Ga naar inhoud
  • 0

Brandstof meter


rjodh

Vraag

Goedendag Allen,

 

Nog niet zo lang lid van dit forum, dus ik ben nog zoekende.

IK heb echter een vraag over mijn Volkswagen Passat Variant Highline 2.0TDI uit 2007

 

Toen de auto mij werd afgeleverd kreeg ik jem met een volle tank, maard dan echt vol. Echter nu 3 jaar en 122.000 KM verder is het mij nog nooit gelukt om de tank helemaal vol te gooien. Maximaal is echt het één naar laatste streepje. CA 65 liter. terwijl ik er toch zeker 73 lieter in zou moeten kunnen krijgen geloof ik

 

Kan iemend me vertellen hoe ik de wagen kan volgooien tot de nok ? want ik vind tanken zo zonde van de tijd.

 

Ik hoor het graag

 

Groetjes Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als ik de wagen helemaal aftank, rijd hij zo'n 1200 KM, dit komt ook overeen met wat deboordcomputer voorspeld

alleen waarom de meter niet helemaal tot vol uitslaat is me echt een raadsel

ook heb ik een keer doorgereden totdat de boord computer 10 km gaf, en de brandstofmeter helemaal tot leeg stond, kreeg ik er niet meer in als 65 lieter, terwijl de wagen een 73 liter tank heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb met die van mij een keer doorgereden tot hij 0 aangaf, met afgeknepenbillen ben ik naar de eerste tankstation gegaan.

Maar als je de ontluchtingsknop eens in zou drukken (zit in je tankhals ongeveer 2 cm vanaf de rand) dan kan je er zo wie zo nog 5 liter in kunnen gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zit hij (volgens de meter) ook kompleet vol. Ik rij zo'n 1100 - 1150 km met de tank (5.8/100), met nog 0 te gaan vlgs de computer. Ik krijg er dan max. zo'n 67 liter in, dan is hij tot aan de rand gevuld....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden