Ga naar inhoud
  • 0

Bij de airco service geweest


Marretje

Vraag

Hallo allemaal, dat ik mijn auto kocht in november 05 hoorde ik die airco almaar wat slijpen. Maar hij werdt wel koud.

Nou ben ik vanmorgen bij een airco service geweest in Broek op Langedijk en die hebben hem even na gekeken.

Eerst even het koude middel er uit toen in de persleiding een nieuw filtertje geplaatst. Die oude filter zat even goed zowat voor de halft dicht.

Ook zat er nog maar voor 80% koude middel in.

Toen die zooi weer in elkaar en weer volledig op gevult en draaien weer.

 

Airco wordt sneller koud en iets kouder, lijkt wel dan, en ik hoor hem niet meer slijpen, dus blij dat ik maar geweest ben.

 

Doe man vertelde ook nog als je tekort koude middel er in heb dan wordt uiteindelijk je airco pomp tekort gesmeerd, met gevolg dat op den duur toch die pomp inelkaar draad.

Ik wist niet dat dat het met die koude middel had te maken had, maar dat schijnt toch zo te zijn.

 

Het waren overigens aardige mensen die daar werken, en alles even mooi uitleggen van hoe en wat.

Kosten vielen mee alleen de arbeidsloon vondt ik wat hoog.

uurtje werk voor €100,- en €34,- voor materiaal.

Maargoed als je het zooitje inelkaar draaid ben je wel even meer kwijt.

 

Vondt het wel een goed bedrijf.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee dat was tijdens het rijden en ook als je hem uit zette, nu hoor je dan tijdens het rijden niets meer en als je de motor uit zet hoor je alleen ssssssssssssssssssssss weet je wel, maar dat slijpende geluid is weg.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb net deze gekocht, het duurt wat langer dat de airco echt koud begint te worden:

 

http://www.autobarn.net/inmech19oz.html

 

Het lijkt eenvoudig!? Maar is dat ook zo?

 

 

Zo eenvoudig is het volgens mij niet, bij airco-onderhoud wordt namelijk het hele systeem leeggehaald en vacuum getrokken om te constateren of er lekken zijn. is dit in orde dan wordt het systeem weer gevuld met de benodigde hoeveelheid gas. Dat het lang duurt voordat de airco koud wordt kan ook andere oorzaken hebben zoals een slecht functionerende pomp of ventielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt wel eenvoudig, ik vul alleen maar bij. Ik heb de auto nu net iets meer dan 2 jaar in bezit en heb een paar maanden geleden de airco laten checken. De druk was net op het randje dus leek me dit product wel afdoende. Als je een lek hebt is het een ander verhaal, ik heb te maken met het normale verlies van koudemiddel over de jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

^Nice, vandaag de bussen binnengekregen, binnen 5 minuten 1 geleegd. Past op de low pressure kant van de airco. Druk Meten leert dat de druk eerst op het randje zat en nu ergens in het midden van de goede zone.

 

Arjen aka Dutch-Mountains

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden