Ga naar inhoud

  • 0

1.9 of 2.0


volkswagen105pk

Vraag

Hey jongens,

 

Ik heb 3-4 maanden terug een passatje gehaald met een 1.9 motor 105pk, topsnelheid was 197km/h

Nu zou ik graag willen weten hoeveel sneller die zou kunnen zijn als ik hem chiptune naar 140pk, weet toevallig iemand dit?

 

En zou iemand mij kunnen vertellen, hoeveel sneller een 2.0 is dan een 1.9 als de pk gelijk is, dus zeg maar een 2.0 105pk tegen een 1.9 105pk, hoeveel sneller zou dan die 2.0 zijn?

 

Ik hoop echt dat in het geval ik mijn wagen chiptune naar 140pk dat ie dan even snel kan zijn als die 2.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

ik kan het alleen vergelijken met mijn 3bg met 1.9TDI AVB motor die standaard 100pk is en nu 130pk het koppel is toegenomen van 250nm naar 300nm.Het gaat niet alleen om pk's maar ook om het koppel.Mijn auto zit zo'n 2 sec.sneller op de 100kmh en rijdt zo'n 15kmh sneller dan standaard.

 

Het is lastig om een 1.9 met een 2.0 te vergelijken omdat de motorkarakteristieken verschillen en omdat de overbrengingsverhoudingen(veel punten bij scrabble :mrgreen: ) van de versnellingsbak anders zijn.

 

ik ben nieuwsgierig,heeft een bekende van je een 2.0 ofzo? dat de 1.9 even snelmoet worden? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet je dan trouwens wel af gaan vragen of de auto het dan nog fijn vind om veel op de top te rijden.de sedan versies van de 3c hebben een top snelheid standaard van 188kmh voor de 1.9 en 209kmh voor de 2.0 dus jouw auto zal behoorlijk wat meer toeren moeten gaan draaien op topsnelheid om de 2.0 bij te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus het is moeilijk te zeggen hoeveel sneller die 0,1 is?

 

En ja eigenlijk wel, een goeie vriend heeft dezelfde passat als ik, zelfde kleur zelfs, alleen dan 2.0, en die is wel wat sneller daarom vroeg ik me af hoeveel sneller die is

 

Sneller hoe?

 

Sneller met een sprint naar de 100 km/u?

Sneller alsin topsnelheid?

 

;)

 

Ik weet het antwoord wel, maar om even aan te geven dat je 2 verschillende maatstaven kan hebben.

Zoals aangegeven : als je de auto laat chippen, dan kan je het koppel (en dus trekkracht) van de auto wel hoger krijgen dan de 2 liter. Het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken en dus hoeveel geld je uit wilt geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het verschil in inhoud van de motor heeft weinig invloed op de haalbare pk's je moet het meer zo zien dat de 1,9 een wat oudere motor is dan de 2.0

Het wordt nu wel een lastig uit te leggen verhaal aan iemand die geen monteur is :wink: , maar het komt erop neer dat er eigenlijk uit die 1.9 bijna netzoveel vermogen te halen is als uit de 2.0.Als je er een hoop geld aan uit wil geven kan je dus die van jou sneller maken dan de 2.0 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ooh oke, nu begrijp ik het al een stuk beter, 2.0 en 1.9 is gewoon een veelste klein verschil, daarom gaat het gewoon meer om de pks.

Weet iemand hoeveel pk een standaard 2.0 heeft?

 

En is het ook zo dat een motor met meer inhoud meer pk aan kan, want ik neem aan dat een 2.0 met alle chiptunings die er zijn geen 300 pk aan kan zoals zeg maar een 3.0 of 3.5? Want als dit ook juist is, dan zou de 2.0 ook IETSje meer pk aan kunnen dan de 1.9 als je het tot het uiterst zou tunen? Is dit juist :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om je een idee te geven van een standaard OCT-chip in een 1.9.

 

van 105 pk (fabrieksopgave) naar 148 pk (op JD-rollenbank gemeten)

van 250 Nm (fabrieksopgave) naar 321 Nm (op JD-rollenbank gemeten)

topsnelheid 212 km/h (volgens de GPS op de Autobahn)

 

Mwua, 212 km is niet erg veel voor 150pk of wel?:S

 

Misschien is die chiptune het helemaal niet waard :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kort door de bocht gooit motorische tuning niet echt je topsnelheid omhoog hoor, daar heb je ook de versnellingsbak voor. Motorisch tunen zorgt ervoor dat je meer uit de versnellingsbak kan halen (meer kracht om rolweerstand, wind, etc. te overwinnen) maar op een gegeven ogenblik is de koek op (vwb een hogere snelheid dan) en heb je 't maximale uit je versnellingsbak gehaald, je zou dan evt. de gearing kunnen aanpassen om je topsnelheid wat hoger te krijgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kort door de bocht gooit motorische tuning niet echt je topsnelheid omhoog hoor, daar heb je ook de versnellingsbak voor. Motorisch tunen zorgt ervoor dat je meer uit de versnellingsbak kan halen (meer kracht om rolweerstand, wind, etc. te overwinnen) maar op een gegeven ogenblik is de koek op (vwb een hogere snelheid dan) en heb je 't maximale uit je versnellingsbak gehaald, je zou dan evt. de gearing kunnen aanpassen om je topsnelheid wat hoger te krijgen....

 

Begrijp ik wel hoor, alleen tsjah, als je 150pk hoort denk je toch wel aan die 220 of 230 XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kort door de bocht gooit motorische tuning niet echt je topsnelheid omhoog hoor, daar heb je ook de versnellingsbak voor. Motorisch tunen zorgt ervoor dat je meer uit de versnellingsbak kan halen (meer kracht om rolweerstand, wind, etc. te overwinnen) maar op een gegeven ogenblik is de koek op (vwb een hogere snelheid dan) en heb je 't maximale uit je versnellingsbak gehaald, je zou dan evt. de gearing kunnen aanpassen om je topsnelheid wat hoger te krijgen....

 

Begrijp ik wel hoor, alleen tsjah, als je 150pk hoort denk je toch wel aan die 220 of 230 XD

 

 

 

150pk heeft wel lekker meer koppel dus trekt sneller op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hogere topsnelheid van de 2.0(PD 140pk hier in NL, muv de nieuwe CR=ook 110) ligt hier voornamelijk aan de andere bakverhouding(eindoverbrenging) en maar een heel klein beetje aan de pk's

 

Uiteraard helpen de pk's en de nm's mee om de windkracht te overwinnen.

 

Je hebt ZEKER voordeel bij de extra pk's, je acceleratievermogen gaat erop vooruit.. verder weet ik niet waarom je 150pk met een top van meer dan 220 echt km's koppelt.. zolang je bakverhouding niet aangepast zal je ook met 200pk niet veel harder gaan..

 

Backloop hier op het forum heeft zn 130pk aardig aangepast(naar 245pk) EN ook zn bakverhoudingen..naar het schijnt rijdt ie zonder problemen 250kmh in zn 5 en dan kan ie nog naar 6.

 

Persoonlijk heb ik liever een verpletterende acceleratie en max 200kmh dan een top van 250 waar je een uur over doet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden