Ga naar inhoud

  • 0

2.0TDI met dsg goede combi?


Sabelis

Vraag

Hi,

Ik ben hier nieuw en heb al wat zitten te lezen maar kom toch met een paar vragen.

Ik wil een passat variant kopen met en 2.0TDI 140 pk motor en DSG automaat. De wagen mag ongeveer 200.000km hebben gereden en ik wil hem laten chippen.

Wat is jullie mening over de combi motor, DSG bak en chippen?

Is die 2.0 motor betrouwbaar en niet storingsgevoelig?

Is die DSG bak betrouwbaar en niet storingsgevoelig?

 

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor je reactie.

Ik was met een eerder passat (1.9 105 pk met handbak) naar chipmeister geweest en dat beviel prima. Die reed net als die 2.0 die ik nu heb.

Maar daar heb jij ivm die DSG bak een minder gevoel bij?

Zie dat je die DSG bak ook weer software matig kan "upgraden".....

 

Keuzes .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ vdub niet alle dsg bakken kunnen dat. vraag maar aan JD/Hartog.

 

@Sabelis rij even naar Alkmaar (Hartog) of bel/email naar JD en je weet wat je limit is (aan de veilige kant)

Je hoeft het daar niet te doen, maar je ben wel een stuk wijzer.

 

Hielp mij in indergeval wel bij de keuze..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast micah1969

Beste Sabelis,

 

Ik heb vorige maand ook een passat 2.0 tdi dsg mei 2006 met 190.000km gekocht.

Was ook een beetje sceptisch over het aantal kilometers dat de auto gereden had, maar tot nu toe totaal geen spijt.

Vorige week een weekje wintersport en heerlijk gereden op de autobahn.

 

Ik ben zeer tevreden over de auto.

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aantal kilometers was niet waar ik mee zat, 190k dan zit je nog niet op de helft van wat die motor aan kan :-)

Wil hem echter nog gaan chippen en wist niet hoe dat ging met deze motor en met deze versnellingsbak.

Had hiervoor een 1.9 105 pk en die was gechipped sneller dan deze origineel.

Als deze gechipped is is dat weer rechtgezet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er achter gekomen dat de wagen veel koelvloeistof verbruikt :(

Dinsdag kreeg ik een melding op het display en heb er ik ruim een halve liter ingegooid tot het halverwege de bol zat. Het is nu donderdag, ik heb er nu weer ongeveer 200km mee gereden en hij staat op de streep bij het minimum......

Ik heb 3 maanden garantie op motor en bak, hoop niet dat ik er gebruik van moet gaan maken maar vrees het ergste.

Het is me ook niet opgevallen dat er vloeistof onder de wagen ligt, wel dat hij redelijk zwaar remt op de motor de eerste km's als hij koud is. Weet niet of dat ergens op duid...

Witte wolken zijn me niet opgevallen terwijl dat bij dit koelvloeistof verbruik toch wel zichtbaar zou moeten zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als hij mayo in de vuldop heeft en hij stoot witte rook uit (weet btw niet of dit bij een diesel ook zo is, ken dit van het vorige autotje van mijn vriendin) dan heb je de koppakking lek en komt er koelvloeistof in de motor (toch?).

 

Bij haar was het de koppakking vervangen... gelijk een paar kleine dingetjes meegenomen..... toch al snel 600,- euri's..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ben bij de garage geweest .....

Radiator kapot, gaat 650 Euro's kosten .....

Verder hoorde de monteur het 2 massa vliegwiel

Er waren onder de auto twee rubbers bij de wielophanging voor waarvan er één kapot was, beide vervangen was ook 350 Euro's

 

Als ik het 2 massa vliegwiel moest vervangen kwam dat op iets van 1300 Euro's.....

 

Ben nu lichtelijk depressief zoals jullie kunnen begrijpen :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou ben bij de garage geweest .....

Radiator kapot, gaat 650 Euro's kosten .....

Verder hoorde de monteur het 2 massa vliegwiel

Er waren onder de auto twee rubbers bij de wielophanging voor waarvan er één kapot was, beide vervangen was ook 350 Euro's

 

Als ik het 2 massa vliegwiel moest vervangen kwam dat op iets van 1300 Euro's.....

 

Ben nu lichtelijk depressief zoals jullie kunnen begrijpen :-(

 

Dat is lekker dan!

Weer een dure grap :angry: .

Auto's .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk toch dat je in dit geval met zulke kosten in zo'n korte tijd wel iets kan halen bij de verkopende partij.. of je nu met of zonder garantie hebt gekocht.. al is het sam/sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden