Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen/vragen dubbeldin radio/navigatie/DVD Groupsbuy


VW Marco

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Nu ik de radio een tijdje in gebruik heb, ook maar een paar bevindingen van mijn kant.

Misschien dat iemand nog een paar antwoorden heeft, die ik niet heb kunnen vinden:

 

- IGO ziet er grafisch mooi uit en werkt perfect. Alleen de stemmen vind ik een stuk minder. Er worden teveel aanwijzingen gegeven en het klinkt nu ook niet echt geweldig. Bovendien stopt telkens de muziek. Heb deze dus maar uit gezet.

er zijn mogelijkheden om daar wat in te knippen dat je minder aanwijzingen krijgt ik ben het aan het bekijken

 

- Er zit een mooie ritcomputer op IGO. Helaas wordt deze telkens gereset als de auto uit is geweest. Hebben anderen dit ook of is hier iets aan te doen? waar bevind die zich???? :) en het nut ervan, of bedoel je geschiedenis?

 

- Ik vind het jammer dat de schil van de radio en de SD kaart-weergave totaal verschillend is. Zou fraaier zijn als deze meer op elkaar afgestemd waren. Vooral die blauwe kleur van SD-kaart weergave ziet er niet zo heel gelikt uit. idd

 

- Als ik in navigatiemodus zit en een mp3 nummer op de achtergrond afspeel en een nummer verder wil gaan, doe ik dit via menu en dan naar SD. Helaas stopt de muziek dan. Ook vanuit SD kaart naar equalizer instellingen stopt de muziek. Is hier een oplossing voor? door gewoon op de nav knop te duwen dan ga je naar je laatst geselecteerd scherm namelijk sd

 

- Bluetooth /carkit werkt perfect. Geluid ook prima en ben ook voor de andere kant goed te verstaan. In bluetooth modus, kan ik naar oproepenlijst en kan ik ingekomen telnrs of uitgaande telnrs zien. Ik kan een nummer selecteren, maar hoe kan ik deze bellen? blijven duwen dacht ik maar ben niet zeker

Voor de rest bevalt me de radio prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zag dat er wat vragen waren over de ondersteuning voor MFD. Ik heb een filmpje gemaakt van mijn 3C radio en daar zie je ook de MFD ondersteuning met het chinese teken boven.

 

In de MFD wordt dus alleen CD, DVD en Radio info gegeven en dan nog alleen het nr van de track en de tijd. Voor de radio alleen de frequentie waar deze op staat afgestemd.

 

Uhm hoe komt het dat jij een klok in beeld hebt op je scherm ? Lijkt me wel fijn op de radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net nog contact gehad over het kleine Highline display, waarin chinese tekens boven in staan.

Hier kan momenteel nog niets aan gedaan worden.

Verder heb ik nog een aantal wensen ingediend voor de software ontwikkelaars.

- TMC

- Telefoonboek

- Naam zichtbaar van de beller

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Bob Cui een prive bericht gestuurd en hoop dat hij erop zal reageren. Ik ben zelf software ontwikkelaar geweest en heb hem gevraagd om de bronbestanden voor de radio. Ik denk namelijk dat als deze bestanden op de 1 of andere manier vrijgegeven kunnen worden, wij (ik en nog wat andere mobiele "freubelaars" van o.a. XDA en Modaco) dit toestel echt bijzonder veel verbeteren.

 

Ik denk dat dit echter onmogelijk wordt, mede vanwege licenties op de Zoran software, maar goed: Niet geschoten is altijd mis. Al kunnen we alleen maar de GUI zelf veranderen en (beter) ontwerpen.

 

Ik denk overigens dat val de 3 punten TMC erg lastig gaat worden. Voor zover mij bekend, is er geen data pad van de Samsung Windows CE GPS omgeving naar de Zoran Media omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kun je niets van een radio af kopieren ?

 

Jawel, maar enkel van de WinCE omgeving.. De "radio" omgeving zit zo dicht als een.. ik weet niet wat. Dat gedeelte is encrypted jammer genoeg. Daarvoor zul je toch echt de spullen van de leverancier moeten krijgen. Is tot nu toe nog nooit iemand gelukt, dus verwacht hier niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat betreft die RDS. Ik heb de laatst gekregen update van Alle op een FAT 32 geformateerde SD gezet en in het apparaat gestopt. Hij update toen zichzelf en hij doet het nu perfect.

Raar dat hij het bij Jarno dan niet doet........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb net nog contact gehad over het kleine Highline display, waarin chinese tekens boven in staan.

Hier kan momenteel nog niets aan gedaan worden.

 

Ik ken de Aziatische cultuur een beetje.. Er bestaat ook gewoon kans dat ze trots zijn en graag aan de wereld willen laten zien dat het een Chinees product is.. Zal me niet eens verbazen :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bluetooth /carkit werkt perfect. Geluid ook prima en ben ook voor de andere kant goed te verstaan. In bluetooth modus, kan ik naar oproepenlijst en kan ik ingekomen telnrs of uitgaande telnrs zien. Ik kan een nummer selecteren, maar hoe kan ik deze bellen? blijven duwen dacht ik maar ben niet zeker

Voor de rest bevalt me de radio prima!

 

DOOR HET NUMMER TE SELECTEREN KOMT DEZE BOVENAAN IN HET VAKJE.

 

HOUD DEZE EVEN INGEDRUKT .. DAARNA WORD CONTACT GEBELD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb Bob Cui een prive bericht gestuurd en hoop dat hij erop zal reageren. Ik ben zelf software ontwikkelaar geweest en heb hem gevraagd om de bronbestanden voor de radio. Ik denk namelijk dat als deze bestanden op de 1 of andere manier vrijgegeven kunnen worden, wij (ik en nog wat andere mobiele "freubelaars" van o.a. XDA en Modaco) dit toestel echt bijzonder veel verbeteren.

 

Ik denk dat dit echter onmogelijk wordt, mede vanwege licenties op de Zoran software, maar goed: Niet geschoten is altijd mis. Al kunnen we alleen maar de GUI zelf veranderen en (beter) ontwerpen.

 

Ik denk overigens dat val de 3 punten TMC erg lastig gaat worden. Voor zover mij bekend, is er geen data pad van de Samsung Windows CE GPS omgeving naar de Zoran Media omgeving.

 

hoe kom jij erbij dat deze van Bob Qui afkomstig zijn.

dus hier heb jij het over de WITSON. want daar heb je Bob Qui voor nodig.

 

de radio's van UGO hebben wel dezelfde look.. maar komen die, denk jij , toch bij Witson vandaan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat betreft die RDS. Ik heb de laatst gekregen update van Alle op een FAT 32 geformateerde SD gezet en in het apparaat gestopt. Hij update toen zichzelf en hij doet het nu perfect.

Raar dat hij het bij Jarno dan niet doet........

 

Nee, daar baal ik ook van. :(

Update op dezelfde manier uitgevoerd.

Ik heb zelfs het idee dat de radio-ontvangst door de upgrade slechter is geworden.

Radio 3 bv stoort nu ook. In mijn oude rcd had ik perfecte ontvangst.

 

Maakt het wat uit hoe ik de dubbele antenne-aansluiting heb aangesloten?

Misschien domme vraag, maar moet ik AF activeren voor RDS ontvangst. AF blijft bij mij knipperen. Is dat normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

AF = Alternatie Frequentie , dus als die aan het knipperen is dan is ie aan het zoeken naar een alternatieve frequentie, als die aan het knipperen is dan kan hij geen betere frequentie vinden. ( volgens mij???!!!)

nog korter samengevat, je ontvangst is slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begin nu wat probleempjes te krijgen met de radio. Als ik de radio aan heb, speelt hij niet altijd stereo meer. Je hoort soms het geluid van links naar rechts en van rechts naar links gaan met de boxen. Dus links doet het even niet meer en rechts wel en andersom. Dacht eerst dat het kwam door slecht ontvangst, maar ook in gebieden waar ik voorheen wel goed ontvangst had doet hij het ook. Aan de luidspreker instellingen heb ik niets veranderd, die staan goed.

Gekke is dat hij dit niet doet bij muziek van een CD of SD kaart.

 

Volgende probleem is de Bluetooth carkit. Mijn telefoon wilde nooit automatisch verbinden, dacht dat het aan de telefoon lag. Dus al die tijd moest ik even handmatig verbinden en dat deed ie het perfect. Sinds vorige week maakt hij ineens wel automatisch verbinding. Sinds gisteren hoor je wel het piepje dat hij verbinding maakt, en staat in mijn telefoonscherm ook "verbonden met CARKIT" Maar de carkit werkt dan niet, ook wordt het grijze bluetoothsymbooltje niet meer blauw. In de carkitmodus staat dan "disconnect" dus dat hij niet verbonden is.

Raar dus.

 

Zal maandag eens de boel resetten, wie weet helpt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo vandaag was het de beurt aan mijn Passie.

Voor diegene die nog moeten beginnen, sterkte, het is een berenklus maar het is te doen.

Als ik het kan dan kan iedere pannekoek het, ik ben absoluut geen held maar ik heb het wel gefixed.

Om jullie mee te laten genieten heb ik wat plaatjes met misschien toch weer wat tips voor jullie gemaakt.

 

Allererst heb je de volgende zaken nodig:

- Een vrije dag als je het in 1x wil doen.

- Dremel met grove en fijne slijpstukjes.

- Thorx schoevendraaier.

- T-Shirt of een oude doek.

- Stofzuiger.

- Dubbeldin frame + toebehoren (foto 1).

 

Foto 1:

2d83_1.jpg

 

Foto 2:

Eerst de knoppen er uit halen, ik fotografeer alles dan weet ik altijd weer hoe het zat.

dubbeldin01.jpg

 

Foto 3:

Bij climatronic wip je eerst het frame los zodat je de schoeven ziet zitten.

dubbeldin02.jpg

 

Foto 4:

Zoals gezegd ik leg alles vast dus ook de volgorde van de kabels van de clima.

dubbeldin03.jpg

 

Foto 5:

Het vak is leeg en het T-Shirt kan er in (lange mouwen zijn erg handig voor de hoekjes).

dubbeldin04.jpg

 

Foto 6:

Hier heb ik eerst het grove werk weggehaald.

Wel steeds je inbouwhouder passen dan weet je wat de volgende stap is wat je weg moet halen.

dubbeldin05.jpg

 

Foto 7:

Vervolgens kom je er achter dat de rode lijnen weggehaald moeten worden.

Wel opletten want vooral aan de linker en rechter vertikale kant is het aardig tricky.

Iets te ver is veel te ver. Kortom steeds weer frame er in en frame er uit.

Passen en proberen slijpen waar het nodig is en niet meer.

Beter 10 keer te veel gepast de 1 keer te weinig.

dubbeldin06.jpg

 

Foto 8:

Je zult merken dat de bovenhoeken niet helemaal weg hoeven.

Dit geeft je frame wat extra body, wel zo lekker vond ik zelf.

dubbeldin07.jpg

 

Foto 9:

Inmiddels heb ik het stalen frame aan de bovenkant al bevestigd (eerst oude verwijderen uteraard).

Daarnaa met veel slijpen, passen en meten kan het binnenframe er in.

Tip: check het papier (glijbaan), als je schoef valt ligt hij niet achter je dashboard maar gewoon op je vloer.

dubbeldin08.jpg

 

Foto 10:

Als alles klaar is en je rug is kapot, je vinger willen niet meer en je ruikt alleen nog maar kunstof dan kan het er zo uit komen te zien. Zoals je ziet aan de kwaliteit van de foto was het laat (22:00 uur).

Ook is het middelste brugje nog krom, die heb ik inmiddels vasty geklikt.

dubbeldin09.jpg

 

 

Waar ik tegenaan liep:

- Als je het binnenframe er in heb zitten komt het ergste werk nog.

- Bij terugplaatsen van Clima moet je de schroefklemmen even oprekken en over beide oogjes heenvouwen

(nu snap je niet wat ik bedoel, als je de er aan toe bent, ohhh jaa dat bedoelde hij, trust me).

- 1000x passen en kijken wat je weg moet halen werkt het allerbeste.

- Zet niet er veel druk op je dremel, als je uitschiet zit je zomaar in je dashboard, stay cool.

- Gebruik zo nu en dan een bril, heet kunstof in je ogen is niet fijn (been there, done that).

- T-Shirt regelmatig uithalen, uitkloppen en terugplaatsen.

- Voel steeds voor je gaat slijpen of er echt geen kabel ergens achter loopt.

- Neem pauzes, strek je rug, ik heb geen rug meer over.

- Wissel van passagier en bestuurdersstoel, net wat prettis is (ook voor je rug).

- Kunstof krult op bij warmte probeer dit direct weg te slijpen als het warm is, anders wordt het keihard.

- Bij mij was frezen aan de linkerkant lastiger dan de rechterkant, kunstof krulde meer op, ik zou dus steeds rechts starten.

 

Iemand nog vragen ?

Nee, sterkte ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik begin nu wat probleempjes te krijgen met de radio. Als ik de radio aan heb, speelt hij niet altijd stereo meer. Je hoort soms het geluid van links naar rechts en van rechts naar links gaan met de boxen. Dus links doet het even niet meer en rechts wel en andersom. Dacht eerst dat het kwam door slecht ontvangst, maar ook in gebieden waar ik voorheen wel goed ontvangst had doet hij het ook. Aan de luidspreker instellingen heb ik niets veranderd, die staan goed.

Gekke is dat hij dit niet doet bij muziek van een CD of SD kaart.

 

Volgende probleem is de Bluetooth carkit. Mijn telefoon wilde nooit automatisch verbinden, dacht dat het aan de telefoon lag. Dus al die tijd moest ik even handmatig verbinden en dat deed ie het perfect. Sinds vorige week maakt hij ineens wel automatisch verbinding. Sinds gisteren hoor je wel het piepje dat hij verbinding maakt, en staat in mijn telefoonscherm ook "verbonden met CARKIT" Maar de carkit werkt dan niet, ook wordt het grijze bluetoothsymbooltje niet meer blauw. In de carkitmodus staat dan "disconnect" dus dat hij niet verbonden is.

Raar dus.

 

Zal maandag eens de boel resetten, wie weet helpt dat.

 

Het probleem met stero heb ik ook. Het symbooltje van stereo verdwijnt dan ook. Ik heb nog steeds het idee dat de ontvangst door de update juist slechter is geworden.

 

Met de carkit heb ik geen enkel probleem. werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden