jeroennl2008 Geplaatst 25 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2010 - Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 25 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2010 sow, da's geen lekkere binnenkomer op dit forum Ik heb er niet veel verstand van maar het feit dat je remmen ineens minder werken duidt volgens mij op een gebrek aan vacuum. Het zou kunnen zijn dat er een slang van de turbo of intercooler losgeschoten is. Branden er ook lampjes op je dashboard? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroennl2008 Geplaatst 25 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2010 Nee er zijn betere binnenkomers ja:D Als ik contact maak gaan natuurlijk alle lampjes branden, en na enkele seconden blijft alleen de accu en de theepot met een druppel eraan ( geen idee welke dat is, haha) en als ik de auto start brand er gelukkig niks Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 25 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2010 Dat is volgens mij wel een goed teken, er staat me iets bij dat een defecte turbo altijd een motorstoring en noodloop oplevert en dan blijft je oranje engine-lampje branden. Misschien heb je dus mazzel gehad, maar dat oordeel laat ik liever aan de experts van dit forum over... B.t.w. als je gelegenheid hebt, stel jezelf dan even voor in het forum "Ik ben ... en ik rij ...", dat is hier een goede gewoonte Hopelijk komt er vanavond nog even een deskundige voorbij in dit topic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 25 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2010 In mijn Passat 3B TDI 90 PK kreeg ik in geval van een noodloop nooit een motorstoringslampje gek genoeg, dus het kan nog steeds een motorstoring zijn. Even laten uitlezen bij een forumlid in de buurt om te kijken wat voor foutmeldingen in het geheugen staan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 dit is de bekende joy rider modus de passat springt in deze modus nadat er gek bij gereden word , en al zeker door studenten die de onderdelen niet kunnen betalen voor hem te repareren hoe kun je dit verhelpen de passat alle dagen wassen en heel goed verzorgen , nooit meer zot doen met de motor , en na een maand of 2 gaat dit vanzelf over , Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rvarkelen Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 http://www.watbenjedan.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Belgische wijsheid Wellicht dat het idd verstandig is om te beginnen hem uit te laten lezen en onder de kap te zoeken naar visuele aanwijzingen. Een gescheurde of losse slang, olie waar het niet hoort etc... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passarjen Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 dit is de bekende joy rider modus de passat springt in deze modus nadat er gek bij gereden word , en al zeker door studenten die de onderdelen niet kunnen betalen voor hem te repareren hoe kun je dit verhelpen de passat alle dagen wassen en heel goed verzorgen , nooit meer zot doen met de motor , en na een maand of 2 gaat dit vanzelf over , de passat alle dagen wassen en heel goed verzorgen en de rest van de passat's op dit forum ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 frenske1973 Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Lol @ Guy!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Ik denk niet dat de motor "opgeblazen" is hoor ... Dat de remmen niet naar behoren werken lijkt idd eerder of er wat los is geschoten ofzow? Bij dat "zot rijden", heb je dan ook veel geremd enzo? Overigens af en toe is 5000 toeren maken kan volgens mij geen kwaad, ALS ie op temp° is natuurlijk. Gebeurt bij mijn Passat ook soms Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Lijkt mij ook dat het gewoon moet kunnen, die 5000rpm. Het rode gebied staat er niet voor niks natuurlijk. Daar mag je wel in komen, als is het echter wel maar ff. Je vraagt op dat moment wel het max van je motor en als er al iets op springen staat kan dat wel de drempel zijn natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Idd, ik trek hem dikwijls in zijn 2e naar 5000 toeren hoor. Merk dan niets abnormaals. Maar van de druk kan er wel een darm ofzo losschieten natuurlijk. Eerst en vooral zou ik al dingen eens checken vooraleer het ergste te denken. En al rijdend uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 gewoon ff uit laten lezen door iemand hier van het forum... Aandachtspunten: LMM N75 Lekke slang MAP sensor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroennl2008 Geplaatst 26 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Heb net nog eventjes getest, en het lijkt wel of een nachtje rust hem goed heeft gedaan. Heb al met volle kracht door kunnen trekken tot 160km zoals vanouds, en het lijkt wel of alles weer goed is behalve dat de problemen met de rem nog als enigste aanwezig zijn. Hij remt een stuk stroever als eerst. Ook komt er veel herrie van het luchtfilter onder de motorkap. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 26 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2010 Ik zou wel eerst eens gaan kijken wat er aan de hand is met je motor voor je er weer mee gaat rijden, en al helemaal met zulke snelheden. Auto's repareren met een nachtje rust werkt helaas niet (was het maar zo) en er is dus iets mis met de motor of toebehoren. De kans is vrij groot dat je alsnog de boel helemaal aan gort draait als je dan 160 gaat rijden... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 27 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2010 Precies Arjen. Ik zou eerst even laten kijken b ij iemand van forum met VAGcom of een garage. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 novello Geplaatst 27 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2010 Zo te horen lijkt het of er een slang in het turbo/intercooler systeem is losgeschoten / gebarsten. m.i. zou de motor dan bij extra belasting ook gaan stotteren / inhouden... Echt ff controleren anders rijdt je waarschijnlijk serieuze motorschade! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 cbr600f2003 Geplaatst 30 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2010 Zo uit de reactie te lezen heb je geen opgeblazen motor inderdaad.... Ik heb met mijn Opel Kadett (niet allemaal beginnen te lachen....!!!) een echte gehad.. De achterliggers verdwenen op de snelweg in een dikke wolk olie en stoom.... De cilinderkop is daarna gevlakt, cilinders gereinigd, nieuwe zuigers erin nieuwe slangen en nieuwe filters erin en het beestje draaide weer.. Beter dan ooit.. Daar zat voor de rest geen electronica aan vast,, ik denk dat je daar nu wel last van hebt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fect Geplaatst 30 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2010 stinkende geur kan nartuurlijk ook van je koppelings platen komen. dat je nu van alles merkt aan de auto kan ook komen doordat je geschrokken bent. maar even uit laten lezen kan nooit kwaad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jeroennl2008
-
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten