passatb6 Geplaatst 7 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2006 Weet iemand wat exact het verschil is tussen deze motoren (en dan heb ik het niet over pk's of koppel). Zijn er technisch gezien verschillen (andere koeling o.i.d.?) Waarom zou ik een 170pk TDI kopen en niet een 140pk TDI en die laten tunen door JD? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2006 meestal worden er zwaardere drijfstangen e.d. gemonteerd en een andere turbo. Ik kom die standaard 170pk bij JD helaas nog niet tegen.. je weet dan ook niet precies of die nog wel te chippen is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 7 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2006 Verschil tussen de 140 pk (de BKP/BMP) en 170 pk TDI (de BMR) is o.a. dat de 170 pk Piëzo-Electrische Pompverstuivers heeft, en de 140 pk nog gewone pompverstuivers. Dat is het grootste verschil, verder zal er nog wellicht nog een andere turbo op zitten en zoals Vdub zegt, sterkere onderdelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 en ff nagevraagd bij de dokter er zit ook een grotere turbo op.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatb6 Geplaatst 8 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 De dokter... je bedoeld JD neem ik aan? Ik las op een duitse site ook iets over dubbele nokkenassen (maar er stond niet vermeld of de 140pk TDI dat ook heeft....) Als ik weer naar de diesel ga, wil ik ook een automaat (DSG), heeft het dan wel zin om naar een 170pk te gaan, daar zal niet zoveel extra's aan te tunen zijn a.g.v. de beperkingen (koppel) op de DSG. Om te tunen zal een 170pk handbak wel weer leuk zijn natuurlijk. Ik denk dat 140pk TDI tunen naar 175pk financieel het meest interessant is (er vanuit gaande dat ik voor een DSG kies). Suggesties? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 8 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 Verschil tussen de 140 pk (de BKP/BMP) en 170 pk TDI (de BMR) is o.a. dat de 170 pk Piëzo-Electrische Pompverstuivers heeft, en de 140 pk nog gewone pompverstuivers. Dat is het grootste verschil, verder zal er nog wellicht nog een andere turbo op zitten en zoals Vdub zegt, sterkere onderdelen. Volgens mij is de 140pk ook uitgerust met de Siemens Piëzo verstuivers, maar misschien is dit alleen bij de 16V met PDF het geval..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatb6 Geplaatst 8 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 Ik heb net op een duitse site gelezen dat de 140pk met roetfilter de 8v is met de oude verstuivers en dat de 140pk zonder roetfilter een 16v is met de piezo-pompverstuivers. De 170pk heeft en een roetfilter en de nieuwe verstuivers. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 8 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 Weten we dat ook weer, wordt het trouwens definitief weer een Passat ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatb6 Geplaatst 8 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 Als ik inderdaad ga dieselen, dan wordt het weer een Passat. Deze auto bevalt super. De 140 of 170pk met DSG. Maandag ga ik een proefrit doen met een 140pk DSG. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 8 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 Ik heb net op een duitse site gelezen dat de 140pk met roetfilter de 8v is met de oude verstuivers en dat de 140pk zonder roetfilter een 16v is met de piezo-pompverstuivers. De 170pk heeft en een roetfilter en de nieuwe verstuivers. Heb je een link van die site? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 8 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 JD heeft de 170pk versie wel degelijk getuned. Inderdaad is ook de turbo anders (deze heb ik hier liggen voor een project) en ziet er indrukwekkend uit.Drijfstangen e.d. zijn gelijk. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 8 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 Euh.... is dat gelazer met die caddy nog niet over Jos? Of is de turbo alvast gereserveerd voor je Mk3 projekt.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 8 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2006 Caddy= geen tijd Turbo=inderdaad nieuw project. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 lemmer Geplaatst 26 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 Piezo, dubbele nokkenassen, VN Turbo elektrisch, extra balansgewichten. Is een heel andere motor. Tune van een 140 PK is onderin sterker, maar de 170 loopt veel harder door en is veeeeeeel stiller. Rij er elke dag in, zodoende Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatb6 Geplaatst 26 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 Jammer dat een dealer dat niet kan vertellen he... maar de keuze is gevallen op de 140pk, scheelt toch een hoop pegels. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 26 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 De 140pk 16V heeft ook Piëzo injectoren en twee nokkenassen. Aangezien de boring en slag gelijk is, maar de compressie verschilt zal er wel een andere kop op zitten. Maar om nou te spreken van een heel andere motor..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatb6 Geplaatst 26 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 Phewww.... ik begon al spijt te krijgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 29 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2006 Niet nodig Jos, die 140pk is een dijk van een motor, en met de chip zal ie gaan als de brandweer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatb6 Geplaatst 30 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 september, 2006 Sequence, ik heb met de 2.0 TDI 140pk die getuned is naar 180pk/410nm van Ron (Bieg) gereden en die gaat werkelijk als de brandweer, dus dat gaat goedkomen, al zal ik wel minder koppel op de DSG krijgen als Ron op zijn handgeschakelde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
passatb6
Weet iemand wat exact het verschil is tussen deze motoren (en dan heb ik het niet over pk's of koppel). Zijn er technisch gezien verschillen (andere koeling o.i.d.?)
Waarom zou ik een 170pk TDI kopen en niet een 140pk TDI en die laten tunen door JD?
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten