Ga naar inhoud

Nieuwe auto met welke stoel


Ad Driessen

Aanbevolen berichten

Ik mag na de zomer weer op zoek naar een nieuwe lease auto.

Nu rij ik een 3C van 2008 met leder.

Mijn grootste probleem met deze auto zijn de stoelen, deze zakken door en de steun is gewoon slecht. (nee ik weeg geen 100 kg :lol: maar 80kg dus aan het gewicht ligt het niet )

Mijn eigen 3BG met leder zit 1000% beter en voorheen heb ik diverse Passats gehad maar nooit problemen met

de stoel gehad. Mijn collega rijdt een 3C met de highline lederen stoel, maar deze geeft ook zeer weinig steun.

De stoel is 2x aangepast door de garage maar het resultaat is nog steeds zeer slecht.

Als VW geen betere stoel levert in de volgende auto zal dit helaas de laatste Passat zijn.

Nu ben ik bij Audi geweest en de enige stoel die mij voldoende comfort levert is de S stoel.

Welke stoel van VW zit het kortste bij de S stoel van Audi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zelf met een sportline interieur bezig. Heb de achterbank al gemonteerd em krijg van iedereen complimenten over de bank!.

 

Of dit dezelfde als de R36 is weet ik niet, maar lijkt er volgens mij wel op.

 

Ik moet je alleen wel zeggen dat ik niet weet hoe dit houdt na veel km's. Ik rij zelf ook veel km's, maar mijn interieur is dus nog niet af.... Slechter dan het comfort van de trendline stoelen zal wel niet kunnen.... en dat is al stukken beter dan het merendeels van de auto's die je ziet rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke stoel heeft je collega? en welke stoel heb je zelf in de 3BG W8 (vermoedt sportstoel, als/vergelijkbaar aan de R36) en 3C

 

je heb de trendline stoel, comfort stoel, sportstoel van de highline, sportstoel van de R36.

en dan nog de optie voor de aantal verstellingen. (memory I en II) zelfs een massage stoel.

 

wat ik al aangaf vermoedt dat de stoel die je nu mee vergelijkt een sport stoel is. (W8 was/is meer voor de sportieve rijders. ) :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet helemaal zeker van. Het uitrustingsniveau V6 is namelijk gebaseerd op de comfortline met wat extra's, zou me niets verbazen als dat bij de W8 ook het geval was. Je zou inderdaad de stoelen van de sportline eens moeten uitproberen (geen idee of die er ook in het leer zijn, ik maak een beetje uit het verhaal van W E op dat dat het geval is). Mocht dat ook geen soulaas bieden dan is misschien de optie van een aangepaste stoel niet zo gek.

Met 80 kg denk ik dat je iets te smal bent voor de stoelen van duitse auto's, ik heb zelf die ervaring ook. Daardoor staan de zijwangen relatief te ver naar buiten waardoor ze hun werk niet kunnen doen. Andere optie is dus een kilootje of 30 aankomen, is dat probleem ook opgelost :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf proef gereden in de comfort line, vond de stoelen te ruim (wangen te ver naar buiten zoals 3V aangeeft)

in de highline stoel kon ik me beter vinden, die wangen zijn steviger en meer naar binnen. maar waarom ga je niet een aantal stoelen proberen in de showroom? en als een stoel niet hebben gewoon vragen waar ze hem wel hebben. je zit er immers vaak genoeg in. :wink:

 

(dat van die 30 kg heb ik ook geprobeerd... mijn vriendin wil het er graag weer af hebben :) wordt het toch weer fietsen... )

 

volgens mij zijn er straks vast wel een aantal W8 rijders die weten wat voor stoel er in zit :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weeg 100kg en ben 1.90.... niet een echt duits postuur, maar kom wel in de richting....

 

stoelen passen mij goed. Heb destijds een mazda 5 geprobeerd en die stoelen waren te smal...

 

Over welke stoelen er precies in een W8 zitten kan ik niks zeggen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De soorten stoel verschillen wel wat per uitvoering natuurlijk.

Maar wat ik uit je verhaal begrijp is dat je een ander merk auto zou doen vanwege een stoel.

Dan zou ik persoonlijk toch kijken naar een andere stoel, bijv. scheel of savas.

Kost iets meer, maar is via lease wellicht als optie mee te bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet helemaal zeker van. Het uitrustingsniveau V6 is namelijk gebaseerd op de comfortline met wat extra's, zou me niets verbazen als dat bij de W8 ook het geval was. Je zou inderdaad de stoelen van de sportline eens moeten uitproberen (geen idee of die er ook in het leer zijn, ik maak een beetje uit het verhaal van W E op dat dat het geval is). Mocht dat ook geen soulaas bieden dan is misschien de optie van een aangepaste stoel niet zo gek.

Met 80 kg denk ik dat je iets te smal bent voor de stoelen van duitse auto's, ik heb zelf die ervaring ook. Daardoor staan de zijwangen relatief te ver naar buiten waardoor ze hun werk niet kunnen doen. Andere optie is dus een kilootje of 30 aankomen, is dat probleem ook opgelost :mrgreen:

 

Helaas is hiermee het niet opgelost, ik weeg 103kg en 1.90 groot, (en inderdaad Ad is wel stukje lichter en kleiner), maar ik pas er in de breedte prima in..... echter de stoel is wel uitgezakt/doorgezakt aan de achterzijde van de zitting (bijna onder de rugleuning) dus zwaarder worden / breder worden werkt wel voor de zijdelingse steun, maar niet voor het gewone zit comfort......

 

Ad succes met je keuze, en mocht het geen passat worden..... de W8 zal toch wel blijven. (ps, was je 2 weken geleden in Smakt in het Pelgrimshuis?? op een zaterdag middag)

 

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de W8 heb je 2 type stoelen, de normale lederen comfort stoel en de recaro stoel.

Ik heb zelf de comfort lederen stoel.

Het probleem met de stoelen zijn in eerste instantie niet de lendesteun maar de steun ter hoogte van de broekriem.

Bij zowel de highline als de comfort stoel kan ik deze niet ver genoeg naar voren laten drukken.

Op deze plek is de stoel ook al aangepast maar het resultaat is nog steeds niet goed.

Volgens de stoelenbouwer is er niet meer uit te halen ivm het leder.

Het verschil met de 3bg stoel en de 3C stoel is het profiel in de stoel zelf.

Bij de 3bg loopt dit in de breedte en bij de 3c in lengte.

Mijn stoel was bij 60000km al zeer ver doorgezakt en de lendesteunen waren al compleet plat :cry:

Wat betreft het leasebedrag hoef me geen zorgen te maken, automaat en stoelkeuze mag ik buiten het leasebedrag

nemen vanwege medische gronden, ze hebben liever dat ik werk dan constant problemen met mijn rug te hebben :lol:

 

Yep Iwan that was me :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch op medische gronden een stoel mag kiezen dan zou ik er een kiezen van Scheel of ASS. Deze meten je op en maken een stoel op maat die op een slede in je auto wordt gezet. Ik heb er ook een gehad en dat is inderdaad veel beter dan die uniforme stoeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bij Recaro ook gewoon een aangepaste stoel kopen die matcht met je interieur.. heb toevallig eergister op de Brandweerbeurs in Gorinchem nog even op zon stoel gezeten.. compleet met VW-elec.verstel knopjes erop..

 

Je kan dan voor het mooi lijken 2 voorstoelen van Recaro nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden