Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Aan iedereen die al een navi-lock heeft of bevestigd heeft gekregen van zijn dealer:

 

kunnen jullie svp de dealers hier even opnoemen? Dan kan ik 1) die lijst onder de neus schuiven van mijn dealer of 2) bij een van die dealers een afspraak maken.

 

Overigens zou ik de betreffende dief wel uit kunnen lachen als ie mijn RNS jat, want hij doet momenteel niets meer. Beetje opstarten en dan net zo snel weer op zwart. Aanvankelijk viel hij zo nu en dan uit om na een paar minuten weer op te starten. Dat gebeurde vaker en vaker, en het systeem had ook telkens langer nodig om op te starten. Eergisteren stond er iets in het scherm van "SWL Initialising... Please wait"... Waarna alle instellingen/radio/telefoon/navigeheugen gewist waren. Maargoed, toen deed hij het nog een soort van. Nu heb ik sinds gisteren alweer 600 km gereden zonder radio/navi. Iemand bekend mee? Nu maar hopen dat de dealer morgen (de dag dat hij eigenlijk ook de navi-lock zou inbouwen) snel overgaat tot montage van een nieuwe, want volgens mij is ie echt overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VW dealer 'de Waal' te Culemborg levert mij dus wel. Overigens weet ik natuurlijk niet of mijn kit bij PON besteld/geleverd is of dat mijn dealer de set van een collega dealer uit (oude?) voorraad heeft gekregen.

 

@Gambit: Is wat afstand betreft te doen voor je. Veenendaal - Culemborg is te lopen... :-) (als je conditie hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Morgen wordt bij mij in m'n Passat een navi-lock en helaas na diefstal, een nieuwe RNS510 geplaatst.

Ik moest Avenue in Naarden wel eerst op de hoogte brengen van de navi-lock, want deze kende ze (nog) niet! :shock:

Ach de Passat Bluemotion met 1.6 TDI motor, kende ze ook niet in het begin, al het begin is moeilijk :P

Ik heb de desbetreffende werkplaats maar gevraagd of ze PON willen informeren, en als ze hem niet hebben of kunnen leveren, de RNS maar los erin te doen zodat ik hem zelf kan verwijderen, dan hoeft het boevengilde dat niet voor me te doen.

Ik ben benieuwd morgen!

 

Gr JP

 

@ Gambit, Avenue in Naarden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En ook hier floreren de handeltjes:

 

http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... assat.html

 

Kennis van Jeroen??

 

@Bootje_Ronald: Nee, geen kennis. Voor de duidelijkheid: Ik heb geen enkele bemoeienis met het op de markt brengen van de RNS Navi Lock. Ik heb hem slechts samen met PON ontwikkeld. PON laat hem in NL produceren, brengt hem op de markt en gebruikt daar -kennelijk- meerdere kanalen voor. Bijvoorbeeld de Navishop had hem al wat eerder in het assortiment.

Prima toch dat ook dit bedrijf de RNS Navi Lock levert en inbouwt?

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas geen Navi-Lock volgen Avenue Naarden is deze niet leverbaar !

Bellen jullie me als hij wel leverbaar is? Nou u kunt het best zelf even bellen....... Zucht!

Volgens de monteur aldaar moet de RNS elke keer gecalibreert worden als de spanning eraf is geweest, klopt dit?

Ik heb hem er al uit gehaald, en nog niet getest of dit verhaal klopt, ik zie het wel, beetje jammer zeg ik dan!

Gr JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Helaas geen Navi-Lock volgen Avenue Naarden is deze niet leverbaar !

Bellen jullie me als hij wel leverbaar is? Nou u kunt het best zelf even bellen....... Zucht!

Volgens de monteur aldaar moet de RNS elke keer gecalibreert worden als de spanning eraf is geweest, klopt dit?

Ik heb hem er al uit gehaald, en nog niet getest of dit verhaal klopt, ik zie het wel, beetje jammer zeg ik dan!

Gr JP

 

Heel raar, Avenue in Naarden heeft mij beloofd de Navi-Lock in mijn auto te monteren als die in januari geleverd word.

En er is mij verteld dat die er al zou zijn, dus beetje raar ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Grrr ... om 03:00 wakker gemaakt door een buurman. Alarm (klasse 3 extra inbouw na ruit er uit lichten vorig jaar) was afgegaan, en je raad het al: zijruit helemaal aan dingelen + mijn RNS510 eruit gejat. Dat er een flinke sirene afgaat doet dit tuig echt niets ... :-( ...

Buurman heeft daders wel weg zien rennen + groot deel kenteken. Politie erbij gehad.

Twee weken geleden was ik nog bij dealer en hoorde ik iets over navi slot, nog geen tijd gehad om hier achter aan te gaan ... tja en nu: is lease auto. Ik las al iets over lease mij die RNS510 er niet meer in wil hebben (en ik zit bij grote, dus :|). Straks maar even bellen, en alle ellende weer op gaan lossen.

 

Is erg mooie uitvinding die navi lock, hulde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@JvdH1969: Dat is echt KL*TE zeg. Gelukkig een leaseauto ipv particulier, maar toch. Ik hoop dat je een RNS510 terugkrijgt van ze.

Ik heb de verschillende berichten van jullie over de vertraging in de levering van de RNS Navi Lock vandaag (wederom) gemeld.

Vanavond zal ik hierover nadere info posten op dit forum!

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen,

 

De productie van de RNS Navi Lock is inmiddels aanzienlijk verhoogd, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen. De vertraging in de levering moet hiermee zijn opgelost.

 

Verder is PON op dit moment bezig met versies voor andere types dan de Golf VI en de Passat, die al geleverd worden. Het gaat hierbij om de VW Touran, VW Tiguan, VW Golf+, maar ook de Skoda Octavia en Skoda Superb. Ook komt er waarschijnlijk een versie voor de VW Golf V.

 

De beschermers voor de VW Touran en de Skoda Octavia worden naar verwachting over enkele weken in productie genomen. Ik houd jullie op de hoogte.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is mooi Jeroen, ik zal hier wel een berichtje neerzetten als ik de mijne heb.

Ondertussen gaat de RNS er elke keer uit, en gaat er pas vast in als de navi-lock er is.

Ik neem geen risico!

Op m'n werk de RNS overal volgelaserd met het kenteken, niet dat het helpt maar voor het gevoel.

Gr JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Allen,

 

De productie van de RNS Navi Lock is inmiddels aanzienlijk verhoogd, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen. De vertraging in de levering moet hiermee zijn opgelost.

 

Verder is PON op dit moment bezig met versies voor andere types dan de Golf VI en de Passat, die al geleverd worden. Het gaat hierbij om de VW Touran, VW Tiguan, VW Golf+, maar ook de Skoda Octavia en Skoda Superb. Ook komt er waarschijnlijk een versie voor de VW Golf V.

 

De beschermers voor de VW Touran en de Skoda Octavia worden naar verwachting over enkele weken in productie genomen. Ik houd jullie op de hoogte.

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

 

Mooi! Ik wil graag de eerste Touran-vresie testen! :-) Zou je me kunnen informeren als je meer weet?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vorige week de Navi Lock laten inbouwen. en moet zeggen dat ze het netjes hebben gedaan.

 

Het blijft natuurlijk wel een extra handeling om de beschermer er elke keer op te plaatsen, maar hier moeten we maar mee leren leven.

 

De mijne is gisteren ook ingebouwd. Ben er tevreden mee en vind het ook zeker minder lelijk als dat ik dacht dat het zou worden. Ziet er allemaal zeer degelijk uit en is dan ook echt een zwaar ding dat schild..

Jeroen, nogmaals hulde voor het mogelijk maken van deze oplossing!!

Nu ben ik klaar... althans volgens mij heb ik alle mogelijke beveiligingsmiddelen nu aan boord.

 

1) Klasse 3 alarm.

2) Kenteken in RNS510 geetst en bijbehorende (lelijke) stickers op mijn voorportier ramen.

3) Navi beschermer.

 

Het enige wat ik nu nog zou kunnen doen is zo'n rookmachine in mijn auto bouwen.. :shock::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@nicotinus en @vdb: Goed om te vernemen dat de RNS Navi Lock goed bevalt.

Het plaatsen en afnemen van de beschermkap kost inderdaad een handeling, maar is heel snel gedaan. Daar is tijdens het ontwerp rekening mee gehouden. Ik heb wisselende reacties gekregen op de 'paddestoeltjes' (zouden lelijk zijn) maar ik vind ook dat het heel erg mee valt. De productieversie van de paddestoeltjes is nog iets eleganter geworden dan het prototype, dus ook daar hebben we veel energie in gestoken.

Ik ga ervan uit dat jullie gevrijwaard blijven van RNS-diefstal!

 

Dank voor het vertrouwen,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werd gisteren gebeld door dealer (A-Point ZO) -> ze hem 'm voor me! (bericht vorige week vrijdag was eerst half december). Als het goed is wordt ie vandaag ingebouwd. Ik heb daarnaast ook klasse 3 alarm (die weerhield ze vorige week donderdagnacht echter totaal niet). Hoop dat hiermee het gedonder over is.

 

En: Jeroen -> nogmaals dank voor je 'uitvinding'!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Werd gisteren gebeld door dealer (A-Point ZO) -> ze hem 'm voor me! (bericht vorige week vrijdag was eerst half december). Als het goed is wordt ie vandaag ingebouwd. Ik heb daarnaast ook klasse 3 alarm (die weerhield ze vorige week donderdagnacht echter totaal niet). Hoop dat hiermee het gedonder over is.

 

En: Jeroen -> nogmaals dank voor je 'uitvinding'!

 

Okido. Opvoeren van de productie werkt dus goed! Laat je even weten hoe de inbouw is verlopen en of de RNS Navi Lock je bevalt?

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen wordt bij mij, als eerste bij hun, de Navi-Lock ingebouwd (Avenue Naarden) De onderdelen hadden ze vorige week al liggen volgens de beste man!

De boormal was het probleem, deze is vandaag geleverd!

Het alarm werkt goed bij mij, maar het lijkt meer op het geluid van een veredelde rookmelder vind ik, daar moet wat aan gedaan worden.

 

Jeroen super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden