Ga naar inhoud
  • 0

Interieurfilter Passat 3C/ Airco bevriest


Riconl

Vraag

Wie kan mij vertellen hoe ik bij het interieurfilter kan komen van een passat 3c

 

Kreeg vandaag ineens geen lucht meer uit de roosters.....onder de motorkap gekeken dacht eerst misschien ergens blaadjes voor. Zag ik dat er allemaal ijs zat op de leidingen van de airco.

nadat de boel ontdooit was kwam er ook weer lucht in de auto. Leek wel of hij ergens de luchttoevoer blokkeerde.

De ventilator draaide op volle kracht maar amper lucht uit de roosters.

 

Wil nu mijn interieurfilter eens controleren maar geen idee waar dat ding te vinden is en hoe ik er dan bij kom.

Hopelijk heeft iemand hier een goede howto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan is er wat anders aan de hand. Er zijn temp. sensoren die defect kunnen raken c.q. niet goed gepositioneerd zijn. Is een bekend issue bij vroege 3C modellen. Volgens mij kan de dealer dit onder garantie c.q. coulance oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Indien een sensor een verkeerde waarde afgeeft, zeg een binnentemperatuur van 40 graden, terwijl het in werkelijkheid 20 graden is, dan blijft de airco maar maximaal koelen. Hierdoor kan hij bevriezen met als gevolg dat er ook geen lucht meer doorheen komt. Nadat de airco ontdooit is zal hij het weer even doen totdat hij bevroren is. Niet te lang mee doorrijden met dit soort storingen.

 

Heb wat gezocht naar de specifieke storing, maar nog niks gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou dit een storing in vagcom moeten geven?

Hoeft niet, 40 graden (uit mijn voorbeeld) is een waarde die gewoon door de climatronics geaccepteerd wordt. Dat de gemeten waarde niet overeenkomt met de werkelijkheid is wat anders en ook hetgeen wat de storing veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vond de auto al wel lang erg veel koude lucht blazen maar met die hitte vond ik dat wel fijn :) Stond op 20graden en toen opeens bijna geen lucht meer uit de roosters. Alsof hij ineens zijn lucht niet meer kwijt kon. Waarschijnlijk de radiator waar hij doorheen blaast bevroren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lekker weer....garage waar de auto vandaan gekomen is is niet erg bereidwillig...heb garantie maar zal wel niks worden.

Heb mijn buik wel langzamerhand vol van de passat...mooie auto maar ook veel ellende.

 

je heb wel pech zeg.

 

zou toch even langs een specalist gaan, en je airco niet gebruiken. als de compressor defect is ben je helemaal niet meer blij met je passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga zeker even langs een airco specialist. Kunnen ze hem eens een servicebeurt geven de airco.

Heb net een nieuwe interieurfilter gekocht want de oude zag er niet fris meer uit.

 

Bij de VW dealer wist men niks van problemen met de eerste generatie passat 3c's wat betreft airco sensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch nog even gezocht en het bewuste topic op MotorTalk gevonden:

 

http://www.motor-talk.de/forum/nochmal- ... 27099.html

"Abhilfe: VW ersetzt die bisher verbauten Ausströmtemperaturgeber gegen andere (mit längerer Bauhöhe).

 

Achtung: Bevor jetzt alle zu VW hinrennen und neue Temp-Geber wollen.....

 

Dieses Problem betrifft nur Fahrzeuge mit einem Klimagerät einer ganz bestimmten Firma (Name will ich hier aus Fairnessgründen nicht nennen). In wieweit Eure Fahrzeuge (auch Eos, Golf, Plus) davon betroffen sind, erkennt Euer Freundlicher an der Fahrgestellnummer.

 

Meiner (EZ 01.07) ist auch davon betroffen."

 

"Sprich Deinen Freundlichen morgen direkt auf das VW-Schreiben bezüglich Temperaturfühler (vom 12.07.2007) an.

Teile-Nr. des alten Temp.-Fühler: 1K0 907 543 A

Teile-Nr. des neuen Temp.-Fühler: 1K0 907 543 F"

 

Ofwel, een bepaald merk airco in de 3C kent dit probleem, en de oplossing is inmiddels ook bekend. Het vervangen van de temp-sensor door een langere, die wel de juiste temperatuur meet.

Hoewel het hier om gevevens uit Duitsland gaat, zou dit ook op in nederland geleverde modellen kunnen slaan. Ik zou met deze info even naar de dealer/leverancier stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de info. Mijn Passat is oorspronkelijk in Duitsland geleverd. Zal dat eens uitprinten maar denk niet dat de vw dealer hier dat gratis vervangt.

Symptomen zijn wel exact hetzelfde als wat ik had.

 

vandaag op de terugweg van het werk bleef de airco prima werken. Buizen onder de motorkap zat wel condens op na de rit maar niks bevroren.

Zit nu ook weer een nieuw en schoon interieurfilter in.

 

Iemand ook enig idee waar die uitstroom temperatuurvoeler zit? Of zijn dat er meerdere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is daar een beetje bij te komen? Sensor lijkt niet veel te kosten dus kan hem desnoods zelf vervangen alleen hoe kom je daarbij :)

 

Misschien is er iemand met een werkplaatshandboek die kan zien hoe je die sensor kan wisselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de sensor vervangen. Was heel simpel. Zijpaneel van het middenconsole eraf en dan zie je hem eigenlijk al direct zitten. Je hoeft niet moeilijk te doen ofzo maar hij zit direct in het zicht. Oude sensor eruit en nieuwe erin. Oude model was echt heel klein vergeleken met de nieuwe versie.

De 1K0907543A zat er dus in en nu de 1K0907543F versie. Die is veel langer en zou de temperatuur van de vaporatiseur lucht beter registeren en zodoende de airco beter regelen.

Hoop dat het zo opgelost is sensor kost 25euro incl btw.

 

Oude sensor was trouwens grijs van kleur en de nieuwe is zwart. Kun je dus zo zien of je er een A versie in hebt zitten of de nieuwe F

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden