Ga naar inhoud

  • 0

automaat weer klaar/update 3 automaat


Ydwer

Vraag

was gister lekker bezig met de passie om de xenon lampen te vervangen.

Jeroen kwam ook even langs.en we keken even naar de oliedop

schrik van mijn leven witte mayo sludge onder de dop :shock:

dus meteen kijken naar kv niv en ja onder peil(maar dat was wel vaker)

en dus olie peil en kleur ook even bekijken,en de olie zag er wel normaal uit van kleur

en was zelf wat onder niv.

het is wel zo dat mijn vrouw 14 km perdag rijd :blink:

 

maak mij wel erg zorgen of het een lekke koppakking is :(

dat is bij een w8 niet zo ff gepiept,en dan nog de kosten :?

 

ben nu ook niet echt in mijn hum meer :(

vrijda moet de passie toch naar de vw garage dus vrijdag avond weten jullie meer.

groet ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Witte mayo is zeer waarschijnlijk van alleen maar korte stukjes rijden. Ik denk dat de W8 na die 14km niet eens geheel op temperatuur is, zeker de olie niet. Dat betekend dat de waterdamp (die tijdens het afkoelen van het motorblok met de buitenlucht mee het blok in komt) dus nooit volledig uit de olie is verdampt. Ik denk dan ook dat de mayo alleen in de dop zit, en nergens anders. Bij de vuldop kan volgens mij lucht de motor in komen tijdens het afkoelen van het blok.

Gewoon een kwestie van regelmatig het blok geheel warm rijden. Kortom, af en toe naar de buren om ff lekker een paar uurtjes te blazen. Wat is daar nou mis mee?

 

Ik heb ook zoiets gehad. Met mijn destijds nieuwe lease-Golf IV (2.0 benzine) reed ik elke dag 7km heen en 7km terug, je wil niet weten hoe die dop er altijd uitzag aan de binnenkant.

 

Je kan toch de olietemperatuur via de clima uitlezen? Gewoon even aan je vrouw vragen of ze dat deze week elke dag even wil doen op de heen- en terugreis voordat ze uitstapt, en dan weet je gelijk hoe of wat. Eerst voldoende informatie verzamelen, en dan pas conclusies trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Witte mayo is zeer waarschijnlijk van alleen maar korte stukjes rijden. Ik denk dat de W8 na die 14km niet eens geheel op temperatuur is, zeker de olie niet. Dat betekend dat de waterdamp (die tijdens het afkoelen van het motorblok met de buitenlucht mee het blok in komt) dus nooit volledig uit de olie is verdampt. Ik denk dan ook dat de mayo alleen in de dop zit, en nergens anders. Bij de vuldop kan volgens mij lucht de motor in komen tijdens het afkoelen van het blok.

Gewoon een kwestie van regelmatig het blok geheel warm rijden. Kortom, af en toe naar de buren om ff lekker een paar uurtjes te blazen. Wat is daar nou mis mee?

 

Ik heb ook zoiets gehad. Met mijn destijds nieuwe lease-Golf IV (2.0 benzine) reed ik elke dag 7km heen en 7km terug, je wil niet weten hoe die dop er altijd uitzag aan de binnenkant.

 

Je kan toch de olietemperatuur via de clima uitlezen? Gewoon even aan je vrouw vragen of ze dat deze week elke dag even wil doen op de heen- en terugreis voordat ze uitstapt, en dan weet je gelijk hoe of wat. Eerst voldoende informatie verzamelen, en dan pas conclusies trekken.

 

 

Dat zou idd ook nog kunnen.

Dop schoonmaken, en dan regelmatig de handel goed warm stoken.

Vervolgens dop goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry, ik heb iets verkeerds gezegd. Bij de 3B/BG kan alleen de snelheid via de clima uitgelezen worden, naast andere clima-instellingen:

http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/klima/codes.htm

 

Volgens mij kan het bij de 3C wel, daar was ik even mee in de war.

Je hebt wel een losse module die het kan, maar standaard is het zeker niet:

http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?t=1041

 

Anders waarschijnlijk met VAG-COM, maar dat doe je niet even tussendoor.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de olietemperatuur kun je proberen via vag-com de temperatuur uit te lezen:

 

[17 - Instrumenten], alle meetwaardeblokken.

 

Group 003 Koelvloeistof en Olie

 

1.Koelvloeistof, temperatuur

2.Olieniveau, ok - niet-ok

3.Olietemperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vrijdag gaat de W8 naar Pruijs in Groningen

en dan laat ik een full boddy scan doen :cry:

om te zien wat er met mijn passie is.

 

bedankt voor de tip Antonio

 

vr grt ydwer

 

zit er erg mee in mijn maag dat er wat met de passie is :!:

het is een hobby met liefde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vrijdag gaat de W8 naar Pruijs in Groningen

en dan laat ik een full boddy scan doen :cry:

om te zien wat er met mijn passie is.

 

bedankt voor de tip Antonio

 

vr grt ydwer

 

zit er erg mee in mijn maag dat er wat met de passie is :!:

het is een hobby met liefde.

 

Komt goed schatje :wink:

 

thanks maatje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal wel niks zijn, je moet die van me ouders zien! elke keer van beijum naar kardinge.

Dat ding heeft in 1 jaar 10.000km gelopen.

Ik moet wel zeggen dat ik bij Pruijs nooit goed ben geholpen! altijd als ik binnen kom voel ik me niet serieus genomen.

Daar heb je weer zoon snotneus denken ze dan. nou ja ik denk dat hun dat denken.

Als ik daar binnen loop kan ik 5min wachten voor dat er 1 wat tegen mij zegt, als ze al wat zeggen soms krijg ik ook alleen maar een knik van ja zeg het maar.

Als je zelf begind te praten sta je altijd bij de verkeerde, ja vraag die en die maar als of ik weet hoe iedereen daar heet!

Misschien dat ze volwassen mensen wel serieus nemen en tja aan zoon W8 kun je natuurlijk ook wel makkelijk geld verdienen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch nog even een hart onder de riem voor Ydwer.

 

Ik heb zakelijk in een VW-derivaat gereden (Skoda 1,6 op LPG).

En dat was met name 's winters een ware mayo-fabriek. Zelfs als de motor door en door warm was (en dat moet 'ie toch wel zijn na een kilometer of 40) was ik in het koude seizoen een geduchte concurent van Remia. Koelwater bleef keurig op niveau, olie in het carter normaal van kleur.

Ik denk dat het bij jou de combinatie is van de korte ritten en het koude seizoen.

Ben benieuw wat er uit de full body scan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oil_cap_800.jpg

 

Zo lang het niet zo erg is als deze kan het enigzins meevallen. Heb ook al vaker gehoord dat VW motoren bij veel korte stukken/weinig rijden andere oliekleuren krijgen... :roll:

 

Nou, mijn dealer kan dat ook heel erg goed met een 1.8T

 

 

Waarom denk je dat die 1.8T ooit verkocht werd? Wist men bij VW zeker dat de dealers bestaansrecht hadden na een aantal jaren. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Nou, mijn dealer kan dat ook heel erg goed met een 1.8T

 

 

Waarom denk je dat die 1.8T ooit verkocht werd? Wist men bij VW zeker dat de dealers bestaansrecht hadden na een aantal jaren. :?

 

 

Zo erg is het ook niet. De 6 jaar dat erin rij mag ik niet klagen, alleen ben ik dit jaar even aan de beurt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo erg als op foto boven is het niet gelukkig.

de schrik is meer in combi van laag kv niv en mayo op de dop.

heb de dop zondag schoongemaakt en was gister gelukkig schoon.

ga nu zo naar garage, grote beurt automaat en vervanen keering en motor check.

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

update

 

Gister de auto naar Pruijs gebracht

daar werd ik serieus ontvangen,na wat gebabbel ben ik weer weg gegaan,zonder de passie. :blink:

na enige tijd ging de tel.ze hadden ondekt dat ook de kering van tussen bak lekte dus die moest ook vervangen worden

+olie vervangen van tussen bak,maar de uitlaat moest wel compleet los :| motorisch was er niets bijzonders na test rit etc

toen even later ging weer de tel :shock: ik dacht schit :shock: dit gaat niet goed,

het bleek dat ze de verkeerde zeef hadden voor de automaat,dus ze konden niet de grote beurt uitvoeren.

gelukkig hadden ze de bak olie er nog in zitten :) ,dus volgende week weer even naar garage

ze boden wel netjes hun exscusses aan.

 

greet ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden