Ga naar inhoud

  • 0

automaat weer klaar/update 3 automaat


Ydwer

Vraag

was gister lekker bezig met de passie om de xenon lampen te vervangen.

Jeroen kwam ook even langs.en we keken even naar de oliedop

schrik van mijn leven witte mayo sludge onder de dop :shock:

dus meteen kijken naar kv niv en ja onder peil(maar dat was wel vaker)

en dus olie peil en kleur ook even bekijken,en de olie zag er wel normaal uit van kleur

en was zelf wat onder niv.

het is wel zo dat mijn vrouw 14 km perdag rijd :blink:

 

maak mij wel erg zorgen of het een lekke koppakking is :(

dat is bij een w8 niet zo ff gepiept,en dan nog de kosten :?

 

ben nu ook niet echt in mijn hum meer :(

vrijda moet de passie toch naar de vw garage dus vrijdag avond weten jullie meer.

groet ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Die keerringen heb ik ook gehad toen ik de auto net had. Zijn inderdaad prijzige reparaties vanwege het werk wat erin zit, maar blijven doorrijden is op termijn nog veel duurder. Goed dus dat je dat toch laat fixen. En die sludge hoef je niet van wakker te liggen, had ik ook veel last van. Maar de laatste tijd veel lange afstanden gereden en er is niks meer aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:D:D:D

goed nieuws na een hele nare ondekking genoemd in het openings topic

ben ik er net achter gekomen dat ik een koelvloeistof lekkage heb bij de radiateur

dus sluit dat gelukkig uit dat ik geen lekke koppakking heb :)

ik was net met de hond wezen lopen en toe zag ik dus dat er een paar druppen kv op de grond lag,

en na een inspectie met de zaklamp zag ik aan rechter kant bij radiateur kv drupjes.

dus dat word volgende week sleutelen ..

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat je de keering al had laten vervangen? :mrgreen:

Bij mij koste dit grapje toen €235,00 was vaste prijs bij de dealer.

De dealer vertelde mij toen dat je zeker niet te lang moet wachten met vervangen omdat er maar 0,8ltr olie

in dit bakje gaat. een nieuwe eindaandrijfbak voor een W8 kost maar €1200,00 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat je de keering al had laten vervangen? :mrgreen:

Bij mij koste dit grapje toen €235,00 was vaste prijs bij de dealer.

De dealer vertelde mij toen dat je zeker niet te lang moet wachten met vervangen omdat er maar 0,8ltr olie

in dit bakje gaat. een nieuwe eindaandrijfbak voor een W8 kost maar €1200,00 :D

 

ja die keering is vervangen+nieuwe olie in de tussenbak

aankomende vrijdag gaat de automaatbak een grondige beurt krijgen

ze hadden de verkeerde filter de vorigekeer :|

zaterdag zelf remblokjes vervangen achter plus opsporen lekkage kv

volgende maand nieuwe lucht intr en brandstof filters,en 9liter nieuwe longlife 5w30 :embarassed:

zo dan ben ik weer 3000 euro lichter,maar hobby....... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

€ 3000,00 is toch een beetje heel erg veel. :lol:

Betreft olie, bij mij zit er 0w/30 Castrol in en elke 10.000 km nieuwe, vooral bij korte stukken rijden

om de 10.000 km vervangen.

Bij mij gaf hij na 9000 km al de eerste melding olie te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:D:D:D

goed nieuws na een hele nare ondekking genoemd in het openings topic

ben ik er net achter gekomen dat ik een koelvloeistof lekkage heb bij de radiateur

dus sluit dat gelukkig uit dat ik geen lekke koppakking heb :)

ik was net met de hond wezen lopen en toe zag ik dus dat er een paar druppen kv op de grond lag,

en na een inspectie met de zaklamp zag ik aan rechter kant bij radiateur kv drupjes.

dus dat word volgende week sleutelen ..

 

vr grt ydwer

Gelukkig weer een meevaller :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo vandaag bij Pruijs geweest met de passie

daar hebben ze de automaat olie afgetapt,was erg erg zwart :shock:

de monteur had het al over motor olie :blink:

maar netjes nieuwe atf plus filter er weer in :mrgreen:

ze hadden zich wel een beetje verkeken in de duur van het werk ivm het afkoellen van de atf olie

voor het peilen,het blijkt dat de w8 een extra oliekoeller heefd en dat de olie dan van 80 graden

naar 30 graden moet koelen, en dan weer bij draaiende motor rond de 40gr moet zijn en bijgevuld moet worden

dus een aardig klusje voor die mannen

maar ben zeer netjes geholpen bij Pruijs

de automaat schakeld weer super strak :mrgreen:

greetz Ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden