoe zijn de ervaringen inmiddels bij de early adapters?

 

Zijn er al pogingen gedaan tor diefstal en hoe is dit verlopen?

 

Zag alleen op autoweek forum een Passat CC bezitter waar ze het halve dashboard hadden gesloopt, maar de RNS was er in gebleven.... so far so good?

 

Verder is het ASSA slot niet het zwakke punt? Lijkt me sowieso een soort wedloop tussen het dievengilde en bescherming. Ook daar zal gekeken worden waar er eventuele zwakke punten zitten in het ontwerp......

 

Hoi Tiguan2010,

Ik heb de fabrikant even een bericht gestuurd of de levering van de RNS Navi Lock voor de Tiguan inmiddels is gestart. Mijn laatste recente info is dat de fabrikant door PON enkele dagen een Tiguan en een Touran beschikbaar heeft gekregen om deze versies van de RNS Navi Lock te testen voor release op de markt.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

 

Inmiddels contact gehad met Pon en de versie voor de Tiguan komt in februari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat-vrienden,

 

Ach ja, ik neem de opmerkingen over de RNS Navi Lock op het Autoweek-forum voor kennisgeving aan. Soms wel humor, maar wel een beetje jammer dat er veel wordt geroepen zonder enige kennis van zaken. En een zinnig alternatief heb ik ook nog niet gezien. De VW-rijders die de RNS Navi Lock gebruiken zijn er vrijwel allemaal positief over.

 

Groetjes,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat-vrienden,

 

Er is belangrijk nieuws over de RNS Navi Lock voor de andere VW- en Skoda modellen:

- De RNS Navi Lock prototypes voor de VW Touran, VW Polo, VW Eos en VW Scirocco worden komende maandag (31/01) bij Pon afgeleverd. De levering naar de dealers kan kort daarna starten.

- Het RNS Navi Lock prototype voor de Skoda Octavia wordt komende week afgerond, kort daarna volgt de versie voor de Skoda Superb.

 

- De RNS Navi Lock voor de VW Tiguan en de VW Sharan zijn al klaar, maar moeten nog gecheckt worden door Pon. Hiervan wijkt het bevestigingsmechanisme nl. wat af, omdat het dashboard anders is vormgegeven. Er is hier weinig ruimte tussen de luchtroosters en de bevestiging, maar de fabrikant heeft dit nu opgelost.

 

De ontwikkeling en levering komt nu dus goed op gang (met speciale dank aan zowel Pon als de fabrikant).

Keep you all posted.

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Eind oktober had ik me hier al even gemeld om te zeggen dat ik een Golf VI Plus had besteld. Die is nu binnen, ik heb hem afgelopen donderdag opgehaald! En ik ben er echt super blij mee.

Echter was de Navi Lock nog niet voor de Plus beschikbaar, maar dankzij een hele handige monteur bij Avenu in Naarden zit die er toch er netjes in! Hij is er wel een paar uur mee bezig geweest, maar hij heeft alles zelf moeten aanpassen aan de achterkant. Ik ben ook erg blij dat die paddenstoeltjes zwart zijn ipv zilver, valt echt helemaal niet op. Die 5 sec die het nodig is om even de Navi Lock erop en eraf te halen is een hele kleine moeite!

Laat ik hopen dat ze hem ook niet gaan proberen eruit te halen, maar daar ben ik niet zo bang voor. De auto staat ook veilig op de oprit als ik thuis ben.

 

Ik zal morgen even een foto maken van hoe die in de Golf VI Plus staat!

 

Groetjes,

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bart, ik wenst je natuurlijk niets toe maar veilig op de oprit ? vrees dat die mannetjes die op zoek zijn naar jou rns hier heel anders overdenken.

Hopelijk bedenken ze zich bij het aanzien van je navibeschermer, dan heb jij er meer plezier aan.

 

Wat ik me afvraag zet je hem er ook op als je snel even bij Appie boodschappen moet doen? Heb een verhaal gehoor dat iemand even iets moest halen in den Bosch en hop na 10 min RNS510 weg midden in de stad? Nee hij had geen alarm en navibeschermer.

Mijn probleem is heb niet de discipline om hem er elke keer op te zetten nou het lui of te gemakkelijk maar ik vergeet gegarandeerd meerdere malen en dan heeft het geen zin. Ja ik legde destijds ook mijn radio die uit een slede kwam onder de stoel :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo allemaal,

 

Eind oktober had ik me hier al even gemeld om te zeggen dat ik een Golf VI Plus had besteld. Die is nu binnen, ik heb hem afgelopen donderdag opgehaald! En ik ben er echt super blij mee.

Echter was de Navi Lock nog niet voor de Plus beschikbaar, maar dankzij een hele handige monteur bij Avenu in Naarden zit die er toch er netjes in! Hij is er wel een paar uur mee bezig geweest, maar hij heeft alles zelf moeten aanpassen aan de achterkant. Ik ben ook erg blij dat die paddenstoeltjes zwart zijn ipv zilver, valt echt helemaal niet op. Die 5 sec die het nodig is om even de Navi Lock erop en eraf te halen is een hele kleine moeite!

Laat ik hopen dat ze hem ook niet gaan proberen eruit te halen, maar daar ben ik niet zo bang voor. De auto staat ook veilig op de oprit als ik thuis ben.

 

Ik zal morgen even een foto maken van hoe die in de Golf VI Plus staat!

 

Groetjes,

 

Bart

 

Bart,

 

Ben benieuwd idd hoe het eruit ziet met je foto, aangezien mijn Tiguan hetzelde dashboard heeft als de Golf Plus.

 

Fijn dat de navilock er bij jou al inzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen,

 

Ik ben woonachtig in België en ben sinds kort, jammer genoeg, een aandachtige lezer in deze forumtopic.

Sinds begin april was ik de trotse bezitter van een Golf 6 Bluemotion, uitgerust met een RNS510. Aanvankelijk was ik niet zinnens dit systeem te nemen, maar het was een toonzaalmodel dat hiermee uitgerust was voor slechts een meerprijs van 500 euro ten opzichte van de RNS310... Ik twijfelde dus niet.

 

Toen ik na de aankoop de RNS eens had gegoogled kwam ik er achter hoe vaak deze gestolen werd, vooral in Nederland blijkbaar. Sindsdien telkens een opgelucht gevoel als ik aan mijn geparkeerde wagen kwam en hij er nog in zat. Dit tot vorige week donderdagochtend, toen ik mijn Golf een rechtervoorruit en een RNS armer voor het huis vond.

 

Gisteren langsgeweest bij mijn VW dealer voor een bestek te laten opmaken. De waarde van dit toestel hier in België in het officiële VW-netwerk is 2418 euro. Ik ben omnium verzekerd en de verzekering zal mij dit vergoeden, min 250 euro franchise.

 

Ik twijfel nu echter wat ik zal gaan doen. Vaak heb ik gelezen van mensen die meermaals slachtoffer zijn van diefstal van hun RNS510. Blij was ik dan ook toen ik deze RNS navi lock op het spoor kwam. Mijn dealer heeft er echter nog nooit van gehoord, dus voor de inbouw zal ik zeker elders moeten aankloppen.

 

Bovendien lees ik op de Nederlandse Volkswagen website dat de RNS510 bij jullie 2299 euro kost inclusief montage. Ook kwam ik op de website navishop.nl, waar de RNS510 te koop staat voor slechts 1409 euro. Iemand een idee hoe het kan dat zij deze zo goedkoop kunnen aanbieden? Is dit wel te vertrouwen? Iemand ervaring met deze winkel? Ook voor de navi lock zou ik bij hun terecht kunnen, zoals al eerder bleek in deze discussie.

 

Hoe dan ook ga ik het eerst eens allemaal laten bezinken, alvorens een beslissing te nemen.

Alvast bedankt iedereen voor de vele ervaringen en ideeën.

 

Groetjes uit België!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Passat-vrienden,

 

Er is belangrijk nieuws over de RNS Navi Lock voor de andere VW- en Skoda modellen:

- De RNS Navi Lock prototypes voor de VW Touran, VW Polo, VW Eos en VW Scirocco worden komende maandag (31/01) bij Pon afgeleverd. De levering naar de dealers kan kort daarna starten.

 

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Goed nieuws, maar ik zie prototypes staan.

Nog niet productie gereed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bart, ik wenst je natuurlijk niets toe maar veilig op de oprit ? vrees dat die mannetjes die op zoek zijn naar jou rns hier heel anders overdenken.

Hopelijk bedenken ze zich bij het aanzien van je navibeschermer, dan heb jij er meer plezier aan.

 

Wat ik me afvraag zet je hem er ook op als je snel even bij Appie boodschappen moet doen? Heb een verhaal gehoor dat iemand even iets moest halen in den Bosch en hop na 10 min RNS510 weg midden in de stad? Nee hij had geen alarm en navibeschermer.

Mijn probleem is heb niet de discipline om hem er elke keer op te zetten nou het lui of te gemakkelijk maar ik vergeet gegarandeerd meerdere malen en dan heeft het geen zin. Ja ik legde destijds ook mijn radio die uit een slede kwam onder de stoel :mrgreen:

 

Op de oprit is voor mijn gevoel veiliger, kan die ook minder snel schade oplopen.

Ik probeer mezelf aan te leren dat ik altijd de Navi Lock erop zet, ook als die in een garage sta of ik maar 5min bij de supermarkt ben, went snel genoeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden