Van de week zat ik lekker te tuffen op de snelweg toen mijn Passat 2.0 TDI (170pk) er opeens mee ophield. Eenmaal bij de dealer aangekomen bleek er een storing te zitten in een van de pompverstuivers. Nou heb ik het een en ander gelezen over dit euvel en ik ben nog niet helemaal zeker of het nou de pompverstuivers zijn of de kabelboom.
De auto staat nu bij een bevriende garage (geen VW dealer) en die heeft geconstateerd dat een van de pompverstuivers daadwerkelijk kapot is. Nu heb ik een aantal vragen, die ik voor het gemak even opsom:
- Kan de conclusie getrokken worden dat een van de pompverstuivers kapot is door een voor een de stekkertjes los te trekken of kan het dan ook de kabelboom zijn?
- Kan de kabelboom doorgemeten worden, want ik las op een ander forum dat dit niet kon, maar dat was slechts een enkele post die dat stelde.
- Is het verstandig om nu meteen de kabelboom te vervangen?
Ik heb ook een aantal topics gelezen over een defecte tandempomp, maar als ik het goed begrepen heb is dit te controleren door het benzinefilter te checken. Dit hebben we gedaan en deze is schoon. Kan iemand bevestigen of deze methode van controleren juist is?
Mijn laatste vraag: wat zijn de beste stappen om nu te ondernemen?
Vraag
Rad0x
Goedendag mensen,
Van de week zat ik lekker te tuffen op de snelweg toen mijn Passat 2.0 TDI (170pk) er opeens mee ophield. Eenmaal bij de dealer aangekomen bleek er een storing te zitten in een van de pompverstuivers. Nou heb ik het een en ander gelezen over dit euvel en ik ben nog niet helemaal zeker of het nou de pompverstuivers zijn of de kabelboom.
De auto staat nu bij een bevriende garage (geen VW dealer) en die heeft geconstateerd dat een van de pompverstuivers daadwerkelijk kapot is. Nu heb ik een aantal vragen, die ik voor het gemak even opsom:
- Kan de conclusie getrokken worden dat een van de pompverstuivers kapot is door een voor een de stekkertjes los te trekken of kan het dan ook de kabelboom zijn?
- Kan de kabelboom doorgemeten worden, want ik las op een ander forum dat dit niet kon, maar dat was slechts een enkele post die dat stelde.
- Is het verstandig om nu meteen de kabelboom te vervangen?
Ik heb ook een aantal topics gelezen over een defecte tandempomp, maar als ik het goed begrepen heb is dit te controleren door het benzinefilter te checken. Dit hebben we gedaan en deze is schoon. Kan iemand bevestigen of deze methode van controleren juist is?
Mijn laatste vraag: wat zijn de beste stappen om nu te ondernemen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten