Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Toch vind ik het niet mooi. Paddestoeltjes niet en de kap ook niet. Is zeer zeker functioneel, maar ik vind het niet mooi staan....

 

Wel mee eens, maar toch ben ik heeeeel blij met de mijne! Mijn angst is na inbouw eigenlijk als 'sneeuw voor de zon verdwenen'. Ben niet meer panisch en durf ook gewoon weer mijn auto ergens te parkeren..

Navilock en paddestoeltjes zijn dan idd wellicht niet mooi, maar een gat in je deur en een gapend gat in je dashboard is zeker NOG veeeeeeeel lelijker!! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze een vraagje over de nieuwe passat.... past de navi lock daar ook in?

De nieuwe passat staat namelijk sinds vandaag bij de dealer, en sjah ook mijn huidige passat heeft alweer bijna de 160.000 erop zitten...

 

 

 

groeten

 

 

 

Ps. vannacht na 2,5 jaar gebruik is mijn RNS 510 gestolen, blijkbaar heb ik 2,5 jaar geluk gehad?

nieuwe rns 510 wordt binnenkort gemonteerd, met navi lock.

 

Echter staat voor mij de nieuwe passat alweer bijna in bestelling, dus ik was benieuwd of hij daar ook in past :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds gisteren bevat mijn Passat een Zenec 2010 met Navilock, nadat mijn MFD2 systeem was 'opgehaald'. Dat past dus prima.

De afdekplaat met slot lijkt op foto's misschien wat goedkoop en licht, maar de plaat is erg stevig en is zwaarder dan je verwacht. Je krijgt 2 (stevige) sleutels en een sleutelkaart. De kaart kun je opsturen naar een plek wat Scandinavisch klinkt (staat geen land bij) als je meer sleutels nodig hebt. Tonnetjes om de afdekplaat aan op te hangen storen mij geenszins. De afdekplaat is niet mooi, maar ja, die zit er vooral op als ik er niet in zit.

 

Heb meteen een IP camera met motion detect opgehangen aan mijn gevel, zodat ik foto's krijg van iedere beweging rondom mijn auto. Is altijd nog goedkoper dan opnieuw mijn eigen risico betalen aan de verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat-vrienden,

 

Vandaag is ook nu.nl met een bericht gekomen over de RNS Navi Lock.

 

http://www.nu.nl/auto/2400583/veilighei ... steem.html

 

Een nog grotere bekendheid zal allicht bijdragen aan de verspreiding en leiden tot minder diefstallen.

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ATS:

Ach ja, het had aardig geweest als VW had genoemd dat de RNS Navi Lock samen met een klant is ontwikkeld, maar het resultaat telt.

 

@ Fopperr:

Er zijn inmiddels enkele duizenden RNS Navi Locks geplaatst. Hiervan zijn al NUL navigatiesystemen gestolen.

Ondanks af en toe wat zure berichtjes (vooral Autoweek) waarin mensen menen dat de beschermer er met een schroevendraaiertje af te halen is, heeft de beschermer zijn doeltreffendheid al aangetoond. Altijd jammer als figuren die denken te weten hoe het in elkaar zit zomaar wat beginnen te roepen op Internetfora. De beschermer is zeer stevig gemonteerd en bestand tegen slijpen, boren, breekijzers en dus ook schroevendraaiers. Ook het verhaal dat dan het hele dashboard wordt gesloopt is niet op waarheid gebaseerd. Er is zeer uitgebreid onderzoek gedaan door PON, mijzelf en de fabrikant naar de diefstal-scenario's en daarop is de RNS Navi Lock aangepast en ontworpen.

Ergo: De kans dat je navi wordt gestolen met een beschermer erop is uitermate klein.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klinkt wederom goed en het schoppen tegen de vag groep van autoweek ben ik ook een beetje zat. Als autoweek hetzelfde blad in Duitsland moest uitgeven, kocht geen een Duitser de Autoweek.... naja, ik denk dat het een goede meerwaarde is voor de RNS510 (kloon) gebruiker is.

 

Ik wacht nog even tot dat mijn huidige donkergrijze decorstrips vervangen zijn door de ALU en dan laat ik hem ook monteren bij de dealer. Voor €00 (geloof ik incl. montage) kun je het risico niet lopen dat de auto opengebroken wordt. Ik woon dan wel in het Oosten, maar als ik eens naar Helmond o.i.d. moet en ik kan de auto niet "veilig" weg zetten, heb ik geen fijn gevoel als ik moet optreden...

 

naja, bij mij komt hij er zsm iig in. Geweldige uitvinding alleen had VW de RNS510 beschermer gratis moeten aanbieden aan de RNS510 gebruikers (origineel dan), maar dat is natuurlijk heel hypocriet om dat zo te zeggen/denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Passat-vrienden,

 

Inderdaad wat jammer dat op Autoweek en Autoblog ook veel negatieve reacties worden gegeven. Er valt wel iets op:

- VAG-bashing is kennelijk erg populair

- Lezen kunnen deze reageerders niet: ze gebruiken telkens dezelfde argumenten, die allang zijn weerlegd door de feiten

- Geen enkele reageerder draagt een alternatieve oplossing aan

 

Laat je dus niet van de wijs brengen: de RNS Navi Lock is het beste dat de markt nu biedt tegen de diefstallen van de RNS 310 en RNS 510.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, sinds gisteren een navilock. vindt het niet mooi, maar beter als een gat in het dashboard.

even met wat collega,s bekeken en conclusie, zeker doeltreffend. en wat opvalt is de eenvoud van het ontwerp. Jeroen top man.

verhalen van met schroeverdraaier open maken etc, allemaal onzin. de gebruikte materialen zijn gewoon goed gekozen. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nog steeds geen navilock bestelbaar voor Tiguan, iemand er bekend mee???

 

Ik heb afgelopen week van de fabrikant vernomen dat de versies voor de Touran en Tiguan technisch inmiddels zijn ontwikkeld. Of ze al bestelbaar zijn weet ik niet precies, maar PON zou daar uitsluitsel over kunnen geven. De distributie verloopt immers via PON aan de dealers.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Jeroen Passat Fanaat.

 

Ik heb een golf VI met de RNS 510, 1 keer gestolen, 1 keer geprobeerd maar toen zat ie vastgekit en met 1 weg schroeven + alarm. Dat was iets te veel voor de dieven.

 

Enfin, nu heb ik de navi lock ook laten installeren en dat duurde echt heel erg lang (meer dan 4 uur). Als ik nu kijk is zijn de paddenstoelen een beetje slordig gemonteerd en hebben de de kap van de navi lock op geboord zodat hij past. Staat dit ook zo in de installatie handleiding? Hoort dit?

 

Gr, Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden