Ga naar inhoud
  • 0

Rammel in dashboard Passat 3C


Riconl

Vraag

net mijn Passat opgehaald maar nu zit er een vervelende rammel in mijn dashboard.

Klinkt als een schroef die los zit dus een soort metaal op metaal.

Het lijkt onder dat rooster vandaan te komen wat bovenop het dashboard zit. Er zit in dat rooster volgens mij ook een lichtsensor in het midden.

Geluid maakt hij bij 2000rpm dus exact als je 50km/h in de 3de versnelling rijdt.

Iemand bekend met zo'n rammel? Hoe krijg je dat rooster eruit dan kan ik er eens onder kijken.

Zou ook nog uit de middelste luchtroosters kunnen komen boven de knop voor de alarmlichten. Zijn die ook los te maken??

Hoop dat jullie wat tips hebben...vooral hoe dat rooster los kan en eventueel andere oorzaken van zo'n rammel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, heb ik ook. :(

Bij mij rammelt het tussen 2500-3000 toeren, dus de meest voorkomende toeren.

Heb zelf nog geen serieuze poging gedaan om dit te verhelpen.

Wellicht dat er iets is tussen gevallen vanuit de 2 laatjes onder het luchtrooster.

Misschien dat er iets ligt nabij de radio of clima.

 

Dan kun je hier je licht opsteken.

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=141

 

Demontage heb ik van het bovenste rooster niet kunnen vinden. Helaas.

Van de middelste luchtroosters zie onder. Gebruik dan een platte schroevendraaier die je met tape omwikkelt ter voorkoming van beschadigingen.

post-5260-1423824545,4274_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus meerdere mensen met hetzelfde probleem. klinkt het bij jullie dan ook alsof er een schroef los zit?

Je hoort echt een metaal op metaal geluid. Heel irritant....had zelfs mijn renault niet.

Maar het moet eruit hahaha al moet de auto naar de dealer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het vermoeden, dat het kabels zijn die klapperen.

Ik heb mijn navigatie er al eens uitgehaald, maar dat leverde niet het beoogde resultaat op. Zal eens kijken of ik de roosters er heel uit krijg.

 

De dealer, daar breng ik hem niet heen.

Dan gaat de radio wel wat harder :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemiddag,

 

Ik heb dezelfde rammel ook gehad. Hij was even verholpen en heb hem al enige tijd weer.. rond de 1900-2200 toeren gaat het bij mij even rammelen..

 

Er schijnt een soort van elektrische kast achter de middenconsole te zitten, die hebben ze beter vastgezet, en toen was de rammel bij mij (even) verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gewoon trug rammelen :mrgreen:

voor rammeltjes te verhelpen kun je het best eens een dagje voor uittrekken

een iemand rijd en de ander localiseerd het gerammel

dan demonteren tot het verholpen is , er is geen ander manier men kan ook sommige delen gewoon losser of juist trug vast gaan zetten , of een kabel die ergens tegen licht , het is irritant zeker als men het niet vind

maar tot nu alle gerammel kunnen verhelpen

behalve die rammel in mij hoofd , daar valt niks meer aan te doen :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de bovenste rooster willen verwijderen van het dashboard van passat 2011 om te kijken wat daar onder zit.

Zou er een center speaker willen in plaatsen als dat mogelijk zou zijn.

Kan iemand mij daar meer informatie over geven.

Heb het internet afgezocht maar vind er geen gegevens over of een handleiding.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoor wat gerammel tussen de 2200-3000 toeren, de ene keer hoor ik het wel en de andere keer weer niet. Ik had dit eerst niet, ik heb het echter sinds oktober, ik denk dat er iets er tussen in is gekomen of gevallen... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dit gerammel ook.

 

als ik mijn middelste roosters dicht draai, en wat meer dan dat hij eigenlijk kan (dus harder doordraaien en vasthouden) gaat de gerammel weg.

volgens mij is het de klep in de rooster dat trilt.

 

bij een forumleed was het de plaat achter het navigatie systeem.

hij had zijn RNS eruit gehaald en heeft zo gereden zo kwam hij erachter dat het de ''plaat'' achter de RNS systeem trilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Eindelijk heb ik gevonden wat het probleem van de rammel in het dashboard is, het is de kachelradiator in het dashboard. (achter de radio)

Nu nog kijken of ik er zo bij anders moet het dashboard eruit! Ben zo blij dat het niets met de motor is. Moet niet kunnen zoiets, ongelooflijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben mijn passat 3c rammelvrij aan het maken en ik kwam een paar locaties tegen die volgens mij potentieel verdacht zijn;

- radio/navigatie bekabeling en aansluiting met zijkanten. Even radio/navi eruit en torxschroefjes losdraaien, kabels vastzetten/afdekken, stukken vilt gebruiken om binnenkant van het gat te bekleden op een paar logische plekjes en naden preventief opvullen en dan alles vastdraaien etc

- aansluiting van dashboard op zijkanten, even dashboard eruit (zie kennisbank), preventief opvullen en vastdraaien. De "brievenbus" waar het onderhoudsboek in zit, vertrouw ik nog niet helemaal, maar daar kon ik niet veel mee. Iemand ervaring mee?

- plastic kapje aan rechterkant van dashboard als je bijrijdersdeur open doet; even de veertjes opnieuw uitduwen en klemzetten met wat vilt ofzo. Plastic op plastic is sowieso verdacht bij mij. Overigens een leuk plekje om iets te verbergen.

- en de zijspiegels (!!), die met een bepaalde frequentie trillen als ik over richels heenrijd in combinatie met mijn KW-schroefverenset, bv voor een verkeerslicht. Hier heb ik het langst naar gezocht, omdat ik de bron binnen de auto zocht en het maar sporadisch trilde. Per toeval ben ik erachter gekomen.

Gewoon even licht met je vinger tegen de bovenkant van je zijspiegels tikken en je weet of ze kunnen trillen. Het is eenvoudig met een stukje plakvilt op te lossen of -inderdaad- je radio wat harder zetten.

- afdekkapje binnenspiegel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb de roosters en de radio eruit gehaald, rammel blijft. Lijkt ergens achter de tellerunit vandaan te komen ..... is behoorlijk irritant .... oplossingen zijn hogere toeren rijden ;), langere bak eronder ;), harder rijden ;), muziek harder zetten .... serieus, heeft iemand het probleem inmiddels opgelost, wij hebben een Passat uit 2005 (09.) dus modeljaar 2006 ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar precies komt het geluid vandaan,is het bij dashboard of ergens anders ?

 

 

heb de roosters en de radio eruit gehaald, rammel blijft. Lijkt ergens achter de tellerunit vandaan te komen ..... is behoorlijk irritant .... oplossingen zijn hogere toeren rijden ;), langere bak eronder ;), harder rijden ;), muziek harder zetten .... serieus, heeft iemand het probleem inmiddels opgelost, wij hebben een Passat uit 2005 (09.) dus modeljaar 2006 ....

 

Is dit het antwoord die je zoekt Rachid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden