Ydwer Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 was gister lekker bezig met de passie om de xenon lampen te vervangen. Jeroen kwam ook even langs.en we keken even naar de oliedop schrik van mijn leven witte mayo sludge onder de dop dus meteen kijken naar kv niv en ja onder peil(maar dat was wel vaker) en dus olie peil en kleur ook even bekijken,en de olie zag er wel normaal uit van kleur en was zelf wat onder niv. het is wel zo dat mijn vrouw 14 km perdag rijd maak mij wel erg zorgen of het een lekke koppakking is dat is bij een w8 niet zo ff gepiept,en dan nog de kosten ben nu ook niet echt in mijn hum meer vrijda moet de passie toch naar de vw garage dus vrijdag avond weten jullie meer. groet ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 The Master Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Dat zijn de mindere berichten, Ydwer. Hopelijk valt het mee. Zal inderdaad geen goedkope reparatie zijn, tja daar heb je ene W8 voor he!!! Succes ermee! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Witte mayo is zeer waarschijnlijk van alleen maar korte stukjes rijden. Ik denk dat de W8 na die 14km niet eens geheel op temperatuur is, zeker de olie niet. Dat betekend dat de waterdamp (die tijdens het afkoelen van het motorblok met de buitenlucht mee het blok in komt) dus nooit volledig uit de olie is verdampt. Ik denk dan ook dat de mayo alleen in de dop zit, en nergens anders. Bij de vuldop kan volgens mij lucht de motor in komen tijdens het afkoelen van het blok. Gewoon een kwestie van regelmatig het blok geheel warm rijden. Kortom, af en toe naar de buren om ff lekker een paar uurtjes te blazen. Wat is daar nou mis mee? Ik heb ook zoiets gehad. Met mijn destijds nieuwe lease-Golf IV (2.0 benzine) reed ik elke dag 7km heen en 7km terug, je wil niet weten hoe die dop er altijd uitzag aan de binnenkant. Je kan toch de olietemperatuur via de clima uitlezen? Gewoon even aan je vrouw vragen of ze dat deze week elke dag even wil doen op de heen- en terugreis voordat ze uitstapt, en dan weet je gelijk hoe of wat. Eerst voldoende informatie verzamelen, en dan pas conclusies trekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 14 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 hoe zou je de olie temp kunnen uitlezen via de clima? grt ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Witte mayo is zeer waarschijnlijk van alleen maar korte stukjes rijden. Ik denk dat de W8 na die 14km niet eens geheel op temperatuur is, zeker de olie niet. Dat betekend dat de waterdamp (die tijdens het afkoelen van het motorblok met de buitenlucht mee het blok in komt) dus nooit volledig uit de olie is verdampt. Ik denk dan ook dat de mayo alleen in de dop zit, en nergens anders. Bij de vuldop kan volgens mij lucht de motor in komen tijdens het afkoelen van het blok.Gewoon een kwestie van regelmatig het blok geheel warm rijden. Kortom, af en toe naar de buren om ff lekker een paar uurtjes te blazen. Wat is daar nou mis mee? Ik heb ook zoiets gehad. Met mijn destijds nieuwe lease-Golf IV (2.0 benzine) reed ik elke dag 7km heen en 7km terug, je wil niet weten hoe die dop er altijd uitzag aan de binnenkant. Je kan toch de olietemperatuur via de clima uitlezen? Gewoon even aan je vrouw vragen of ze dat deze week elke dag even wil doen op de heen- en terugreis voordat ze uitstapt, en dan weet je gelijk hoe of wat. Eerst voldoende informatie verzamelen, en dan pas conclusies trekken. Dat zou idd ook nog kunnen. Dop schoonmaken, en dan regelmatig de handel goed warm stoken. Vervolgens dop goed in de gaten houden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Ga even lekker een rondje toeren, kilometerje of 50-100, snelweg, lekker de gang erin en dan nog eens kijken onder die dop. Is het vast weg. En geef je vrouw een fiets! voor de korte stukjes........... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 14 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Ga even lekker een rondje toeren, kilometerje of 50-100, snelweg, lekker de gang erin en dan nog eens kijken onder die dop. Is het vast weg. En geef je vrouw een fiets! voor de korte stukjes........... ja dat zei ze zelf ook al Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 http://link.marktplaats.nl/329988556 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Sorry, ik heb iets verkeerds gezegd. Bij de 3B/BG kan alleen de snelheid via de clima uitgelezen worden, naast andere clima-instellingen: http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/klima/codes.htm Volgens mij kan het bij de 3C wel, daar was ik even mee in de war. Je hebt wel een losse module die het kan, maar standaard is het zeker niet: http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?t=1041 Anders waarschijnlijk met VAG-COM, maar dat doe je niet even tussendoor......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Voor de olietemperatuur kun je proberen via vag-com de temperatuur uit te lezen: [17 - Instrumenten], alle meetwaardeblokken. Group 003 Koelvloeistof en Olie 1.Koelvloeistof, temperatuur 2.Olieniveau, ok - niet-ok 3.Olietemperatuur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Prcs, die had ik ook al gevonden. Je bent me net voor Antonio Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Prcs, die had ik ook al gevonden. Je bent me net voor Antonio Ik ben er niet zeker van dat het werkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Nee ik ook niet, maar niet geschoten is altijd mis he Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 14 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2010 Dat is ook waar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 15 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2010 vrijdag gaat de W8 naar Pruijs in Groningen en dan laat ik een full boddy scan doen om te zien wat er met mijn passie is. bedankt voor de tip Antonio vr grt ydwer zit er erg mee in mijn maag dat er wat met de passie is het is een hobby met liefde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 impalacoupe_67 Geplaatst 16 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2010 vrijdag gaat de W8 naar Pruijs in Groningenen dan laat ik een full boddy scan doen om te zien wat er met mijn passie is. bedankt voor de tip Antonio vr grt ydwer zit er erg mee in mijn maag dat er wat met de passie is het is een hobby met liefde. Komt goed schatje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 16 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2010 Hoop dat het gunstig uitpakt en niet de koppakking is.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 16 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2010 vrijdag gaat de W8 naar Pruijs in Groningenen dan laat ik een full boddy scan doen om te zien wat er met mijn passie is. bedankt voor de tip Antonio vr grt ydwer zit er erg mee in mijn maag dat er wat met de passie is het is een hobby met liefde. Komt goed schatje thanks maatje.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sander101 Geplaatst 16 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2010 Zal wel niks zijn, je moet die van me ouders zien! elke keer van beijum naar kardinge. Dat ding heeft in 1 jaar 10.000km gelopen. Ik moet wel zeggen dat ik bij Pruijs nooit goed ben geholpen! altijd als ik binnen kom voel ik me niet serieus genomen. Daar heb je weer zoon snotneus denken ze dan. nou ja ik denk dat hun dat denken. Als ik daar binnen loop kan ik 5min wachten voor dat er 1 wat tegen mij zegt, als ze al wat zeggen soms krijg ik ook alleen maar een knik van ja zeg het maar. Als je zelf begind te praten sta je altijd bij de verkeerde, ja vraag die en die maar als of ik weet hoe iedereen daar heet! Misschien dat ze volwassen mensen wel serieus nemen en tja aan zoon W8 kun je natuurlijk ook wel makkelijk geld verdienen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW-18T Geplaatst 17 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2010 ...........................en tja aan zoon W8 kun je natuurlijk ook wel makkelijk geld verdienen.... Nou, mijn dealer kan dat ook heel erg goed met een 1.8T Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robert65 Geplaatst 17 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2010 Toch nog even een hart onder de riem voor Ydwer. Ik heb zakelijk in een VW-derivaat gereden (Skoda 1,6 op LPG). En dat was met name 's winters een ware mayo-fabriek. Zelfs als de motor door en door warm was (en dat moet 'ie toch wel zijn na een kilometer of 40) was ik in het koude seizoen een geduchte concurent van Remia. Koelwater bleef keurig op niveau, olie in het carter normaal van kleur. Ik denk dat het bij jou de combinatie is van de korte ritten en het koude seizoen. Ben benieuw wat er uit de full body scan komt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Texpert Geplaatst 18 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2010 Zo lang het niet zo erg is als deze kan het enigzins meevallen. Heb ook al vaker gehoord dat VW motoren bij veel korte stukken/weinig rijden andere oliekleuren krijgen... Nou, mijn dealer kan dat ook heel erg goed met een 1.8T Waarom denk je dat die 1.8T ooit verkocht werd? Wist men bij VW zeker dat de dealers bestaansrecht hadden na een aantal jaren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW-18T Geplaatst 18 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2010 Nou, mijn dealer kan dat ook heel erg goed met een 1.8T Waarom denk je dat die 1.8T ooit verkocht werd? Wist men bij VW zeker dat de dealers bestaansrecht hadden na een aantal jaren. Zo erg is het ook niet. De 6 jaar dat erin rij mag ik niet klagen, alleen ben ik dit jaar even aan de beurt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 19 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 maart, 2010 zo erg als op foto boven is het niet gelukkig. de schrik is meer in combi van laag kv niv en mayo op de dop. heb de dop zondag schoongemaakt en was gister gelukkig schoon. ga nu zo naar garage, grote beurt automaat en vervanen keering en motor check. vr grt ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Daniel_tdi Geplaatst 19 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 maart, 2010 We wachten met spanning af sterkte iig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 20 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2010 update Gister de auto naar Pruijs gebracht daar werd ik serieus ontvangen,na wat gebabbel ben ik weer weg gegaan,zonder de passie. na enige tijd ging de tel.ze hadden ondekt dat ook de kering van tussen bak lekte dus die moest ook vervangen worden +olie vervangen van tussen bak,maar de uitlaat moest wel compleet los motorisch was er niets bijzonders na test rit etc toen even later ging weer de tel ik dacht schit dit gaat niet goed, het bleek dat ze de verkeerde zeef hadden voor de automaat,dus ze konden niet de grote beurt uitvoeren. gelukkig hadden ze de bak olie er nog in zitten ,dus volgende week weer even naar garage ze boden wel netjes hun exscusses aan. greet ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Ydwer
was gister lekker bezig met de passie om de xenon lampen te vervangen.
Jeroen kwam ook even langs.en we keken even naar de oliedop
schrik van mijn leven witte mayo sludge onder de dop
dus meteen kijken naar kv niv en ja onder peil(maar dat was wel vaker)
en dus olie peil en kleur ook even bekijken,en de olie zag er wel normaal uit van kleur
en was zelf wat onder niv.
het is wel zo dat mijn vrouw 14 km perdag rijd
maak mij wel erg zorgen of het een lekke koppakking is
dat is bij een w8 niet zo ff gepiept,en dan nog de kosten
ben nu ook niet echt in mijn hum meer
vrijda moet de passie toch naar de vw garage dus vrijdag avond weten jullie meer.
groet ydwer
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
16
4
4
3
Popular Days
14 ma
14
2 apr
8
20 ma
5
29 ma
5
Top Posters For This Question
Ydwer 16 posts
jeroen 4 posts
dieseltje 4 posts
antonio 3 posts
Popular Days
14 ma 2010
14 posts
2 apr 2010
8 posts
20 ma 2010
5 posts
29 ma 2010
5 posts
53 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten