Ga naar inhoud

  • 0

2.0TDI met dsg goede combi?


Sabelis

Vraag

Hi,

Ik ben hier nieuw en heb al wat zitten te lezen maar kom toch met een paar vragen.

Ik wil een passat variant kopen met en 2.0TDI 140 pk motor en DSG automaat. De wagen mag ongeveer 200.000km hebben gereden en ik wil hem laten chippen.

Wat is jullie mening over de combi motor, DSG bak en chippen?

Is die 2.0 motor betrouwbaar en niet storingsgevoelig?

Is die DSG bak betrouwbaar en niet storingsgevoelig?

 

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

2L tot 2006 heeft een modificatie nodig aan de balansas/oliepomp

DSG is op zich betrouwbaar, alles hangt wel af van wat de vorige eigenaar ermee uitgespookt heeft..

 

Een specialist op het gebied van tuning met DSG is JDEngineering

 

Combinatie elke motor en DSG bak is subliem(vind ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik vraag me dit ook af.

Vraag me af of mijn auto hier ook aan "lijdt".

Ik moet eens kijken of ik een tandwielaandrijving heb of niet.

Ergens in 2006 zijn ze volgens mij overgegaan op tandwielaandrijving.

Weet iemand of dit makkelijk na te gaan is / te zien is (ben niet al te technisch zegmaar :? ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben er toen ook naar gaan zoeken nadat ik mijn passie had gekocht...

 

op dit forum is vanalles te vinden dmv. zoeken op balansas.

 

verder heb ik toen gevonden dat veel was bij het motorblok code BMP

zie ook deze post: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=31827&p=309537&hilit=wvw#p309537

 

Ik heb zelf ook een 2.0 tdi met dsg, en mij bevalt hij heel goed. Heb er wel nog maar 5000 mee gereden tot nu toe.. km stand nu is 69.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Wheeler,

 

De post van de serie chassisnummer had ik inderdaad ook al gevonden.

Valt mijn auto niet onder. Ik heb er nu zo'n 17.000 km mee gereden.

Teller staat nu op 117.000. De auto bevalt me ook uitstekend. Maar ben

toch niet echt gerust over de voorkomende problemen van de oliepomp/balansas.

Nieuw motorblok zou zegmaar een dure grap zijn :angry: . Laten we hopen dat

we niet met deze problemen te maken krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vader heeft een Skoda Octavia II 2.0 TDI Variant DSG gechipt (volgens mij bij de dealer, hij was al gechipt toen hij hem kocht).

Zijn Octavia is uit 2005 en heeft hij gekocht in 2007, of hij de modificatie gehad heeft, weet ik niet. Hij is in principe een rustige rijder, maar trekt wel 2 a 3 keer per jaar een caravan van 1480kg... Oostenrijk, Duitsland allemaal geen probleem.

 

Zoals matthijs al zei: ieder motor past bij een DSG, het rijdt echt helemaal geweldig! Als je de 2.0TDI laat chippen, krijg je in ieder geval een kanon! Neem hem af en toe mee met het excuus dat ik hem even nodig heb, maar dat is meer om ff de kick te krijgen van deze combi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij heb ik dit niet. mijn motorcode is BKP, Juni 2006, kan dit ook nog eens bij de dealer navragen maar aangezien ik daar vandaag alweer zo'n slechte ervaring mee opgedaan heb, zal ik eerst op zoek moeten naar een andere dealer.

 

Hoi Wheeler, heb jij de motorcodes ergens zien staan vwb het aandrijving oliepomp probleem?

Heb namelijk ook een 2.0 tdi, motorcode BKP van maart 2006. Op advies van Vdub heb ik vandaag gebeld met van Udenhout Den Bosch (daar is de auto afgeleverd). Maandag wordt ik hierover teruggebeld. De technische mannen waren aan het genieten van het weekeinde.

 

Zodra ik teruggebeld ben zal ik het even laten weten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem daarna is het uitlubberen van de passing (in de balansas) waar de stift in zit die de olie pomp aandrijft. Die draait door en weg olie druk...

 

Nieuwe balansassenset kopen voor € 1100 was geen optie want dan heb je vroeg of laat weer het zelfde probleem, dus deze vastlassen en zorgen dat er

0 slingering is..

 

oja als de auto zegt ,,cut -oof engine'' gelijk doen anders kost het je een turbo... en dat is veel werk om deze te vervangen bij een BMP 2.0 TDI!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij heb ik dit niet. mijn motorcode is BKP, Juni 2006, kan dit ook nog eens bij de dealer navragen maar aangezien ik daar vandaag alweer zo'n slechte ervaring mee opgedaan heb, zal ik eerst op zoek moeten naar een andere dealer.

 

Hoi Wheeler, heb jij de motorcodes ergens zien staan vwb het aandrijving oliepomp probleem?

Heb namelijk ook een 2.0 tdi, motorcode BKP van maart 2006. Op advies van Vdub heb ik vandaag gebeld met van Udenhout Den Bosch (daar is de auto afgeleverd). Maandag wordt ik hierover teruggebeld. De technische mannen waren aan het genieten van het weekeinde.

 

Zodra ik teruggebeld ben zal ik het even laten weten..

 

ja.. ik geloof op het audi forum, maar dat is al weer even geleden. Ben benieuwd wat jij te horen krijgt!

Als je wilt, stuur me even een pb met de uitslag.

 

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag werd ik heel netjes teruggebeld door een technische man van Udenhout. Hij kon mij jammer genoeg niet vertellen of de BKP 2006 een kettingaandrijving heeft of een tandwielaandrijving (oliepomp).

Volgens hem kon je het alleen zien als je de carterpan verwijderd... Hier staat zo'n anderhalf uur voor dus zo'n 150 a 160 euro.

Volgens hem wordt er zoewiezo geen coulance verleend als er niets aan de hand is. Mocht er iets in de soep lopen dan werd de ketting vervangen voor de tandwielvariant. Maar of dit standaard vergoed werd wist hij me geen antwoord te geven.

Zijn advies was: Gewoon doorrijden zolang je geen probleem hebt en mocht het kaputt gaan dan aan de bel trekken.

 

Ik hoop dat jij meer info bij je dealer krijgt want hier hebben we dus nog niets aan eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even naar een vriend rijden die een auto brug heeft auto omhoog , en plaat onder de wagen wegvijzen , dan carterpan er onderuit en zelf kijken is een werkje van een klein uurtje

kan men ook even olie wisselen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had m vandaag 2 x op de brug (ketelbrug a6) :mrgreen::mrgreen:

 

Wel een goed idee trouwens. Maar iemand zal toch met 100 % zekerheid moeten kunnen zeggen welke chassisno's het betreft??

 

Met de eerste tandwielversies schijnen ook problemen te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu heb ik deze advertentie gezien: http://link.marktplaats.nl/325098476

 

Er staat bij "Let op deze passat heeft afgelopen week, onderhoud gehad t.w.v. ? 2100!! Geheel aantoonbaar vervangen zijn de roetfilter, vliegwiel en het gaskleppenhuis, dus absoluut geen dure, vaak onverwachte, kosten meer!!"

 

Ben er nu alleen niet uit of dit nu een pre is. Deze onderdelen hoeven nu natuurlijk niet meer vervangen te worden en dat is een pre. Wil dat alleen iets zeggen hoe er met de auto om is gegaan en dat deze motorisch niet al te best zal zijn....

 

Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over 10.000 km als me passat een nieuwe riem nodig heeft zal ik dit hele gebeuren eens voorleggen bij de dealer en dan kunnen ze bij het verwisselen gelijk eens kijken wat mijn passat heeft. Mocht het een ketting zijn laat ik deze uiteraard gelijk wisselen voor een tandwielvariant.

 

Ben benieuwd maar voor mij mag het nog lang duren voordat de riem vervangen moet worden haha :D . Altijd een hele dure grap he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?

 

 

Ik niet.

 

 

Maar zo op het oog is het wel een mooie kleur :mrgreen: en goede uitvoering.

 

Het enige wat mij opvalt is de kleinere maat velgen, heb zelf ook 16 inch en dat valt naderhand toch een beetje tegen.. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind de prijs ook erg laag. Zou dit niet gelijk vertrouwen.

Zoals ahp78 zegt heb ik ook een half jaar geleden een hele hoop meer betaald voor me DSG uit 2006.

Is dan wel een highline en wat minder kilometers maar toch.....

Is weinig geld voor deze passat met 191.000 km die ook nog pas geleden een flinke grote beurt gehad heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie meningen.

Ik ben niet voor de passat uit bovenstaande advertentie gegaan maar heb een andere gekocht.

Zelfde kleur als uit bovenstaande advertentie maar dan met 17 inch velgen (inderdaad veeeeel mooier dan 16 inch).

Verder open dak, 2.0 en DSG (was te verwachten en rijdt echt super), mistlampen en verstralers pdc voor en achter, automatische airco en radio cd.

Verder zit er nog een parrot carkit in en een trekhaak.

Het is een sportline uitvoering.

Koste 13.900 met 196.000 kms.

Als ik het nummerbord echter invoer bij bv autoweek (91-SL-ZK) komt er uit dat de nieuwprijs €51.777 was..... Als ik nu de extra opties bij de €41.645 optel die een sportline koste kom ik nog iets van €5000 tekort. Heb geen flauw idee waar dat in is gaan zitten....

Maar, ben erg blij met de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat betreft chippen in combi met dsg,

laat je eerst goed adviseren door JD of hartog tuning. (deze twee gaven mij dezelfde antwoorden op het chippen en dsg)

niet alle dsg bakken kunnen zomaar tot over de 320-340 Nm getild worden. (maakt ook nog uit of het een 6 of 7 versnelligen heb of welk jaar)

 

Hartog en JD begrensen dan je koppel. veel andere tunners doen dit niet!

(als je bij JD op de site kijkt zie je dat je auto met een handbak 390Nm is en de dsg 350Nm)

 

Nu is 350Nm niet slecht hoor :wink: ik redt het alleen als ik meer aanpas dan een chippie :angel:

 

wat rijden betreft, ik ben echt verkocht na 3 weken rijden met een dsg bak, zeker als je daglijks in de file staat.

 

Lees net dat je je keus heb gemaakt, heel veel Veilige Kilometers toegewenst met je nieuwe aankoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden