Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch verstellen r.buitenspiegel bij achteruit 3C


Carpcore

Vraag

Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe Passat Variant type 3C/B6.

 

Ik heb het Licht en Zicht II pakket als extra optie genomen waarmee ik dus electrisch inklapbare buitenspiegels heb en een automatisch gedimde linkerbuitenspiegel.

Tevens kan ik de spiegels synchroon verstellen ( optie in de boordcomputer plus ).

 

Wat de folder en het instructieboekje tevens aangeven is dat ik de rechter buitenspiegel zo kan programmeren dat wanneer ik de auto in zijn achteruit zet, de spiegel automatisch naar beneden draait zodat je oa de stoeprand kan zien bij inparkeren. Een fijne hulp, zeker bij protectie van mijn lichtmetalen velgen, echter kan ik nergens deze optie in de auto terugvinden. Ook de dealer heeft niet echt een idee hoe en wat.

 

Iemand hier die me wat verder kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Thunderflash,

 

Dank voor de link. Ik had wel even gezocht, maar niet lang/ver genoeg 8-)

 

Overigens blijft het vaag.

Zowel in de manual van de auto als in de folder van VW wordt er niet over noodzaak memory pakket gesproken.

Ik weet dat in de eerdere 3C van mij uit 2007 deze optie niet stond vermeld in de folders en nu juist wel, vandaar dat ik ervan uit ga dat dit nu extra is toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vroeg dit aan de dealer ook eens en kreeg het antwoord dat je elektrische zetels moet hebben zowel hoogte als verte in combinatie met die sleutels waarvan in het geheugen alle instellingen zitten van die gebruiker.

Weet nie of jij dit allemaal hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben er ook nie zo blij mee,

 

normaal moest ik het pakket hebben dat spiegels automatisch inklappen bij dichtdoen wagen etc, volgens dealer allemaal in orde,

 

blijkt nu dat da extra optie was, ze hadden verkeerde aangekruist :(

misverstand tijdens aankoop, hij kruiste enkel elektrische spiegels aan

 

optie achteraf inbouwen is mogelijk, maar kwa kosten ongehoord. volgens mecanien volkswagen niet doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
normaal moest ik het pakket hebben dat spiegels automatisch inklappen bij dichtdoen wagen etc,

Die mogelijkheid bestaat niet bij de passat. Inklappen kan, maar dan wel nadat je zelf de spiegelverstelknop zelf heb verdraait. En na het instappen de knop zelf weer terugdraaien, elke keer weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb PON aangeschreven. Kreeg vrij snel reactie terug dat ik de dealer maar moet contacteren gezien hun expertise :roll:

En dat terwijl ik in het verhaal aangaf dat de dealer er even geen raad mee weet... :?

 

Ik heb dealer de reactie per e-mail gestuurd....ben benieuwd.

 

Kortom...nog geen streep verder. Het zal er wel op uitdraaien dat het foutje in de folder niet rechtsgeldig is en ik gewoon pech heb... :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
normaal moest ik het pakket hebben dat spiegels automatisch inklappen bij dichtdoen wagen etc,

Die mogelijkheid bestaat niet bij de passat. Inklappen kan, maar dan wel nadat je zelf de spiegelverstelknop zelf heb verdraait. En na het instappen de knop zelf weer terugdraaien, elke keer weer.

 

Had ergens gelezen op een forum dat je de geel-zwart of was het geel-bruine kabel van de spiegel ergens aan de CV aansluit dat het dan werkt als je de deuren sluit.

Ik ging het al eens proberen als het warmer weer is ( hopelijk snel ) weet niet hoe het binnen in de deur er uit ziet.

Vraag me wel af als je rijd en de anti-carjacking werkt, sluiten de spiegels dan ook :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het dalen van de spiegel zou kunnen zonder memory seats.... zal ik eens moeten terug opzoeken. Zelf heb ik memory seats, en zoals aangeheeld : het is een prachtige optie om je velgen mooi te houden....

 

Wat dat automatisch klappen betreft : dat zou ook een mooie optie zijn! Waarschijnlijk aan te sluiten aan de "safe" sluiting, die werkt alleen bij het afsluiten van de auto met de afstandsbediening (dan kan je de deur ook niet meer van binnen uit openen). Die safe sluiting werkt niet als je rijdt. Dus geen klappende spiegel als je rijdt. Zal ik eens op de schema's moeten bekijken dat er zo'n mogelijkheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt mij idd ook wel erg handig.

Heb ooit ergens op een forum gelezen dat VW bewust ervoor had gekozen om het niet vol-automatisch te laten verlopen.

Had iets te maken met schade door bijvoorbeeld gemonteerde caravanspiegels en dat soort zaken...wordt dan vergeten door de berijder met alle schade gevolgen van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kweenie of er bij de 3C een vergelijkbare knop zit als in mijn 3BG, maar bij mij moet ik voor deze functie de knop in de stand van de rechter spiegel zetten om hem bij achteruit rijden naar de stoep te laten richten.

 

Cheers,

 

Gijs

 

 

Zo zou het eigenlijk ook bij een 3c moeten werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De manual van mijn Passat 3C (modeljaar 2009/2010) beschrijft een menu entry in de BC+ die je moet selecteren om vervolgens de rechterbuitenspiegel te programmeren ( dus NIET meeruitvoering memoryfunctie, want die wordt verderop in manual beschreven).

Echter ontbreekt deze optie en kan ik dus niet verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, je moet deze functie op je BC activeren, maar die heb je alleen in combinatie met memory zetels.... En de knop moet zoals hierboven gezegd op de rechtse spiegel staan, anders reageert hij niet.

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Dreke,

 

Wat jij zegt klopt in vroegertijden.

Maar nu staat het specifiek in de catalogus genoemd en ook in de manual ( zonder verwijzing naar meeruitvoering)

Auto is vandaag bij de dealer geweest en die gaat verdere stappen met PON ondernemen...ben benieuwd.

Er kwam zelfs een verkoper bij die precies wist wat ik bedoelde en zou het wel even instellen...niet dus... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is correct ik heb deze optie en is idd gekoppeld aan de memorystanden van de stoel en de sleutel die je gebruikt,het werkt prima mits je de keuzeschakelaar van de spiegel maar in de R stand zet

 

echter vergeet je dit regelmatig omdat hier ook de spiegelverwarming zit en blijf je dus een beetje heen en weer kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag gesprek met de dealer gehad inzake het onderwerp.

 

De nieuwe druk van de catalogus is aangepast. Stond inderdaad fout in de lijsten bij meeruitvoering. :|

Tevens is de instructiemanual aan de orde geweest. Ook daar wordt door importeur aangegeven dat het een zetfout is! Mogelijk fout overgenomen en vertaald uit een manual van een ander land.... :blink:

 

Tóch is de regiomanager niet blij met deze uitspraak en heeft daarom mij een dikke accessoire cadeaubon cadeau gedaan. Dat vind ik wel een net gebaar. :thumb:

 

Wel jammer dat er zo slordig met de meeruitvoeringen wordt omgesprongen, maar goed.

Het blijft dus uitkijken met inparkeren langs de stoeprand.... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch moet het kunnen volgens de laatste post hier viewtopic.php?f=126&t=30431&p=344090&hilit=spiegel#p344090

Laat je dealer maar zweten :D

Ik ben bang dat ik dan zelf moet gaan knutselen. Dat gaat de dealer op ckr niet doen, maar kheb andere compensaties afgesproken :lol:

Wel dank voor deze link overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden