Ga naar inhoud
  • 0

Motor opgeblazen


jeroennl2008

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

sow, da's geen lekkere binnenkomer op dit forum :shock:

Ik heb er niet veel verstand van maar het feit dat je remmen ineens minder werken duidt volgens mij op een gebrek aan vacuum. Het zou kunnen zijn dat er een slang van de turbo of intercooler losgeschoten is. Branden er ook lampjes op je dashboard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is volgens mij wel een goed teken, er staat me iets bij dat een defecte turbo altijd een motorstoring en noodloop oplevert en dan blijft je oranje engine-lampje branden. Misschien heb je dus mazzel gehad, maar dat oordeel laat ik liever aan de experts van dit forum over...

 

B.t.w. als je gelegenheid hebt, stel jezelf dan even voor in het forum "Ik ben ... en ik rij ...", dat is hier een goede gewoonte :wink:

Hopelijk komt er vanavond nog even een deskundige voorbij in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is de bekende joy rider modus

de passat springt in deze modus nadat er gek bij gereden word , en al zeker door studenten die de onderdelen niet kunnen betalen voor hem te repareren

hoe kun je dit verhelpen

de passat alle dagen wassen en heel goed verzorgen , nooit meer zot doen met de motor ,

en na een maand of 2 gaat dit vanzelf over ,

:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dit is de bekende joy rider modus

de passat springt in deze modus nadat er gek bij gereden word , en al zeker door studenten die de onderdelen niet kunnen betalen voor hem te repareren

hoe kun je dit verhelpen

de passat alle dagen wassen en heel goed verzorgen , nooit meer zot doen met de motor ,

en na een maand of 2 gaat dit vanzelf over ,

:mrgreen:

 

 

 

de passat alle dagen wassen en heel goed verzorgen

 

en de rest van de passat's op dit forum ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk niet dat de motor "opgeblazen" is hoor ...

Dat de remmen niet naar behoren werken lijkt idd eerder of er wat los is geschoten ofzow?

Bij dat "zot rijden", heb je dan ook veel geremd enzo?

 

Overigens af en toe is 5000 toeren maken kan volgens mij geen kwaad, ALS ie op temp° is natuurlijk.

Gebeurt bij mijn Passat ook soms ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt mij ook dat het gewoon moet kunnen, die 5000rpm. Het rode gebied staat er niet voor niks natuurlijk. Daar mag je wel in komen, als is het echter wel maar ff. Je vraagt op dat moment wel het max van je motor en als er al iets op springen staat kan dat wel de drempel zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, ik trek hem dikwijls in zijn 2e naar 5000 toeren hoor. Merk dan niets abnormaals.

Maar van de druk kan er wel een darm ofzo losschieten natuurlijk.

Eerst en vooral zou ik al dingen eens checken vooraleer het ergste te denken.

En al rijdend uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net nog eventjes getest, en het lijkt wel of een nachtje rust hem goed heeft gedaan. Heb al met volle kracht door kunnen trekken tot 160km zoals vanouds, en het lijkt wel of alles weer goed is behalve dat de problemen met de rem nog als enigste aanwezig zijn. Hij remt een stuk stroever als eerst. Ook komt er veel herrie van het luchtfilter onder de motorkap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou wel eerst eens gaan kijken wat er aan de hand is met je motor voor je er weer mee gaat rijden, en al helemaal met zulke snelheden. Auto's repareren met een nachtje rust werkt helaas niet (was het maar zo) en er is dus iets mis met de motor of toebehoren. De kans is vrij groot dat je alsnog de boel helemaal aan gort draait als je dan 160 gaat rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo te horen lijkt het of er een slang in het turbo/intercooler systeem is losgeschoten / gebarsten. m.i. zou de motor dan bij extra belasting ook gaan stotteren / inhouden... Echt ff controleren anders rijdt je waarschijnlijk serieuze motorschade!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo uit de reactie te lezen heb je geen opgeblazen motor inderdaad.... Ik heb met mijn Opel Kadett (niet allemaal beginnen te lachen....!!!) een echte gehad..

De achterliggers verdwenen op de snelweg in een dikke wolk olie en stoom....

De cilinderkop is daarna gevlakt, cilinders gereinigd, nieuwe zuigers erin nieuwe slangen en nieuwe filters erin en het beestje draaide weer.. Beter dan ooit..

 

Daar zat voor de rest geen electronica aan vast,, ik denk dat je daar nu wel last van hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden