Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 2,8 V6 2001


rallyegolf driver

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik heb zelf ook een 2.8 V6 en reken meestal nadat ik getankt heb wat ik gereden heb.

Als ik gewoon normaal rijd (geen fille, rustig optrekken, laten uitrollen enzo) haal ik 1:10

 

Maar als je gek gaat doen zal het verbruik natuurlijk omhoog gaan.

Dik trappen haal je makkelijk 1:5.

Dus ligt heeeeel erg aan je rechtervoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi René,

Mijn ervaring komt overeen met die van Paulussssss.

Ik heb een 2001 3BG 2.8 V6 4motion variant, en als je inderdaad normaal rijdt en wat van het "nieuwe rijden" toepast (met name het vroeg doorschakelen is helemaal geen probleem met het koppel van de V6, en juist dat drukt het verbruik waanzinnig), dan is een verbruik tussen 1:9 en 1:10 heel makkelijk haalbaar. Als je veel in de stad zit, zal je dit echter niet halen.

Heen en weer vanuit regio Utrecht naar Düsseldorf (in Duitsland 170 gereden waar mogelijk en waar het mag) en een verbruik van 1:9,5 gehaald.

Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aanschaf van de V6; het plezier in het rijden maakt het meerverbruik meer dan goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:shock:

Ik krijg de indruk dat de 3BG, ondanks zijn meergewicht, toch zuiniger is dan de 3B. Op lange provinciale wegen met 80 kmh constant, red ik net 1 op 10, bij constant 120 is dat al 1 op 9. Laat staan als je daar ook nog wat stadsverkeer bij krijgt.

Dus blijkbaar zijn de gegevens van Paulusss en Robert65 meer relevant voor de topicstarter dan mijn verbruiksgegevens, het gaat immers om een 3BG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

hartelijk dank voor jullie antwoorden, ik zou zaterdag gaan kijken voor een v6, maar heb dat op basis van onder andere jullie antwoorden geannuleerd.

 

het gaat om een v6 4motion die te koop staat bij www.jurjensautomotive.nl, echter geen APK en geen Bovag garantie. Dat heeft de keuze voor mij duidelijk gemaakt.

 

Een hele mooie complete auto, maar de zoektocht gaat verder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verwacht niet te veel van garantie en APK.

Garantie op een Passat uit 2001 zal sowieso niet al te veel inhouden.

Ik heb bij mijn aanschaf (in Duitsland) een soort van aankoopkeuring bij een officiële VW dealer laten uitvoeren.

Die draaien er niet om heen en noemen alles wat niet goed is.

Weten immers ook precies waar de zwakke punten zitten.

Zelf het verlopen van de verbandtrommel kwam op de tekortkomingenlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Verwacht niet te veel van garantie en APK.

Garantie op een Passat uit 2001 zal sowieso niet al te veel inhouden.

Ik heb bij mijn aanschaf (in Duitsland) een soort van aankoopkeuring bij een officiële VW dealer laten uitvoeren.

Die draaien er niet om heen en noemen alles wat niet goed is.

Weten immers ook precies waar de zwakke punten zitten.

Zelf het verlopen van de verbandtrommel kwam op de tekortkomingenlijst.

 

Daar wil ik toch op inhaken (garantie). Ik heb vorig jaar ook een 3bg uit 2001 gekocht, met 6 maanden BOVAG garantie. Daar ben ik achteraf gezien zeer blij mee, aangezien er o.a. een ruilmotor in gezet moest worden (en wat ander kleiner ongerief, o.a. deursloten, comfortmodule, etc.).

 

Zonder garantie was ik zeker een paar duizend euro lichter... Je kan ook 'geluk' hebben en een goede auto treffen, maar garantie kan soms net 't verschil maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:shock:

Ik krijg de indruk dat de 3BG, ondanks zijn meergewicht, toch zuiniger is dan de 3B. Op lange provinciale wegen met 80 kmh constant, red ik net 1 op 10, bij constant 120 is dat al 1 op 9. Laat staan als je daar ook nog wat stadsverkeer bij krijgt.

Dus blijkbaar zijn de gegevens van Paulusss en Robert65 meer relevant voor de topicstarter dan mijn verbruiksgegevens, het gaat immers om een 3BG.

 

lees dit ff ,maar jij hebt het verbruik van een w8 :shock: maar je hebt er maar 6 :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden