Ga naar inhoud
  • 0

Licht schurend geluid bij remmen


kvG

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
ik heb een Passat gekocht om niet handig te hoeven zijn. :roll: Hoe doe ik dit? :embarassed:

 

helaas repareerd een passat zichzelf ook niet

als je niet hendig bent dan adviseer ik je om naar de locale garage te gaan :cry:

als je het toch zelf wilt proberen

hef de auto op met de auto kriek waar de remmen lawaai maken , neem de band af ( tot hier toe moet nog kukken he)

chech als de blokken versleten zijn dit zie je door naar de dikte van het rem beleg te kijken

als er niks mis mee is kijk dan als de remblokken toevallig geen rand raken van de rem schijf

dit zie je als er een groef in het blinkende gedeelte van de schijf is

als geen van bijde het geval is dan zit er een steentje of vuil tussen de remmen en dit lost zich meestal vanzelf op

aan de hand van de fotos kan ik je het een en ander uitleggen

hoop hier een beetje mee te helpen

grz guy

post-3679-1423824672,8263_thumb.jpg

post-3679-1423824672,9513_thumb.jpg

post-3679-1423824673,0607_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil even schrijven dat ik een bijna nieuwe Caddy heb (nu 7700 km op de teller) en eigenlijk vanaf het begin dat ik hem heb hoor ik ook de remmen schuren. Hij remt voor de rest prima zonder problemen. Dus het hoeft niet perse versleten te zijn maar kan gewoon een bijgeluid zijn zeg maar.

 

Gr. Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Golf IV maakte met remmen ook dat schurende geluid, de dealer heeft toen ik hier over klaagde eerst de remmen schoongemaakt, toen de remblokken afgevlakt, toen nieuwe remblokken geplaatst maar allemaal zonder resultaat :( .

Ik heb hier een aantal jaar mee gereden en heb toen bij de plaatselijke automaterialenzaak nieuwe schijven en blokken gehaald en nooit meer een schurend geluid gehoord (wel als er na langere tijd een beetje roest op zit maar dit is na een paar keer remmen weg) Dus ik vermoed dat dit gewoon een slechte schijf/blok combinatie van VW is geweest. Mijn Passat heeft hier gelukkig (nog) geen last van :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb een licht schurend geluid bij mijn achter remmen, het geluid is niet aanwezig als ik rem maar het is er gewoon, dit heb ik al sinds vorig jaar, de dealer heeft vorig jaar en vorige week alles los gehad en schijfjes effe afgeslepen ( het beroemde randje) maar alles zonder resultaat, Het geluid is er nog steeds, de dealer kan er niks meer aan doen zeggen ze, nu is er twee jaar geleden nieuwe schijfen onder gegaan, en in die periode heeft een maatje mijn handrem aangetroken &E)(@#)@!$(& :angry: , misschien dat het daar aan kan liggen.

Ik zal zelf maar eens een keer alle los gooien en luisteren en kijken waar het nou presies vandaan komt... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat bij de achterremmen veel voorkomt is dat de geleidebussen, of iig 1 ervan vast gaat zitten en dat zorgt bijna altijd voor een schurend geluid omdat de blokken niet goed meer teruggedrukt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En hoe is dat te verhelpen??

 

wat bij de achterremmen veel voorkomt is dat de geleidebussen, of iig 1 ervan vast gaat zitten en dat zorgt bijna altijd voor een schurend geluid omdat de blokken niet goed meer teruggedrukt worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden