Ga naar inhoud

Passat R36


Joepke

Aanbevolen berichten

Volkswagen Passat R36 komt in de lente

Uitgegeven op donderdag 17 augustus 2006 om 11:33:00

 

Volkswagen komt in april 2007 op de markt met een supersnelle versie van de Volkswagen Passat.

 

Volkswagen lepelt de 3,6-liter motor uit de Volkwagen Touareg in de Volkswagen Passat. Niks nieuws, want in de Verenigde Staten is de motor al lang in de Passat leverbaar. In de Touareg en de Amerikaanse Passat komt die krachtbron tot 280 pk. Voor de Volkswagen R36, die voor volgend voorjaar op de kalender staat, wordt de 3,6-liter V6 FSI tot 300 pk opgevoerd. Verder is al bekend dat de motor wordt gekoppeld aan de DSG-versnellingsbak en dat er sportstoelen en de nodige spoilers worden gemonteerd.

 

Bron: nieuws.nl

post-2316-1423822037,9937_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerels...

 

1) Zo als hij er op deze foto's uit ziet weten jullie ook wel komt hij er dus nooit! Was voor de SEMA autoshow.

2) Het blok zal ongelooflijk snel worden maar het uiterlijk zal wel weer saai worden als je het vergelijkt met het blok. Zo ontzettend jammer...

 

Dus droom lekker verder we kunnen beter nog even wachten op de echte foto's voor dat we allemaal gaan kwijlen :wink:

 

Dat neemt niet weg dat deze concept passat ontzettend mooi is :kewl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet alleen donker te zijn hoor, het licht mag ook aan... (dan zie je tenminste nog iets) :wohow:

 

Ach, wij als ouwe rotten in het vak, weten de plekjes zo ook wel te vinden.. Maar inderdaad een beetje sfeer verlichting maakt het voor het oog ook erg leuk allemaal ;)

 

Nu maar weer ontopic dan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet alleen donker te zijn hoor, het licht mag ook aan... (dan zie je tenminste nog iets) :wohow:

 

Ach, wij als ouwe rotten in het vak, weten de plekjes zo ook wel te vinden.. Maar inderdaad een beetje sfeer verlichting maakt het voor het oog ook erg leuk allemaal ;)

 

Nu maar weer ontopic dan :P

HAHAHAHAHAHAHAHA

 

Maar on topic:

Vind het een hele nette(lees bruut/gaaf) auto.

Maar zal aardig wat moeten opbrengen ben ik bang van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Eindelijk een echte sportief georienteerde Passat. Van mij mag elke model van VW een R uitvoering hebben. 8)

 

Prijs zal wel flink tegen vallen, aangezien de 3.2 FSI 4Motion al min. €46.000 kost. :cry:

 

En dan mag er ook nog wel een flinke 6 cilinder diesel in komen. Ik heb al geruchten gehoord over een VR6 diesel... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle prijzen van het VW-concern vallen erg tegen...

Niet normaal meer wat een "volkswagen" tegenwoordig kost!

Je kan het bijna geen VOLKSwagen meer noemen

 

Tja het blijven duitse wagens, dus kwaliteit en voor kwaliteit zal je toch wat moeten betalen.

 

Wil je minder uitgeven dan zit je aan een kwalitatief mindere wagen vast zoals bijvoorbeeld een Franse bak.

 

Mij zal je nooit zien in een Franse wagen voor mij gaat de voorkeur uit naar een Duitse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitse kwaliteit en degelijkheid? Dat was ooit maar tegenwoordig is die kwalitiet toch een heel stuk minder geworden.

 

Als je het forum doorleest kom je genoeg problemen tegen en ik moet zeggen een Passat is toch geen goedkope auto.

 

De jappaners hebben nu de kwaliteit die de duitsers vroeger hadden. Maar ja een duitse auto blijft mooier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitse kwaliteit en degelijkheid? Dat was ooit maar tegenwoordig is die kwalitiet toch een heel stuk minder geworden.

 

Als je het forum doorleest kom je genoeg problemen tegen en ik moet zeggen een Passat is toch geen goedkope auto.

 

De jappaners hebben nu de kwaliteit die de duitsers vroeger hadden. Maar ja een duitse auto blijft mooier

 

Ben het niet helemaal met je eens. Heb 3 a 4 jaar lang op een Honda forum gezeten. EN wat kwam je daar ook een hoop ellende tegen niet normaal. Ik denk dat elke auto wel zijn kwaaltjes houdt maar meestal zijn het toch de auto's van duitse komaf die de hoogste ogen gooien op een enkeling daar gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet iets wat ik verzonnen heb. De ADAC onderzoekt elk jaar welke auto's het minste problemen ondervinden. De eerste 6 plaatsen op deze lijst zijn altijd bezet door Japanse merken ....

 

Dus ik bedoel maar de ADAC toch heel duits die op de eerste 6 plaatsen geen duits merk heeft staan.

 

Ieder merk heeft zijn kwalen maar blijkbaar zijn de japanners beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Antonio eens!

De duitse degelijkheid is allang vervlogen. Ook het feit dat ze ooit als Volkswagen werden gebouwd, dus een auto waar iedereen in zou moeten kunnen rijden qua financiën, is allang vervlogen. Reken eeens even om wat een nieuwe kale passat kost en je loopt tegen de 100.000 ouderwetse guldentjes... Als ik dan bijvoorbeeld kijk wat een nieuwe mondeo kost met alles erop en eraan...

Mijn volgende wagen zal dan ook geen volkswagen worden waarschijnlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Antonio eens!

De duitse degelijkheid is allang vervlogen. Ook het feit dat ze ooit als Volkswagen werden gebouwd, dus een auto waar iedereen in zou moeten kunnen rijden qua financiën, is allang vervlogen. Reken eeens even om wat een nieuwe kale passat kost en je loopt tegen de 100.000 ouderwetse guldentjes... Als ik dan bijvoorbeeld kijk wat een nieuwe mondeo kost met alles erop en eraan...

Mijn volgende wagen zal dan ook geen volkswagen worden waarschijnlijk :P

 

Ik weet niet hoe jij de euro's om rekend, maar de goedkoopste Passat op dit moment kost €28.590 en dat is 63.004 oude guldens. Ja, veel geld ben ik met je eens.

 

Maar alle auto's zijn duurder geworden, niet alleen bij VW.

Maar een gelijkwaardige Toyota Avensis kost €23.550 en dan heb na genoeg de zelfde uitrusting op een radio/cd na. Lijkt mij de keus makkelijk. Een in mijn ogen saaie Toyota, of een Passat. Dan kies ik de duurdere Passat. Helemaal als je de restwaarde bekijkt van een paar jaar oude auto.

Uiteraard is iedereen vrij te kiezen welke auto hij wil en wat hij van een auto vindt. Maar dat de degelijkheid/kwaliteit weg zou zijn bij VW? Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Japanse auto's hebben net zo goed kwaaltjes, terugroep acties, etc. Het zal best dat er cijfermatig meer VW's stil komen te staan dan Toyota's.

Maar ik zou nooit een Toyota/Mazda/Honda kiezen alleen al vanwege het design, afwerking van de auto of keuze in gebruikte materialen. Laat staan dat ik over motoren ga na denken of comfort/rij-ervaring. Er zijn hier en daar uitzonderingen, (betreffend een enkele sportwagen waar ik wel mee zou kunnen leven bijv. 350Z, RX). Ik blijf bij de duitse merken (VW/Audi/BMW). Het is niet voor niets dat die 3 merken vrijwel altijd de autotesten winnen maar het op aanschafprijs verliezen. Er zit wel degelijk verschil in.

 

Mijn mening he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe Mondeo Wagon(st220 3.0 v6 166Kw Handbak6) met alles erop en eraan kost ca 46.400 euro.

Let wel je koopt dan wel een 'oude' auto want binnen een korte tijd zal deze vervangen worden door een nieuw (en duurder) model. De duurste Passat(3.2 v6 fsi 4motion DSG highline 184kw) zit op 50.695 euro.

 

Ik vind dit dus een te verwaarlozen verschil, mede doordat de Passat een automaat heeft én 18kw-25pk meer heeft én 4wd heeft.

 

Bron Autotrader.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden