Ga naar inhoud

Wegen in België zijn slecht!


bm-er

Aanbevolen berichten

Iedereen die wel eens in België komt weet het al, maar het was nu zelfs in het nieuws:

http://nos.nl/video/145191-protest-tege ... elgie.html

 

Ze hebben zelfs 20 jaar achterstand in het onderhoud! :blink2:

 

Hoewel het hier na de winter ook minder is, kan het altijd slechter. Lijkt me erg lastig voor degene die met 18" of groter rondrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eens eerder gemeld maar met een vol beladen wagen had ik in NL meer touches met de wielkassen dan in BE en FR bij elkaar, het wegdek in BE is wel een drama maar NL loopt niet heel ver daarachter qua potholes de laatste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

belgie ja met zijn denderende wegen , en wij maar wegen belasting betalen

waar gaat al dat geld in gods naam naartoe , waarschijnlijk voor al die alochtonen die 500 euro per dag krijgen als ze geen onderdak hebben

en ondertussen blijven de echte problemen liggen

de ring rond hasselt is een echte ramp , zelfs al met 16 ers voelt men de enen put na de andere , de enigste stukken die er dan wel goed bij liggen dat is waar ze recent weer een flits paal bij gezet hebben want dat moet goed reflecterend wegdek zijn waar die palen staan en daar leggen ze dan een vers laagje asfalt op

dus als je opeens in belgie na een rot stuk baan een vers laagje asfalt betreed en je rijd te snel , flits :evil::evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in belgie dus moet elke dag naar het werk over die wegen :S En daarna met de truck alleen maar over die wegen :P

 

Ik weet wel waar ze zitten omdat ik het zelfde stukje doe met de auto dus rij gewoon dan ff bewust links of houd erg rechts aan.

 

Tevens was op de radio dat het geld ook nog eens ver op is om die gaten bvb te vullen... laat staan het wegdek zelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wegen zijn zeer slecht in belgie , maar wij werken weleens voor de vlaamse overheid .

Dan hoor je weleens het een en ander , 20 jaar achterstallig onderhoud kun je niet in 5 jaar goed maken .

En in valt er een gat in het wegdek vullen ze dit op met gietasfalt of koude asfalt dit zijn tijdelijke oplossingen , en wordt dot er weer uitgereden dan worden de gaten alleen maar groter .

Ze zijn al bezig om de voegovergangen van land na viaduct te vervangen .

Maar in belgie is het zo ze gooien de weg dicht en ze kijken wel waneer het klaar is , is een heel verschil met nederland daar krijgen we een weekeind en dan moet het klaar zo niet komen er forse boetes .

Hier in nederland zou dit jaar bespaart worden op asfalt en betonreparaties aan de wegen , maar door de strenge winter is er veel zoab kapot gevroren

dus zou er weer geld bij moeten om alles te repareren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eens eerder gemeld maar met een vol beladen wagen had ik in NL meer touches met de wielkassen dan in BE en FR bij elkaar, het wegdek in BE is wel een drama maar NL loopt niet heel ver daarachter qua potholes de laatste tijd.

 

Klopt. Op het moment dat ze ergens 10km asfalt aan het repareren zijn rijden er op die 10km voor en na zoveel zware machines dat ze dat wegdek weer naar de gallemiezen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wc0en6.jpg

Vrijdag ochtend een oud collega aan de telefoon gehad. Hij had de velg van de vrachtwagen krom door een onverwachts diep gat. Schade word waarschijnlijk via België betaald.

Die kans is heel klein, verwacht er niet te veel van.

 

Men moet kunnen bewijzen dat je geen kant meer uit kon om het voorval (gat, verzakking, verhoging enz) te ontwijken + getuigen.

Ik kon bewijzen aan de hand van de foto dat het niet mogelijk was zowel links als rechts om te rijden maar..... geen getuigen :x nog in behandling via RechtsBijstand

 

Vandaag weer prijs reed achter een jeep hij er los over en ik BOENK onderkant en de vering totaal op zijn einde ingeslagen, en de ondelip heeft er een deuk aan overgehouden :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik alleen maar akkoord meegaan. Onze straat is op het einde onberijdbaar verklaart en de straat door het dorp als slechtste straat van de stad.

Ik kan er niet door, standaard auto's rijden hun onderkant gewoon kapot.

Op de snelwegen hier zijn er stukken van 50cm diameter en 10cm diep gewoon weg.

Straatje dat ik hier aant werk soms neem is erger.

Put is ongeveer 15-20cm diep, 50cm breed en als je het niet weet rij je er pal in.

Dus afremmen, er langs en dan slalommen rond andere putten.

Onlangs hebben ze hem dichtgegooid(met crappy asfalt), exact 6dagen later was alles er alweer uitgereden!!!

En wij maar massaal belasting betalen! Maar al het geld gaat richting Congo of allochtonen...

En zoals hierboven, ring rond Hasselt is ellende als je met een verlaagde auto rijdt.

Vorig jaar reed ik in een put, enkel schuurschade onderaan gelukkig.

Ik bel de politie dat er een wegverzakking was(stuk van 30cm breed en halve meter diep,asfalt was weggezakt).

Commentaar van de politie was of het dringend was ...

Ik zei HALLOOOO !!! Als er iemand snachts met een brommer of fiets induikeld,en er rijdt een auto kort achter wil je niet weten wat er gebeurt...

Ok we zullen eens kijken als we tijd hebben.

Ik belde dus om 17u, er is een bord gezet om 23u :-( En de put is een week later gerepareerd ... Triestig noem ik dat. Maar wel massale snelheidscontroles overal(maar dit is weer wat anders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Dit las ik 2 keer in deze topic: "Maar al het geld gaat richting Congo of allochtonen..."

 

Wat bedoelen jullie met allochtonen? Ik ben ook een allochtoon en ik moet zeggen dat ik me best wel beledigd voel. Ik heb ook gewoon een baan en betaal ook alle belastingen net als jullie....... :|:embarassed:

 

Wel een beetje krom zulke reacties. Jammer hoor. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje "weldenkend mens" weet ook dat je niet zomaar alles kunt roepen zonder daar onbedoeld de verkeerde mensen mee op de teentjes te kunnen trappen. Simpelweg een beetje opletten wat je schrijft lijkt mij. :wink:

Maar laten we er nu niet meer woorden aan vuil maken en weer ontopic gaan.

 

Naast de slechte wegen zijn er ook erg mooie wegen, zoals een stuk E42 achter Verviers. Daar heb je een mooi stuk asvalt wat glooiend naar beneden gaat een dal in. Lekker stukje om ff gas te geven, mits ze er niet staan te flitsen natuurlijk :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Je hebt gelijk, we zijn er klaar mee. Niks meer erover te melden.

 

Hier in purmerend heb je ook zulke gaten! Zat laatst te wachten bij de stoplicht tegenover die gaten, komt er opeens een arme Golf 1 aangereden en zit die gaten niet.

 

Hij rijdt er volop overheen. Je ziet hem gewoon omlaag en dan weer omhoog gaan. Wel een grappig gezicht... totdat het jezelf overkomt. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden